مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

لوکاشنکو: بشریت در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد

رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه هشدار داد که بشریت در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری ریانووستی نوشت که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس هشدار داده است که بشریت در آستانه ورود به یک جنگ هسته‌ای قرار دارد.

 

در حالی که حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی غرب از اوکراین و فشارهای آنها علیه روسیه ادامه دارد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبعات استفاده ادعایی مسکو از سلاح اتمی و شیمیایی هشدار داده است.

 

از سوی دیگر «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در یک سخنرانی گفت: «به طور کلی، رخدادهای مربوط به اوکراین نشان می‌دهند آمریکا و نوکرانش به دنبال طولانی تر ساختن جنگ در اوکراین با تشدید ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به آنجا هستند؛ تسلیحات و تجهیزاتی که بعدا از آنها علیه شهروندان صلح طلب استفاده خواهد شد.»

 

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد: «با وجود کمک‌های گسترده غرب به رژیم نازی اوکراین و اعمال فشار بی‌سابقه تحریم‌ها علیه روسیه، اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین عملی خواهند شد.»

 

پاتروشف ادامه داد: «گلوله بارانهای ملی گرایان اوکراینی علیه تاسیسات حساس نیروگاه هسته ای زاپروژیا با استفاده از تسلیحات سنگینی که از سوی کشورهای ناتو تامین و توسط آمریکا هدفگیری می‌شوند، تهدیدی جدی علیه ایمنی تشعشع به وجود آورده است.»

 

او بیان کرد: «عواقب این تحریکات می‌تواند نه فقط برای اکثریت جمعیت اوکراین و روسیه، بلکه همچنین برای اروپا بسیار فاجعه بار بوده و ابعادش از تراژدی های رخ داده در نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما فراتر رود.»

 

نیروگاه زاپروژیا از ماه مارس (فروردین) تحت کنترل نیروهای روس قرار دارد اما توسط کارکنان اوکراینی گردانده می‌شود. در این مدت، حملات توپخانه‌ای و راکتی متعددی علیه این تأسیسات رخ داده و مسکو و کی‌یف یکدیگر را مقصر دانسته‌اند.

نیشخند پوتین به ضدحملات اخیر اوکراین: ممکن است جنگ جدی‌تر شود!

ولادیمیر پوتین در واکنش به ضدحملات اخیر اوکراین به لبخندی بسنده کرد، اما هشدار داد که اگر سربازان روسیه تحت فشار مضاعفی قرار بگیرند، مسکو واکنش سفت‌وسخت‌تری خواهد داشت.

ادامه

ازبکستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شانگ‌های, شرق اروپا, لوگانسک

آلمان تاسیسات شرکت روسی روسنفت را مصادره کرد

دولت برلین روز جمعه اعلام کرد که تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی‌های شرکت بزرگ روسنفت روسیه را برای تضمین دستیابی آلمان به انرژی، مصادره می‌کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

پوتین و شی جین‌پینگ ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به چین را بررسی کردند

ساخت خط لوله زیرساختی بسیار مهم “نیروی سیبری – ۲” برای انتقال گاز طبیعی روسیه به چین از خاک مغولستان، در دیدار ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رئیسان جمهوری روسیه و چین بررسی شده است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, مغولستان