روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی‌های واشنگتن علیه پکن

وزیر امور خارجه چین گفت، کشورش از انتقادات روسیه از “افترازنی و شایعات ساختگی” که آمریکا و کشورهای غربی با هدف آسیب وارد کردن به جمهوری خلق چین اشاعه داده‌اند “شدیدا قدردانی می‌کند”.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه تله تریدر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان گفت‌وگویی تلفنی با سرگئی لاروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در پاسخ به استفاده غرب از به اصطلاح مسائل حقوق بشری برای دست زدن به حمله با افترازنی و مداخله فاحش در امور داخلی چین عدالت را در موقعیت‌های چندجانبه و بین‌المللی اجرا و و موضع مشروع چین حمایت کرده است.

 

او تاکید کرد که دو کشور باید همکاری خود را در زمینه “به رسمیت شناختن دو جنبه گواهی‌های بین‌المللی سلامت مسافر” گسترش دهند.

 

وانگ یی خاطرنشان کرد، دو طرف باید به طور کامل به اجرای اتفاق نظر مهم حاصل شده از سوی سران دولت‌های دو کشور و پیشبرد همکاری در حوزه‌های متعدد در دوره پسا همه‌گیری بپردازند و از دوستی سنتی و اعتماد سیاسی سطح بالا نتیجه بگیرند و با همکاری یکدیگر یک الگوی خوب در زمینه روابط کشورهای بزرگ ایجاد کنند.

 

وانگ یی تصریح کرد، دو طرف لازم است که هر چه بیشتر به گسترش و همکاری‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه کنترل و جلوگیری از همه گیری، تقویت همکاری در زمینه استانداردهای واحد آزمایش گیری، اشتراک داده، تحقیقات علمی مشترک، جلوگیری از همه گیری و کنترل در مرز و به رسمیت شناختن گواهی‌های سلامت ویژه سفر پرداخته و به طور مشترک به چالش‌های دوران پساهمه گیری رسیدگی کنند.

 

وانگ یی بیان کرد، شراکت راهبردی جامع مبتنی بر هماهنگی چین-روسیه در دوران جدید مناسب همه شرایط بوده و از آزمون‌های متعدد در صحنه بین‌المللی سربلند بیرون آمده است. چین و روسیه به طور خاص همواره از یکدیگر در زمینه مسائل مرتبط با منافع اساسی یکدیگر حمایت کرده‌اند.

 

وانگ یی خواستار آن شد که دو کشور به حفظ قدرتمند نظام بین‌المللی با محوریت سازمان ملل، نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین بین‌المللی، عدالت و انصاف بین‌المللی و صلح و ثبات جهانی بپردازند.

 

لاوروف نیز گفت، شراکت راهبردی جامع مبتنی بر همکاری بین این دو کشور در دوران جدید توسعه قدرتمندی یافته و نتایجی ثمربخش کسب کرده است. او بیان کرد، روسیه آماده حفظ هماهنگی راهبردی نزدیک با چین در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، حمایت قاطع دو کشور از یکدیگر در زمینه مسائل مرتبط با منافع اساسی آنها، مخالفت قاطع با برتری جویی، دفاع قاطع از چند جانبه گرایی و حفاظت مشترک از صلح و ثبات جهانی و انصاف و عدالت بین‌المللی است.

 

وی افزود، روسیه امیدوار به تقویت همکاری با چین درزمینه مبارزه با همه گیری کووید-۱۹، بهبود رویه‌های مجوز گمرکی، تسریع انتقال محموله‌های باری، ارتقای مشترک فعالیت ایمن و موثر بنادر و حمایت فعال از بازیابی اقتصادی است.

کیسینجر: بایدن برای تنظیم رابطه با چین با یک مشکل داخلی روبروست

هنری کیسنجر در گفتگو با روزنامه سوئیسی نویه سوریشر سایتونگ بدون اشاره به سیاست‌هایی تبلیغاتی دولت امریکا بر علیه چین تنها به نتایج حاصله از این سیاست‌ها اشاره کرده گفت، افکار عمومی از چین تصور یک دشمن دائمی را دارد. ما در آمریکا این تصور بدبینانه را داریم که هر مسئله منفی در کشور در ... کیسینجر: بایدن برای تنظیم رابطه با چین با یک مشکل داخلی روبروست

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو

گلوبال تایمز: ارتش چین باید آماده نبرد اتمی با آمریکا شود

همزمان با تداوم تنش بین آمریکا و چین و اتهام زنی‌های مقام‌های ارشد آمریکایی علیه پکن، یک نشریه دولتی چین تقویت برنامه اتمی این کشور را برای بازدارندگی راهبردی برابر ایالات متحده امری حیاتی دانست.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

آمریکا رویکرد مداخله از نوع جنگ سرد را در چین دنبال می کند

پکن بارها نسبت به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در مسائل منطقه‌ای خود از جمله تایوان هشدار داده و در عرصه  سیاست خارجی آنها را خط قرمز های خود دانسته، اما آمریکا قصددارد تا با الگو برداری از روش‌های دوران جنگ سرد با تمرکز بر تایوان بر مداخله در امور داخلی چین ادامه دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا