خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

مردم سودان خواستار سرنگونی دولت انتقالی شدند

مردم سودان امروز شنبه در دومین سالگرد انقلاب ۱۹ دسامبر(۲۹ آذر) در خارطوم و سایر ایالت‌های این کشور با برگزاری تظاهراتی خواستار سرنگونی دولت انتقالی و تحقق اهداف انقلاب شدند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی در این باره گفتند که مردم امروز در مناطق مختلفی در پایتخت و سایر ایالت‌ها تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی دولت کنونی شدند.

 

معترضان در منطقه الصحافه در جنوب خارطوم با آتش زدن لاستیک‌های خودروها شعار دادند که مردم خواستار سرنگونی نظام حاکم هستند.

 

هواداران حزب کمونیست سودان در منطقه الفتیحاب در محله ام درمان در کرانه باختری رودخانه نیل نیز با برگزاری تظاهراتی خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند.

 

معترضان شعار می‌دادند که انقلاب ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ برای حل مشکلات اقتصادی به وقوع پیوست.

 

معترضان در منطقه حلفا در ایالت کسلا نیز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواستار سرنگونی دولت و برکناری همه سیاستمداران شدند.

 

چند روز گذشته نیز همزمان با سالروز تظاهرات میلیونی در سودان در سال ۲۰۱۸، فراخوان‌ها از سوی طرف‌های مختلف برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضد دولت کنونی این کشور در روز ۱۹ دسامبر جاری افزایش یافته بود.

 

حزب کمونیست سودان و برخی از کمیته‌های مقاومت این کشور با هدف لغو سند قانون اساسی و براندازی دو بخش مدنی و نظامی دولت انتقالی خواستار برگزاری این تظاهرات هستند.

 

اعتراض‌های مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان و سوخت آغاز شد، اما این اعتراض‌ها بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شده بودند که سه دهه بر این کشور حکومت کرد.

 

البشیر در آوریل گذشته (اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸) پس از تظاهراتی که چند ماه طول کشید و چندین کشته نیز در پی داشت و در اعتراض به بیکاری و فساد برگزار می‌شد، از قدرت کنار زده شد.

 

اما نظامی‌ها به جای تن‌ دادن به مطالبات معترضان از آغاز یک حکومت دو ساله موقت به سرپرستی یک شورای نظامی خبر دادند و مقررات حکومت نظامی از جمله منع رفت‌وآمد را در این کشور برقرار کردند.

تداوم اعتراضات به دستمزدها، وضعیت ناگوار اقتصادی و فساد در استان سلیمانیه عراق

تظاهرات خیابانی در استان «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور که از هفت روز پیش در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و مالی آغاز شده، امروز (چهارشنبه) نیز در چند شهر این استان ادامه یافت.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

فرانسه بیمناک از خشم معترضان عقب‌نشست؛ طرح جنجالی بازنویسی می‌شود

فرانسه از بیم شعله ورتر شدن آتش خشم و اعتراض‌های گسترده به طرح جدید حمایت از پلیس و تبدیل شدن آن به یک بحران امنیتی، عقب‌نشینی کرده و اکثریت پارلمان این کشور در نشست روز گذشته اعلام کردند که ماده ۲۴ طرح امنیت عمومی بازنویسی کامل می‌شود.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

قتل «جورج فلوید» برزیل، عامل اعتراضات مردم خشمگین بر ضد نژادپرستی

برزیل این روزها صحنه اعتراض به قتل سیاهپوستی است که به تازگی بر اثر شدت جراحات ناشی از ضربات نگهبانان سفیدپوست سوپرمارکتی جان سپرد؛ رویدادی که می‌تواند صحنه اعتراض‌های ضد نژادپرستی آمریکا را در این کشور زنده کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر