هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

فرشته کوهستانی فعال عرصه حقوق زنان در افغانستان ترور شد

فرشته کوهستانی فعال عرصه حقوق زنان در افغانستان به همراه برادرش در جریان تیراندازی افراد مسلح ناشناس در ولایت کاپیسا کشته شدند.

 

به گزارش شبکه خبری طلوع‌نیوز، یک منبع امنیتی گفت که کوهستانی ساعت ۱۷ امروز پنج‌شنبه همراه با برادرش در این حادثه در روستای “دهنو” ولایت کاپیسا کشته شدند.

 

این منبع افزود که کوهستانی از کابل به زادگاه خود دهنو رفته بود که ترور شد.

 

وزارت کشور افغانستان ترور کوهستانی را تأیید اما اعلام کرد که برادر او در تیراندازی افراد مسلح سوار بر موتور سیکلت، زخمی شده ‌است.

 

تاکنون گروهی مسؤولیت این اقدام تروریستی را نپذیرفته است. فرشته کوهستانی چندی پیش از تهدیدهای جانی علیه خود پره برداشته بود.

 

این فعال عرصه حقوق زنان در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) صفحه شخصی فیسبوک نسبت به عدم همکاری نهادهای امنیتی در تأمین امنیت جان خود اعتراض کرده بود. وی در این راستا از معاون نخست اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان درخواست هایی داشت.

 

این درحالی است که یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (FEFA ) نیز صبح دیروز چهارشنبه در کابل ترور شد. یوسف رشید علاوه بر ریاست اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، یکی از فعالان جامعه مدنی در کابل نیز بود.

 

پیش از این ۲۰ آذر ماه رسانه‌های افغانستان خبری را در سایت‌های خود منتشر کردند که ملالی میوند مجری و خبرنگار تلویزیون خصوصی «انعکاس» در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت و کشته شد.

 

ترور زنجیره‌ای فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین خبرنگاران افغانستان آبان ماه امسال زمانی آغاز شد که طالبان بصورت گسترده اقدام به تصرف شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند کردند و در آن موفق شدند تا دروازه‌های اصلی شهر برسند.

هشدار دربارۀ تشدید و گسترش عملیات امنیتی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم در خارج از کشور

اعدام روح‌الله زم، که توسط دستگاه اطلاعاتی سپاه پاسداران رژیم از عراق ربوده شد و با همکاری مأموران امنیتی عراق به ایران برده شد، در کنار انتشار خبرهایی متعدد دربارهٔ گسترش عملیات برون‌مرزی آدم‌کشان حرفه‌ای رژیم در خارج از مرزهای ایران، موجی از نگرانی همراه با محکومیت بین‌المللی علیه رژیم ولایت فقیه برانگیخت.

ادامه

اتریش, اسراییل, ایران, ترکیه, جهان, دانمارک, عربستان سعودی, فرانسه

هاوانا در کنار دمشق در جنگ علیه تروریست‌ها ایستاده است

معاون وزیر خارجه کوبا در دیدار سفیر سوریه در هاوانا با وی که در ساختمان وزارت خارجه کوبا برگزار شد، تاکید کرد: کوبا در کنار سوریه در جنگش علیه تروریسم قرار دارد.

ادامه

امریکای لاتین, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی

سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی مشوق تکرار آن است

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی «بلک واتر» آمریکا که ۱۴ غیرنظامی عراقی را در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل رساندند، به شدت ابراز نگرانی کرد و این اقدام را مشوق تکرار این جنایت‌ها دانست.

ادامه

امریکا, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عراق

رد خواست طالبان و آمریکا از طرف رئیس جمهوری افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان خواسته گروه تروریستی طالبان و آمریکا را برای آزادی بیش از هفت هزار زندانی طالبان رد کرد و گفت که تا زمان پایان نیافتن جنگ و خشونت هیچ فردی از طالبان آزاد نخوهد شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر