خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

مسکو به غرب درباره «تلافی‌جویی شدید» هشدار داد

«ایگور مورگولوف» سفیر روسیه در چین هشدار داد که کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، تلافی جویی شدید مسکو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، «گلوبال تایمز» در مصاحبه اختصاصی با سفیر روسیه در چین، مواضع او را در قبال بحران اوکراین و کمک‌های تسلیحاتی غرب به ویژه آلمان جویا شده است.

سفیر روسیه در چین در مصاحبه با این رسانه دولتی چین به حمله آلمان نازی به روسیه در جنگ جهانی دوم و موافقت دولت کنونی آلمان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین اشاره کرد.

گفت: «قبلا هم تانک‌های آلمانی در خاک روسیه ظاهر شده بودند. امیدوارم برلین فراموش نکند که اوضاع چگونه به پایان رسید. من اعتقاد راسخ دارم که این بار مردم ما همچنان در این آزمون، مقاومت خواهند کرد».

به گفته او، اگر تسلیحات اعطایی واشنگتن و اعضای ناتو از جمله تانک‌ها برای تصرف «سرزمین قانونی» روسیه استفاده شود، روسیه «اقدامات تلافی‌جویانه شدید» انجام خواهد داد و ممکن است تبعات جدی داشته باشد.

سفیر مسکو در پکن اعلام کرد تصمیم آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو برای تجهیز تسلیحاتی بیشتر اوکراین و دادن تانک‌ باعث تشدید بحران می‌شود و یک نشانه غیرقابل انکار دیگر در زمینه دخالت مستقیم کشورهای غربی در این درگیری است.

ایگور مورگولوف تصریح کرد: «ارائه تانک‌ها نشان داد که واشنگتن هیچ “حرف آخری” ندارد. اگر واشنگتن و کشورهای ناتو تسلیحات از جمله تانک برای حمله به عمق کشور ما و تلاش برای تصرف قلمرو قانونی ما در اختیار کی‌یف قرار دهند، ما را مجبور به اقدام تلافی جویانه شدید خواهد کرد».

وی درباره تجهیز «لئوپارد ۲» به خمپاره‌های دارای هسته اورانیومی درباره تاثیرات مخرب زیست محیطی این مساله هشدار داد و اعلام کرد که روسیه چنین اقدامی را هدف قرار دادن روسیه با «بمب کثیف» تلقی خواهد کرد و این موضوع «تبعاتی سخت» در پی خواهد داشت.

به گفته سفیر روسیه در چین، «آتش‌بس و پایان درگیری چیزی است که ما همواره خواستار آن بوده‌ایم اما تنها در صورتی که تمامیت ارضی فدراسیون روسیه و منافع امنیتی مشروع آن رعایت شود».

این مقام ارشد روس با اشاره به مداخلات کشورهای غربی در ممانعت از پیشبرد مذاکره و گفت‌و‌گو در موضوع اوکراین گفت: «بهار سال ۲۰۲۲ ما تقریبا بر سر شرایط اولیه آتش‌بس به توافق رسیدیم… اما غرب تمایلی به پایان دادن به درگیری نداشت».

وی تاکید کرد مسکو هرگز از مذاکره با کی‌یف خودداری نکرده و آماده گفت‌و‌گو با حامیان غربی آن است اما این موضوع زمانی می‌تواند انجام شود که آنها بتوانند رویکرد احترام متقابل در پیش بگیرند، علاقه واقعی در این باره داشته باشند، واقعیت‌های فعلی را بپذیرند و به در نظر گرفتن منافع و نگرانی‌های اساسی ما تمایل نشان دهند».

ایلان ماسک: تغییر رژیم اوکراین در سال ۲۰۱۴ «کودتا» بود

ایلان ماسک مالک توئیتر در توئیتی ضمن تایید نقش آمریکا و غرب در جنگ اوکراین نوشت: شکی نیست که تغییر دولت اوکراین در سال ۲۰۱۴ یک «کودتا» بود. به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، ایلان ماسک میلیاردر و بنیانگذار شرکت تسلا در تازه ترین توئیت خود با «کودتا» خواندن تغییر حکومت اوکراین در سال ۲۰۱۴ ... ایلان ماسک: تغییر رژیم اوکراین در سال ۲۰۱۴ «کودتا» بود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اوکراین, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, غرب, ناتو

سیاستمدار آلمانی: دولت‌های غربی به مردم درباره هدف واقعی جنگ اوکراین دروغ می‌گویند

یک سیاستمدار حزب چپ آلمان گفت، مقام‌های غربی در حال به کارگیری شیوه‌های “رمان‌های جورج اورول” در تلاششان برای متقاعد کردن رای‌دهندگان از بابت این ادعاها که تانک‌ها در اوکراین صلح به ارمغان می‌آورند و هدف از جنگ در این کشور حفاظت از ارزش‌های غربی است، هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ... سیاستمدار آلمانی: دولت‌های غربی به مردم درباره هدف واقعی جنگ اوکراین دروغ می‌گویند

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, صلح, ناتو

نشست وزرای دارایی گروه ۲۰؛ شکست در محکومیت روسیه

نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ بدون اجماع نظر کامل در خصوص محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین پایان یافت. به گزارش مهر به نقل از رویترز، نشست ورزای دارایی گروه ۲۰ بدون اجماع نظر بر سر جنگ اوکراین به کار خود پایان داد. وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۲۰ امروز شنبه نتوانستند به توافق نظر بر ... نشست وزرای دارایی گروه ۲۰؛ شکست در محکومیت روسیه

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, چین, روسیه, غرب, گروه ۷, هندوستان

کشته شدن یک نظامی آمریکایی هنگام جنگ در کنار نیروهای اوکراینی

رادیو دبلیو پی آر از کشته شدن یک نظامی سابق آمریکا هنگام جنگ در کنار نیروهای اوکراینی خبر داد. به گزارش ایلنا، ایستگاه رادیویی دبلیو پی آر گزارش داد که یک نظامی سابق آمریکا در حال جنگ در کنار نیروهای اوکراینی علیه روسیه کشته شد. این ایستگاه به نقل از خانواده این نظامی گزارش داد که ... کشته شدن یک نظامی آمریکایی هنگام جنگ در کنار نیروهای اوکراینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, افغانستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا