اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

آمریکا رویکرد مداخله از نوع جنگ سرد را در چین دنبال می کند

پکن بارها نسبت به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در مسائل منطقه‌ای خود از جمله تایوان هشدار داده و در عرصه  سیاست خارجی آنها را خط قرمز های خود دانسته، اما آمریکا قصددارد تا با الگو برداری از روش‌های دوران جنگ سرد با تمرکز بر تایوان بر مداخله در امور داخلی چین ادامه دهد.

 

تارنمای خبری روسی اسپوتنیک روز شنبه با پرداختن به این موضوع نوشت: در دوران جنگ سرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مجموعه آموزش‌ها و تدابیر نظامی را در پس پرده و در اروپای غربی به منظور راه انداختن جنگ‌های نامنظم در صورت تهاجم شوروی در پیش گرفته بود. اکنون فردی که قرار است معاونت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را در اختیار بگیرد، این روش را قصد دارد تا در مورد تایوان و در مقابله با چین در پیش گیرد.

 

اسپوتنیک  در ادامه گزارش داد: «کریستوفر مائر»  فردی که از سوی جو بایدن برای تصدی معاونت وزارت دفاع آمریکا به کنگره معرفی شده است، در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی سنا  گفت که وی قویا خواهان کمک به نظامیان تایوان در بالابردن توان آنها در زمینه جنگ‌های نامنظم است.

 

این رسانه روسی افزود: مائر در این جلسه گفت، آمریکا باید به نیروهای تایوانی جنگ‌های چریکی را در صورت تهاجم احتمالی چین به این منطقه آموزش دهد.

 

اسپوتنیک در ادامه افزود: نامزد پیشنهادی رئیس جهوری آمریکا برای سمت معاونت وزیر دفاع در جلسه استماع پنجشنبه گذشته گفت که نباید درباره قابلیت‌های متعددی که وجود دارد بخصوص در زمینه (آموزش) نیروها تردید کرد.

 

اسپوتنیک گزارش داد: سخنان مائر در برگیرنده نقطه نظرات «جاش هاویلی» سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری است که برپای اقدامات گذشته در کشورهای حوزه بالتیک چنین دیدگاهی و گزینه‌ای برای تایوان جهت مقابله با چین مدنظر قرار گرفته است.

 

این رسانه روسی افزود: نامزد معرفی شده دولت بایدن برای احراز سمت معاونت پنتاگون نسبت به یک حمله احتمالی آبی خاکی از سوی چین به تایوان به شدت ابراز نگرانی می کند، زیرا که نیروی دریایی چین طی سال های اخیر بطرز قابل توجهی توسعه و پیشرفت یافته و مجهز به ادوات سنگین نظامی از جمله ناوهایی که امکان حمل بالگرد با خود را برای انجام چنین عملیاتی داشته باشند، برخوردار است.

 

این گزارش می‌افزاید: روابط بین آمریکا و تایوان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نهایت خود رسیده بود، درحالی که پکن تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند اما آمریکا با مداخله در امور چین از تایوان حمایت می‌کند.

کارشناس نظامی روس: فرسودگی تسلیحات هسته‌ای آمریکا تهدیدی برای روسیه است

الکساندر کارپوف سرلشکر بازنشسته روس وضعیت توان هسته ای آمریکا را اسفناک عنوان کرد و گفت: فرسودگی تسلیحات سه گانه هسته ای ایالات متحده، روسیه را تهدید می‌کند و می تواند منجر به بروز یک درگیری گسترده شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از دخالت سیاست در تحقیقات کرونا

سازمان بهداشت جهانی در برابر طرح مجدد تحقیق پیرامون منشاء آزمایشگاهی شیوع ویروس کرونا از سوی دولت آمریکا واکنش نشان داد. این سازمان از سیاسی کردن موضوع کرونا انتقاد کرده و خواستار جدا کردن کامل سیاست از امور علمی شد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, سیاسی

رئیس‌جمهوری کوبا: هاوانا در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم نمی‌شود

«میگل دیاز کانِل» رئیس‌جمهوری کوبا، اصرار واشنگتن برای حفظ نام کشورش در فهرست کشورهای حامی تروریسم را «بدبینی» واشنگتن ارزیابی و تاکید کرد که هاوانا در برابر تحریم های ظالمان آمریکا تسلیم نمی‌شود.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, کوبا