یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) امروز اعلام کرد که ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» اخیرا آزمایش‌های ارتباط در مدار را به خوبی پشت سر گذاشته است. به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین با اعلام ماموریت «کوئه‌کیائو-۲» گفت: کارکرد‌ها و عملکرد «کوئه‌کیائو-۲» الزامات ماموریت را برآورده می‌کند و می‌تواند خدمات ارتباطی رله را برای ... پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

ادامه

چین, خبر, دانش, شرق آسیا

رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

رسانه آمریکایی بلومبرگ اخیرا گزارش داد که سازندگان صنعت خودروهای برقی چین کارآمدتر از همتایان خود در اقتصادهای توسعه یافته هستند و به اصطلاح مشکل «مازاد ظرفیت» ندارند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ در دوره‌های اخیر، اقتصادهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده و اروپا، چین را به «مازاد ظرفیت» متهم کرده‌اند و گفته‌اند که این امر ... رسانه‌های آمریکایی: صنعت خودروهای الکتریکی چین کارآمدتر از غربی‌ها

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جهان, چین, خبر, ژاپن, غرب, کره جنوبی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

ماژول آزمایشگاهی «ون تیان» با موفقیت کامل به مدار برنامه‌ریزی‌شده رسید

ماژول‌ها در واقع کابین‌هایی هستند که یا به عنوان سکونتگاه‌های فضانوردان و یا آزمایشگاه‌هایی برای فعالیت‌های تحقیقاتی آنها عمل می‌کنند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین به نقل از دفتر پروژه فضانوردی سرنشین دار چین، ساعت ۱۴:۲۲:۲۲ روز یکشنبه ۲۴ ژوئیه (۲ مرداد)، موشک حامل موسوم به Long March 5B Y3، ماژول آزمایشگاهی «ون تیان» ایستگاه فضایی چین را از «مرکز پرتاب فضایی ون چیانگ» در استان هاینان به فضا پرتاب کرد.

 

پس از ۴۹۵ ثانیه، ماژول آزمایشگاهی ون تیان با موفقیت از موشک حامل خود جدا شده و به مدار برنامه‌ریزی شده رسید و به این ترتیب این ماموریت پروازی با موفقیت کامل انجام شد.

 

این بیست و چهارمین ماموریت پروازی از زمان تأسیس پروژه فضایی سرنشین‌دار کشور چین محسوب می‌شود. ماژول آزمایشگاهی ون تیان دومین بخش ایستگاه فضایی چین و اولین ماژول آزمایشگاهی علمی است.

 

 

کابین آزمایشگاهی ون تیان از یک کابین کار، یک کابین قفل هوا و یک کابین منبع تشکیل شده است. وزن آن هنگام پروازحدود ۲۳ تن است. از این ماژول عمدتاً برای پشتیبانی از اقامت فضانوردان، فعالیت های خروج از کابینه و انجام آزمایش های علمی فضایی استفاده می شود. در عین حال، می‌توان از آن به عنوان پشتیبان برای کابین اصلی تیان هه استفاده وایستگاه فضایی را مدیریت کرد.

 

در ادامه، ماژول آزمایشگاهی ون تیان طبق برنامه از پیش تعیین شده به مجموعه ماژول اصلی متصل می‌شود و فضانوردان شن جوئو ۱۴برای انجام کار وارد ماژول آزمایشگاهی ون تیان خواهند شد.

 

وظیفه پرتاب موشک حامل و ماژول آزمایشگاهی ون تیان توسط آکادمی فناوری وسایل نقلیه پرتابی چین و آکادمی فناوری فضایی چین که وابسته به گروهعلوم و فناوری هوافضای چین هستند، به انجام رسید.

نگرانی آمریکا از توسعه پهپادی چین و روسیه

دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به در دسترس بودن پهپادهای نظامی ارزان قیمت، تاکید کردند واشنگتن باید بر روی مقابله با پیشرفت روز افزون چین و روسیه بر روی فناوری‌ جدید هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش