گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

حدود یک سال پس از فروکش کردن تظاهرات و خیزش‌های مردمی سال گذشته با شعار اصلی “زن، زندگی، آزادی”، اکنون پیامدهای تعیین‌کنندۀ آن حرکت تاریخ‌ساز را در جامعه و به‌ویژه در شکاف وسیع و عمیق پُرنشدنی بین اکثر مردم و دیکتاتوری حاکم به‌روشنی می‌توان دید. در چند سال اخیر، به‌علت تحریم‌های وسیع انتخابات نمایشی و ... بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

ادامه

آزادی, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, بازنشستگان, تحریم, جهان, زنان, سرمایه‌داری, سوریه, سیاسی, فلسطین, کارگران, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

تداوم کاهش سطح زندگی توده‌های مردم مطابق گزارش مرکز آمار در دی‌ماه سال جاری تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور ۳۸٫۵ درصد بوده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۳۸ درصد بیشتر از دی‌ماه سال قبل – طی یک سال – هزینه پرداخت کرده‌اند. این درحالی ‌است که درآمدشان به‌هیچ‌وجه مطابق نرخ تورم نبوده است. نرخ رشد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, استثمار, اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, فقر, قضایی, کارگری, کودکان, کودکان کار, گزارش, مبارزه طبقاتی, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنرانی‌های مزوّرانه و تهدیدآمیز علی خامنه‌ای در مورد انتخابات ۱۱ اسفند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و برگزاری انواع نمایش‌های تبلیغاتی برای پُراهمیت نشان دادن این انتخابات در هفته‌های گذشته ادامه یافت. هدف همهٔ این‌ها اثرگذاری بر افکار عمومی و جلب آن‌ها به شرکت در انتخابات است، گرچه شواهد حاکی ... تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, استقلال, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, جهان, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, عراق, عمان, غارتگری, فقر, معلمان, نئولیبرالیسم

محمود بهشتی لنگرودی: تغییرات دولت‌ها، تاثیر مثبتی در اصلاح وضعیت اموزشی کشور نداشته

محمود بهشتی لنگرودی عضو هیات مدیره و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران در گفتگوی اختصاصی با کانال کانون صنفی معلمان به تشریح وضعیت کنونی آموزش و پرورش و ارائه گزارشی از پرونده قضایی خود پرداخت .

 

 

وی در این گفتگو با اشاره به اصل ۳۰ قانون اساسی و وظیفه دولتها در تامین امکانات اموزشی تا پایان دوره متوسطه گفت:
“سیاست های افراطی در امر خصوصی سازی آموزش و پرورش و در نتیجه، بی توجهی و یا حداقل، کم توجهی مسوولان رده های مختلف نظام به آموزش و پرورش دولتی، باعث شده که این نهاد تربیتی و آموزشی در سراشیبی سقوط قرار گیرد به نحوی که امروزه، کمتر خانواده ای را سراغ داریم که در صورت داشتن اندک تمکن مالی، اولین دغدغه اش، ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیر دولتی و آموزشگاه های خصوصی نباشد.

تاسف بار این که، خود مسوولان و حتی مسوولان آموزش و پرورش نیز، در این امر، پیشگام و پیشتاز هستند.”

 
سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران با اشاره به وضعیت نازل خدمات در مدارس غیر دولتی اضافه کرد:

 
“کیفیت نازل خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی نیز وجود دارد واخذ شهریه های کمر شکن میلیونی و بعضا چند ده میلیونی، حیثیت آموزش و پرورش و به ویژه معلمان زحمت کش را به تاراج برده است. مدارسی که بعضا با تکیه بر اصل اصالت قدرت و ثروت اداره می شوند و به جای تربیت یک شهروند خوب به پرورش دانش آموزانی مشغولند که مهم ترین مهارتشان، موفقیت در امتحانات و یادگیری روش های بهتر عبور از سد کنکور و ورود به دانشگاه های معتبر کشور است.

 
این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان، در پاسخ به سوالی درباره تفاوت عملکرد دولتها در طول دو دهه اخیر در حوزه اموزش و پرورش گفت:

 
“تغییرات دولت ها نیز ، نه تنها تاثیر مثبتی در اصلاح این مشکلات نداشته، بلکه به دلیل غلبه ی تفکرات سیاسی و جناحی به جای نگاه تخصصی وآموزشی، تغییرات انجام شده، سطحی، سلیقه ای، کوتاه مدت و با انگیزه های سیاسی بوده و به محض تعویض وزیر، مورد تردید و تغییر قرار گرفته و این روش، حاصلی جز سردرگمی و بلاتکلیفی برای معلمان، اولیا و دانش آموزان، به همراه نداشته است.

 

 

بهشتی افزود : قربانیان اصلی تمامی این ماجراها، باز هم، معلمان، اولیا و دانش آموزانی هستند که سرنوشتشان به این نهاد گره خورده است.”

