خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

پنتاگون به دنبال تغییر راهبرد نظامی‌ خود در قبال روسیه و چین

پنتاگون که همواره از توان نظامی چین و روسیه ابراز نگرانی کرده، به دنبال تقویت موضع و آرایش نظامی خود در مقابل مسکو و پکن است.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون روز گذشته براساس نتایج یک بازبینی اعلام کرد که ارتش آمریکا استقرار نیروها و پایگاه‌هایش را که هدف فعالیت‌شان چین و روسیه بوده، ارتقا خواهد داد.

 

مقامات پنتاگون اعلام کردند؛ وزارت دفاع این کشور قصد دارد تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را در گوام و استرالیا ارتقا دهد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد با هدف تقویت فعالیت های نظامی آمریکا با تمرکز بر چین انجام می‌شود.

 

جزئیات طرح “بازبینی موضع و آرایش نیروهای نظامی” که از زمان آغاز فعالیت دولت بایدن در دستورکار قرار گرفته بود، محرمانه بوده  تا رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین به اقدامات مخفیانه واشنگتن و یا طرح‌های محرمانه آمریکا با متحدانش پی‌نبرند.

 

با این حال “مارا کارلین” یک مقام امور سیاستگذاری ها در پنتاگون اعلام کرد که براساس این بازبینی، اولویت منطقه‌ای برای ارتش آمریکا منطقه “ایندو پاسیفیک”( Indo-Pacific) است.

 

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد که یکی از اهداف این بازبینی همکاری بیشتر با متحدان و شرکا در سراسر منطقه برای پیشبرد ابتکارعمل‌هایی است که به ثبات منطقه کمک می‌کند و مانع از اقدام چین و تهدیدها از سوی کره‌شمالی می‌شود. به علاوه اینکه این بازبینی بازدارندکی با توانمندی جنگی علیه روسیه در اروپا را تقویت می‌کند و به نیروهای ناتو این توانایی را می‌دهد تا موثرتر اقدام کنند.

 

کارلین در ادامه به حضور آمریکا در خاورمیانه پس از جنگ های عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: ما مسئولیت های جهانی داریم و باید آمادگی و مدرن سازی نیروهای‌مان را تضمین کنیم. یکسری تحولات ما را ملزم می‌کند تا تغییرات مداومی به موضع و آرایش نیروهای مان در خاورمیانه بدهیم.

بلاروس درباره تحرکات ناتو هشدار داد

وزیر دفاع بلاروس درباره افزایش تحرکات ناتو در مرزهای این کشور هشدار داد و رئیس جمهور بلاروس نیز بیان داشت کشورش تمام قابلیت‌ها برای واکنش به درگیری مرزی را دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, بلاروس, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لهستان

ایالات‌متحده دمای تنور جنگ سرد با چین را بالا می‌برد

رهبران دولت‌های امضاکنندهٔ پیمان آوکوس یعنی اسکات موریسون (نخست‌وزیر استرالیا)، بوریس جانسون (نخست‌وزیر انگلیس)، و جو بایدن (رئیس‌جمهور ایالات‌متحده)، در اعلامیه رسمی‌شان هشیار بودند که هیچ اشاره‌ای به چین نکنند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, سوئد, فرانسه, هندوستان

وزیر خارجه مجارستان: کشور‌های غربی خواستار رویارویی آشکار بین روسیه و ناتو نیستند

وزیر خارجه مجارستان گفته است غرب از تمام توان خود برای جلوگیری از رویارویی آشکار بین روسیه و ناتو استفاده خواهد کرد.

ادامه

تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, شرق اروپا, غرب اروپا, مجارستان, ناتو

رئیس اطلاعات روسیه: ادعای حمله به اوکراین، پروپاگاندای شرورانه آمریکاست

رئیس سازمان اطلاعات روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد، این ادعاها را «پروپاگاندای شرورانه» آمریکا در منطقه دانست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا