واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

فرانسه سفیر خود را به دلیل مداخلات ایتالیا در امور داخلی فرانسه از رُم فراخواند

فرانسه امروز در پی تنش‌های لفظی دو کشور و حمایت ایتالیا از معترضان فرانسوی سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس در واکنش به حمایت دولت ایتالیا از جنبش اعتراضی مردم فرانسه سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخواند.

 

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه دلیل فراخواندن سفیر، مداخلات ایتالیا در امور داخلی فرانسه عنوان شده و در ادامه آمده است: اقدامات ایتالیا شرایط بغرنجی ایجاد می‌کند که سوالاتی را در مورد نیات دولت این کشور در مورد فرانسه به وجود می‌آورد.

 

چندی پیش نیز وزارت امور خارجه فرانسه سفیر ایتالیا در پاریس را در اعتراض به درخواست معاون نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا برای تحریم فرانسه احضار کرده بود.

 

این تنش‌ها در روزهای اخیر، پس از دیدار لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی مردم فرانسه در حومه پاریس تشدید شده است.

 

در همین حال پیش از این، لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا که ریاست حزب جنبش پنج ستاره را بر عهده دارد گفته بود اتحادیه اروپا باید فرانسه و همه کشور‌هایی مانند فرانسه را که آفریقا را فقیر می‌کنند و افراد را وادار به مهاجرت می‌کنند، تحریم کند. زیرا جایگاه آفریقایی‌ها در آفریقاست نه در مدیترانه.

 

چندی پیش نیز حمایت متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از جنبش ضد سرمایه‌داری در فرانسه و درخواست وی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور برای کناره گیری از قدرت بار دیگر دو کشور را وارد مرحله‌ای پرتنش کرد.

 

این در حالی است که با دخالت در امور داخلی ونزوئلا، فرانسه برای اعلام انتخابات زودهنگام برای مادورو ضرب العجل تعیین کرده بود

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه تهدید کرد اگر رئیس‌جمهور ونزوئلا تا اواخر امروز (روز یکشنبه) موافقت خود را با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری اعلام نکند، پاریس رهبر مخالفان این کشور را به عنوان «رئیس‌جمهور» به رسمیت خواهد شناخت.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ناتالی لویزو، وزیر امور اروپای فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد در صورتی که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تا عصر امروز انتخابات زودهنگام را اعلام نکند، پاریس خوان گوایدو، رئیس مخالفان این کشور را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت خواهد شناخت.

 

روزنامه لوفیگارو به نقل از وزیر دولت فرانسه گزارش داد: انتخاب (نیکولاس) مادور یک نمایش خنده دار بود. اگر او تا قبل از امشب تلاش خود برای سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری انجام ندهد، ما گوایدو را به عنوان رئیس جمهور مشروع ونزوئلا به رسمیت خواهیم شناخت.

مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می‌تواند فعالیت کند

به نقل از مجله اشپیگل، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، اظهار داشت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است.

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

۶۴ درصد از فرانسوی‌ها از “جلیقه زردها” حمایت می‌کنند

بر اساس یک نظرسنجی که توسط شرکت بین المللی تحقیقات YouGov منتشر شد، از هر سه فرانسوی دو نفر از جنبش “جلیقه زردها” حمایت می‌کنند؛ ۷۷ درصد از آنها این جنبش را موجه خوانده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

میدل ایست‌ آی: ارتش انگلیس غیرنظامیان را در عراق و افغانستان هدف قرار داده است

براساس اظهارات نظامیان انگلیسی، ارتش این کشور طبق قواعد درگیری این کشور غیرنظامیان در عراق و افغانستان را هدفی مجاز قرار داده و این امر موجب کشته شدن تعدادی از آنها از جمله کودکان و نوجوانان شده است.

ادامه

افغانستان, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, غرب اروپا