 

 

وی با تاکید بر وظیفه حاکمیت بر ارائه راهکارهایی جهت نجات وضعیت اموزشی کشور اضافه کرد:

 
“وقتی که بیش از ۹۸ درصد بودجه ی آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنلی می شود که علی رغم دریافت این بودجه کماکان در فقر مطلق به سرمی برند. وقتی سهم بودجه ی تربیت کمتر از یک درصد است و دیگر نهادهای غیر مرتبط و غیر پاسخگو، سهم اصلی بودجه های تربیتی را می بلعند.
وقتی اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، آینده ی شغلی خود را علی رغم سپری کردن تحصیلات عالیه، مبهم می بینند و آمار بسیار بالای فارغ التحصیلان بیکار، انگیزه های تحصیل را از بین برده است. وقتی وضعیت معلمان شاغل و بازنشسته به قدری اسفناک است که مهمترین دغدغه ی آن ها عبور از بحران فقر و نداری و شرمندگی نزد اعضای خانواده است.

وقتی در مدارس ما، انگیزه و نشاط، مرده است و اوضاع، هر روز بدتر از روز قبل می شود.
وقتی معترضین به این کاستی ها به زندان و تبعید محکوم می شوند، بی شک همه ی این ها نشان دهنده وضعیت اسفناک نظام آموزشی کشوراست و نجات آن، عزم ،همت و اجماع ملی می طلبد.

 
از بهشتی در باره ی وضعیت پرونده اش پرسیدیم او گفت :

 
مجموعا طی سه دادگاه، به ۱۴سال زندان محکوم شده ام.

 
سخن گوی کانون صنفی معلمان با تشریح وضعیت پرونده قضایی خود واحکام صادره در سالهای فعالیت صنفی توضیح داد:

 
“اولین بازداشتی بنده که منجر به زندان شد درسال ۸۳اتفاق افتاد.۳۱روز در انفرادی ۲۰۹ اوین بودم. پرونده ای تشکیل شد و قبل از برگزاری دادگاه به بایگانی رفت.
به دنبال تجمعات سال ۸۵ و در روز ۲۳ اسفند ۸۵ در مقابل مجلس مجددا بازداشت شدم و تا اواسط فروردین در انفرادی اوین بودم. سال ۸۶ در همین رابطه و به جرم اجتماع و تبانی ۴سال حبس تعلیقی گرفتم.
سال ۸۹ مجددا بازداشت شدم و مدت ۶۳روز در انفرادی اوین بودم و در این رابطه به اتهام فعالیت تبلیغی یک سال و به اتهام اجتماع و تبانی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شدم.
۱۵ شهریور سال ۹۴ و به دنبال برگزاری اعتراضات سال های ۹۳و ۹۴ فرهنگیان مجددا و این بار توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدم و حدود ۱۵روز در انفرادی ۲الف سپاه بودم و بعد به بند ۷زندان اوین منتقل شدم. پس از آن و به واسطه ی سه بار اعتصاب غذا در اردیبهشت ماه سال ۹۵ از بیمارستان به منزل آمدم و این آزادی هنوز ادامه دارد.

 
وی در ادامه افزود:

 
در آخرین دادگاهی که به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد، مجددا به ۵سال حبس محکوم شدم که این حکم هنوز توسط دادگاه تجدید نظر تایید نشده است. درواقع هنوز دادگاه تجدید نظر برگزار نشده. پس مجموعا طی سه دادگاه، به ۱۴سال زندان محکوم شده ام.

 

 

گفتنی است در حال حاضر اسماعیل عبدی دیگر عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، که به اتهام فعالیت های صنفی، به پنج سال زندان محکوم شده است ،در حال گذراندن دوران حبس خود در زندان اوین می باشد.
علی اکبر باغانی دیگر عضو هیات مدیره این تشکل نیز، بعد از پایان محکومیت یک ساله خود در اسفند ماه گذشته، به شهرستان زابل تبعید شده است و در حال حاضر دوران تبعید خود را می گذراند.»
دانشجو آنلاین
۹۵/۹/۲۵

تشکل های کارگران و معلمان در تهران و همدان دستگیری اسماعیل عبدی را محکوم کردند

«کانون صنفی معلمان تهران، کانون معلمان همدان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با صدور بیانیه‌های جداگانه دستگیری اسماعیل عبدی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران را محکوم کرده و خواستار آزادی وی و تمامی زندانیان سیاسی شدند.     کانون صنفی معلمان تهران در بخشی از بیانیه خود با محکوم ... تشکل های کارگران و معلمان در تهران و همدان دستگیری اسماعیل عبدی را محکوم کردند

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری, معلمان

کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور: اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان را آزاد کنید!

در طی روزهای گذشته کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور در اعتراض به بازداشت اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان، بیانیه های جداگانه صادر کرده اند. در این بیانیه ها، فعالان کانون صنفی معلمان ضمن بیان این که جای معلم زندان نیست، از مسئولان قضایی کشور خواسته‌اند که عبدی را آزاد کنند. کانون صنفی فرهنگیان ... کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور: اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان را آزاد کنید!

ادامه

ایران, خبر, معلمان