تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.  به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ... تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

فعالان ضد جنگ یونانی در اعتراض به سفر وزیرخارجه آمریکا مقابل سفارت و کنسولگری این کشور در دو شهر بزرگ یونان تظاهرات کردند. هزاران مرد و زن جوانی یونانی اعضای و دوستان جنبش (KNE) با شعار‌هایی مانند «پایگاه‌های ناتو-آمریکا از یونان خارج شوند» و «عدم مشارکت در مداخلات امپریالیستی» در آتن علیه سفر آنتونی بلینکن، ... مردم یونان با شعار «بلینکن برو خونه» به استقبال وزیرخارجه آمریکا رفتند

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اعتراضات سیاسی, امپریالیسم, ترکیه, جنوب اروپا, جهان, سوریه, ضد جنگ, کارگری, ناتو, همبستگی, یونان

تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

هزاران نفر از بومیان پرو با برگزاری تظاهرات ضددولتی در جنوب این کشور، نسبت به وقوع یک «جنگ داخلی» در صورت ورود ارتش هشدار دادند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، هزاران نفر از بومیان آیمارا در منطقه پونو در جنوب پرو تظاهرات کردند و استعفای دینا بلوآرته رئیس‌جمهوری جدید ... تظاهرات ضددولتی در پرو و هشدار بومیان به ارتش

ادامه

آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از مردم پرو با گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تظاهرات ضددولتی برگزار کرده و بار دیگر خواستار برکناری دینا بلوارته رئیس جمهوری موقت این کشور شدند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان پنجشنبه به وقت محلی در چندین شهر پرو به خیابان‌ها آمدند و پایان بحران سیاسی در این کشور را ... هزاران معترض پرویی بار دیگر به خیابان‌ها آمدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اعتراضات سیاسی, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر

بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

رسانه های فرانسوی به نقل از وزارت کشور گزارش دادند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر در سومین تظاهرات سراسری روز سه شنبه علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی در فرانسه شرکت کردند. به گزارش ایرنا، شبکه فرانسوی (BFMTV) بر اساس داده های وزارت کشور گزارش داد که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس پایتخت فرانسه ... بیش از ۷۵۰ هزار فرانسوی در تظاهرات علیه دولت مکرون شرکت کردند + فیلم

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کارگری

فراخوان عمران خان برای راهپیمایی اعتراضی جدید علیه “دولت تحمیلی”

نخست‌وزیر سابق پاکستان در فراخوانی از حامیانش خواست خودشان را برای راهپیمایی طولانی بعدی به سمت اسلام‌آباد آماده کنند و با حمله به دولت نوپا هم گفت، “دولت تحمیلی قصد دارد با آمریکا بر سر خون کشمیری‌ها مصالحه کرده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.”

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه تریبیون پاکستان، «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در سخنرانی خطاب به یک کنوانسیون کارگران کشورش گفت: … امروز آمریکا اقدام به تحمیل یک دولت متشکل از دزدان بر ما کرده است.

 

این نخست وزیر سابق پاکستان بیان داشت: من از کل ملت می‌خواهم که آماده و منتظر فراخوان من باشند.

 

او ادامه داد، حزبش این بار برای تدارک دیدن این راهپیمایی طولانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. او افزود: این بار ما آماده خواهیم بود. اعتراض کردن حق دموکراتیک ماست. اگر دولت تحمیلی این حق را ارائه نکند ما آن را خواهیم ربود.

 

این رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان وعده داد تا مرتکبین خشونت علیه کارگران حامی حزبش، خانواده‌ها و بچه‌هایشان را به زندان بیندازد. عمران خان تاکید کرد: ما تضمین خواهیم کرد که شما را به دست عدالت خواهیم سپرد و شما را به خاطر اقداماتتان در آن روز مجازات خواهیم کرد. ما باید در یک جنگ واقعی بجنگیم. کارگران ما برای آزادی بیرون ریختند و در این نزاع شهید شدند.

