هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

فیلم عملیات زمینی ارتش یمن در خاک عربستان سعودی

پس از گزارش منابع یمنی درباره تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی، رسانه‌های یمنی فیلم این عملیات را منتشر کردند.

 

وبگاه «الاعلام الحربی»، عصر امروز (شنبه)، فیلم کاملی از حمله ارتش یمن به نیروهای سعودی در محور جیزان (جازان)‌ جنوب غرب عربستان سعودی را منتشر کرد.

 

رسانه‌های یمنی، شامگاه جمعه، گزارش داده بودند که ارتش این کشور توانسته ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی در محور جیزان را تحت کنترل خود درآورد.

 

طبق گزارش دیشب منابع یمنی، ارتش این کشور توانسته در این عملیات تهاجمی گسترده بر بیش از ۴۰ موضع در خاک عربستان تسلط پیدا کند.

 

منابع یمنی همچنین گزارش دادند که این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی نیروهای این کشور بوده که چند یگان ارتش در آن مشارکت داشته‌اند.

 

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز امروز در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» در ارتباط با حمله زمینی نیروهای یمن به عربستان سعودی گفت که در جریان این حمله، ارتش بر مواضع «مهمی» تسلط پیدا کرده است.

 

بر اساس گزارش الاعلام الحربی، در جریان این عملیات که از سه مسیر اصلی محور «الخوبه-وادی جاره» علیه نیروهای سعودی انجام شده، خسارت‌های سنگینی به ارتش سعودی وارد شده است.

 

وبگاه الاعلام الحربی در پایان گزارش خود، تصویری از تغییر ایجاد شده در مناطق تحت کنترل ارتش یمن منتشر کرد.

 

رنگ سبز: مناطقی که ارتش یمن در جریان عملیات اخیر بر آن تسلط پیدا کرده است.
خط قرمز: خطوط درگیری با نیروهای سعودی
خط آبی: مرزهای بین‌المللی

 

 

لحظه فرار نیروهای سعودی پس از حمله ارتش یمن

 

به دام انداختن یک نظامی سعودی حین فرار

 

به آتش‌ کشیدن خودروهای نظامی سعودی

 

لحظه فرار نیروهای سعودی پس از حمله ارتش یمن

بیانیه نشست روسای قوای ۴ گانه عراق در قضیه جنجالی بازداشت فرمانده الحشد الشعبی

روسای قوای چهارگانه عراق عصر امروز پنجشنبه نشستی را به منظور پرداختن به تنش به وجود آمده از قضیه بازداشت یک فرمانده الحشد الشعبی تشکیل دادند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

منطقه سبز بغداد همچنان بسته است/ روسای چهارگانه عراق تشکیل جلسه می‌دهند

در حالی‌که بسته بودن منطقه الخضرا (سبز) بغداد امروز، پنج‌شنبه نیز برای دومین روز و با استقرار ارتش و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم ادامه داشت، یک منبع مطلع گفت، روسای چهار گانه عراق درباره مساله قاسم مصلح، فرمانده حشد شعبی نشست برگزار می‌کنند.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق