مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

قدرتمندترین کشتی جنگی جهان از نگاه فوربس و رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه + فیلم

فوربس در گزارشی رزم‌ ناو “ادمیرال ناخیموف” را قدرتمندترین کشتی جنگی جهان معرفی نمود.

 

به گزارش اسپوتنیک، فوربس در گزارشی نوشت که رزم‌ ناو “ادمیرال ناخیموف” به لطف نوسازی و سلاح گذاری مجدد قدرتمندتر خواهد شد.

 

ساتون، روزنامه‌نگار فوربس تأکید می‌کند که این کشتی از نظر اندازه با کشتی‌های جنگی آمریکایی از کلاس آیووا قابل قیاس است اما به طرز چشمگیری از “لحاظ تصور کلی و تسلیحاتی” از آنها فراتر است.

 

این روزنامه‌نگار در ادامه درباره “ادمیرال ناخیموف” می‌نویسد: با وجود سلاح و سنسورهای جدید، احتمالاً به قدرتمندترین کشتی جنگی در سطح جهان تبدیل خواهد شد.

 

این کارشناس تأکید کرد: کشتی‌های غول پیکر پروژه ۱۱۴۴.۲ “اورلان” که در پایان جنگ سرد ساخته شده‌اند از هر کشتی جنگی دیگری پیشی گرفته‌اند. به گفته وی، این کشتی‌ها با موشک‌های مافوق صوت “پ۷۰۰” گرانیت – قاتلان ناو هواپیمابر، تجهیز شده‌اند.

رزمایش روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه

 

وزارت دفاع روسیه فیلمی از رزمایش دریایی این کشور در نزدیکی شبه جزیره کریمه منتشر کرد که در آن ناوها و بالگردهای نظامی این کشور انواع تمرین‌های نظامی را مرور کردند

 

به گزارش فارس، به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه در موضوع الحاق شبه جزیره کریمه و به رسمیت نشناختن این الحاق، مسکو در این منطقه یک رزمایش دریایی برگزار کرد.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه یک ویدئو از رزمایش دریایی این کشور در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه منتشر کرد.

 

بیش از ۳۰ ناو جنگی و کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه تحت فرماندهی و نظارت دریاسالار «نیکلای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی این کشور از ۲۹ تا ۳۱ مرداد یک رزمایش دریایی در نزدیکی شبه جزیره کریمه شرکت داشتند.

 

رزمایش نیروی دریایی روسیه در «نووروسیسک» و «سواستوپول» انجام شد. شهر بندری سواستوپول واقع در جنوب شرقی شبه جزیره کریمه، مقر اصلی ناوگان دریای سیاه روسیه است.

 

در فیلمی که وزارت دفاع روسیه منتشر کرد، نظامیان این کشور تمرین‌های نظامی مختلف، عملیات امداد و نجات کشتی‌ها، پرواز بالگردها و گشت‌زنی کشتی‌های تندرو را تمرین کردند.

 

طبق اعلام مقام‌های روسیه، بیش از ۳۰ ناو جنگی، قایق، کشتی‌های کمکی، بالگردهای «کی ا-۲۷» و «ام‌آی-۸» به همراه هواپیمای آبی‌-خاکی «بی‌ای-۱۲» مشارکت داشتند.

 

رزمایش روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه در شرایطی انجام شد که فشارهای اوکراین و کشورهای غربی بر مسکو به دلیل الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه ادامه دارد.

 

سال ۲۰۱۴ و در پی برگزاری همه‌پرسی در کریمه،‌ روسیه این منطقه را به خاک خود الحاق کرد. آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن عدم به رسمیت شناختن این الحاق، تحریم‌هایی را ضد مسکو و کریمه وضع کردند.

لوکاشنکو انگشت اتهام را به سمت ناتو نشانه رفت

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس در واکنش به وقایع اخیر در کشورش، انگشت اتهام خود را به سمت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشانه رفت و تأکید کرد که این نهاد، از بر هم خوردن ثبات در بلاروس، حمایت آشکار نظامی می‌کند.

ادامه

بلاروس, جهان, جهان غرب, خبر, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو

شین‌هوا؛ تلاش پامپئو برای احیای جنگ سرد به جایی نمی‌رسد

مایک پامپئو به تازگی به دومین سفرش به اروپا ظرف یکماه پایان داد و در آنجا از هیچ تلاشی برای تحریک متحدان اروپایی آمریکا برای ورود به کمپین جنگ سرد جدید علیه چین فروگذار نکرد. اما سیاست‌های مرگبار او تاکنون با بی‌اعتنایی مواجه شده است.

ادامه

اتریش, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چک, چین, شرق آسیا, شرق اروپا