الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

مصالحه ۱۰ هزار از افراد مسلح در دیرالزور با دولت سوریه

کمیته‌های سوری مسئول به رسیدگی وضعیت افراد مسلح و کسانی که تحت تعقیب دولت قرار دارند، خبر دادند که به وضعیت ده هزار نفر در دیرالزور رسیدگی شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته‌های امنیتی سوریه که مخصوص پذیرش افراد مسلحی هستند که تمایل به زمین گذاشتن سلاح و مصالحه دارند، همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم شرق این کشور هستند.

 

منابعی در این کمیته‌ها به خبرگزاری اسپوتینک گفتند که تعداد افرادی که طی هفته جاری در شهر المیادین واقع در استان دیرالزور به وضعیتشان رسیدگی شد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

 

این منابع تخمین زدند که تا پایان ساعت کاری روز پنجشنبه، تعداد این افراد به چهار هزار نفر می‌رسد؛ زیرا ساکنان این منطقه از مصالحه با دولت سوریه بشدت استقبال کرده‌اند.

 

کمیته مذکور اخیرا به وضعیت شش هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز دیرالزور رسیدگی کرده است و با این احتساب، تعداد کل افرادی که به وضعیتشان رسیدگی شده، به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. این افراد تحت تعقیب دولت سوریه قرار داشته‌اند.

 

این کمیته در هفته آینده به شهر مرزی بوکمال بین سوریه و عراق منتقل خواهد شد. چند کمیته دیگر نیز عازم شمال و غرب دیرالزور خواهند شد تا تعداد بیشتری بتوانند از مصالحه استفاده کنند.

 

«مدلول العزیز» نماینده پارلمان سوریه که یکی از افراد سرشناس عشیره البکاره در دیرالزور است، مصالحه را فرصتی برای اتحاد و بازگشت تمامی مردم دیرالزور به منازلشان و از سرگیری روند عادی زندگی آنان عنوان کرد.

 

«عبد الله شلاش» نیز یکی از افراد سرشناس عشیره «البوسرایا» گفت که فرزندان عشایر شرق سوریه، با استقبال گسترده از مصالحه با دولت، به همه نیروهای خارجی از جمله آمریکا پیام داده‌اند که حضورشان را نمی‌پذیرند و تأکید دارند که در کنار حکومت سوریه قرار دارند.

 

کسی که به وضعیتش رسیدگی می‌شود، مدرکی داده می‌شود که بر اساس آن، تعقیب وی از سوی نهادهای امنیتی به پایان می‌رسد.

 

بخش عمده شرق و شمال شرق سوریه در اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و کردهای وابسته به این کشور قرار دارد. ساکنان این منطقه، بارها به این حضور اشغالگرانه اعتراض کرده‌اند.

رزمایش دریایی مشترک روسیه و مصر؛ ناوگروه روسی در راه اسکندریه

یک ناوگروه روسی از ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور فردا جمعه برای برگزاری رزمایش مشترک هفت روزه با نیروی دریایی مصر وارد بندر اسکندریه در مصر می‌شود.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق افریقا, مصر

سازمان ملل خواستار خروج کامل اسرائیل از جولان اشغالی شد

مجمع عمومی سازمان ملل امروز مجدداً تصویب قطعنامه‌ای توسط اکثریت کشورهای عضو را تمدید کرد که در آن از اسرائیل خواسته شد تا در اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط چهار ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, فلسطین

۲۷ هزار کودکان اردوگاه الهول در شرایط “وحشتناک، مرگبار و غیر انسانی” قرار دارند

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سرنوشت ۲۷ هزار کودک که در اردوگاه الهول در سوریه نگهداری می‌شوند، ابراز نگرانی کرد.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق, گزارش

پنتاگون به دنبال تغییر راهبرد نظامی‌ خود در قبال روسیه و چین

پنتاگون که همواره از توان نظامی چین و روسیه ابراز نگرانی کرده، به دنبال تقویت موضع و آرایش نظامی خود در مقابل مسکو و پکن است.

ادامه

اروپا, استرالیا, افغانستان, امریکا, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, عراق, کره شمالی, گزارش, ناتو