پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا: جهان با بحران مواد غذایی مواجه است

«مارتین فریک» مدیر دفتر برنامه جهانی غذا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان درارتباط با پیامدهای جنگ اوکراین گفت این جنگی است که جهان تحمل آن را نخواهد داشت و با یک بحران غذایی مواجه خواهد شد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وی که از برلین با سی ان ان مصاحبه می کرد دراین باره گفت: جنگ اوکراین تنها جنگی است که جهان تاب و تحمل آن را نخواهد داشت.

 

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا درادامه گفت:چنانچه جنگ اوکراین به فوریت خاتمه نیابد جهان شاهد پیامدهای آن خواهد بود؛ کشوری با ۴۰ میلیون جمعیت که تا پیش از این مواد غذایی اولیه ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را تامین می‌کرد اکنون خود نیازمند دریافت کمک‌های غذایی شده است.

 

وی افزود: چنانچه طی روزهای پیش رو زمین های زراعی اوکراین زیرکشت گندم نروند جهان با یک بحران غذایی مواجه خواهد شد، طی ۴ هفته اخیر شاهد آن هستیم که ساختار تامین مواد غذایی درهم شکسته  و وضعیت غذایی در حالت اضطراری قرارگرفته است.

 

خالی بود سبد نان جهانی

 

این مقام برنامه جهانی غذا درادامه به سی ان ان گفت: سبد نان جهانی ممکن است با ادامه این جنگ وزیر کشت نرفتن مزارع گندم در اوکراین در سال جاری میلادی خالی بماند؛ اوکراین و روسیه با یکدیگر تولید کننده ۲۹ درصد از بازار جهانی گندم هستند.

 

وی گفت: این اختلال باعث افزایش مواد غذایی بطرز بی‌سابقه‌ای طی یک دهه اخیر خواهد شد و افزایش تورم نیز مردم را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

 

حلقه آتش گرسنگی در جهان

 

وی درادامه گفت: پیامدهای جنگ اوکراین بر سایر کشورهای جهان از بابت تامین چرخه غذایی تاثیر خواهد گذارد؛ ما هم اکنون شاهد حلقه آتش گرسنگی در پیرامون جهان هستیم و کشورهایی بخصوص واقع در خاورمیانه و شاخ آفریقا به شدت به واردات مواد غذایی از اوکراین وابسته هستند.

 

مدیر دفتر برنامه جهانی غذا به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: کشوری به مانند لبنان ۵۰ درصد  گندم خود را از اوکراین وارد می کند، مصر نیز بیش از ۸۰ درصد واردات غذایی خود را از اوکراین تامین می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: حال با توجه به افزایش بهای سوخت در جهان تامین این مواد غذایی از سایر کشورهای باعث بالارفتن هرچه بیتشر مواد غذایی شده و بر افراد و خانواده های کم در آمد و آسیب پذیر فشار مضاعفی وارد خواهد ساخت، شاهد بحران و ناامنی مواد غذایی درجهان خواهیم بود.

 

سی ان ان گزارش داد: حدود ۲۶ کشور جهان، بیش از نیمی از مواد غدایی خود را از روسیه واوکراین تامین می‌کنند.

روایت سخنگوی وزارت خارجه چین از تحریم آمریکا علیه روسیه

وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۸ مارس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تجربه تاریخی بارها ثابت کرده است که با تحریم نه تنها نمی‌توان مشکلات را حل کرد بلکه مشکلات جدیدی ایجاد خواهد شد. اعمال تحریم‌های همه جانبه و بدون تفاوت تنها به مردم آسیب می‌رساند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل

صنایع تسلیحاتی درگیری در اوکراین را فرصت می‌بیند، نه بحران

در حالی که جنگ کنونی در اوکراین به کشته و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن صدها هزار خانواده منجر شده است، و صلح‌دوستان جهان نگران جان و زندگی و سرنوشت میلیون‌ها انسان و خواهان پایان یافتن درگیری و خون‌ریزی هستند، صنایع تسلیحاتی(کمپانی‌ها و یا پیمانکاران صنایع..) و خدمات جانبی، افزایش فروش و سود ... صنایع تسلیحاتی درگیری در اوکراین را فرصت می‌بیند، نه بحران

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایران, جمهوری چک, جهان, چک, حضور نظامی, روسیه, رومانی, سوئد, سوریه, شرق اروپا, عراق, فرانسه, لهستان, مجارستان, مقاله, میلیتاریسم, ناتو, یمن

تحقیق روسیه درباره ویدئویی حاوی تصاویر منتسب به شکنجه اسرای روس توسط نیروهای اوکراینی

روسیه پس از انتشار ویدئویی حاوی تصاویر خشن و ناراحت‌کننده در فضای مجازی که گفته می‌شود شکنجه اسرای جنگی توسط سربازان اوکراینی را نشان می‌دهد، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ویدیو

لاوروف: غرب ارزشی به حاکمیت سایر کشورها نمی‌دهد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب ذره‌ای ارزش برای حقوق حاکمیت سایر کشورها قائل نیست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, بلاروس, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, صربستان, صلح, غرب, نئونازیسم, ناتو

موج گسترده واکنش‌ها علیه «گاف وحشتناک» بایدن درباره پوتین

ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره لزوم برکناری همتای روس وی از قدرت، واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان به‌دنبال داشت.

ادامه

اتحاد شوروی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین, گزارش, لهستان