 

او به طور خاص به رعنا ثناالله وزیر کشور، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و پسرش، حمزه شهباز، سروزیر پنجاب هشدار داد که از بابت اقداماتشان علیه معترضان در جریان راهپیمایی حزب متبوعش در پنجشنبه گذشته در امان نخواهند بود.

 

نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان گفت: ما تضمین خواهیم کرد که شما را به دست عدالت خواهیم سپرد و به خاطر اعمالتان در آن روز مجازات خواهید شد. ما باید در یک جنگ واقعی بجنگیم. کارگران ما برای آزادی بیرون رفتند و در مبارزه به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفت: صندوق بین‌المللی پول تحت نفوذ آمریکاست.

 

عمران خان به شرکت‌کنندگان در این کنوانسیون گفت که ۲۲۰ میلیون نفر در حال بردگی هستند. او تاکید کرد: به یاد داشته باشید، ملت از گاز اشک‌آور نمی‌ترسد. این یک جنبش آزادی‌بخش و جهاد واقعی است.

 

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان “وحشیگری پلیس” کشورش علیه طرفداران حزبش را که به گفته او از سوی “دولت جنایتکار تحمیلی” مجوز گرفته بود، به شدت محکوم کرد.

 

عمران خان با توصیف این خشونت به عنوان “محکوم‌ شدنی و غیر قابل قبول”، در صفحه رسمی توییتر خود مجموعه‌ ویدیویی چهار دقیقه‌ای از بدرفتاری پلیس با کارگران حامی حزب تحریک انصاف پاکستان منتشر کرد.

 

در این ویدئو تصاویری از دستگیری رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان مانند شیرین مزاری در خانه‌اش، نفوذ پرسنل پلیس به خانه‌های رهبران حزب تحریک انصاف و حمله پلیس به آنها، حمله با گاز اشک‌آور به حامیان و کارگران حزب مذکور نشان داده شد. عمران خان توضیح داد: شب قبل از راهپیمایی ما، پلیس پنجاب و سند به خانه اعضای حزب تحریک انصاف تجاوز کردند و خانواده‌ها را آزار دادند.

 

به گفته این نخست‌وزیر سابق پاکستان، “دولت جنایتکار وارداتی” قانون اساسی و همچنین دستورات دادگاه عالی را همچنان که “بی‌رحمی پلیس” را علیه معترضان “مسالمت‌جو” اعمال کردند، زیر پا گذاشت.

گسترش اعتراضات شبانه به «شهر ری» در جنوب تهران + ویدئو

اعتراض‌های سراسری در ایران پس از فروپاشی ساختمان «متروپل»، شب گذشته به «شهر ری» در جنوب تهران رسید و گزارش‌ها نشان می‌دهد که معترضان تهرانی نیز در برابر «تئاتر شهر» با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل ابراز همدردی کردند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, ویدیو

ادامه اعتراضات شبانه و یورش یگان ویژه به خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و … + فیلم

ساختمان اداری تجاری متروپل در آبادان با مالکیت حسین عبدالباقی دوشنبه ۲ خرداد فرو ریخت که طبق آمارهای رسمی تاکنون ۲۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زیر آور گرفتار شده‌اند

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش

ادامه اعتراضات در ایران؛ معترضان علیه خامنه‌ای شعار دادند

اعتراضات آبادان به سرعت به شهرهای دیگر کشور کشیده شد. اینترت در مناطقی که اعتراض‌ها ادامه داشت برای چند ساعت قطع یا کم‌سرعت شده است. تظاهرکنندگان علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار دادند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, گزارش

ضرب‌الاجل ۶ روزه عمران خان به دولت پاکستان + ویدئو

نخست وزیر سابق پاکستان امروز (پنجشنبه) هشدار داد، دولت اسلام‌آباد باید ظرف شش روز آتی انتخابات جدیدی برگزار کند در غیر این صورت وی به همراه سه میلیون تن مجددا به طرف اسلام آباد دست به راهپیمایی خواهد زد.

ادامه

اعتراضات سیاسی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, ویدیو