سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

“عوارض قلبی از تزریق واکسن‌های ام‌آر‌اِن‌اِی همچون فایزر-بیون‌تک و مدرنا ممکن است”

بر اساس یافته‌های پژوهشگران آمریکایی واکسن‌های “پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی” می‌توانند باعث بروز التهاب عضله قلب در مردان جوان شوند. با این وجود محققان معتقدند مزایای تزریق این نوع واکسن‌ها بسیار بیشتر از خطرات آن است.

 

به نوشته دویچه وله؛ بروز صدها مورد التهاب ماهیچه قلب پس از دریافت واکسن‌‌های کرونا با فناوری “آر‌ان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای پیام‌رسان” باعث شده متخصصان آمریکایی ارتباط بین این دو را “محتمل” می‌دانند. در یکی از جلسات سازمان سلامت ایالات متحده آمریکا در همین ارتباط اعلام شد این نتیجه‌گیری بر اساس داده‌های موجود به دست آمده است. در این جلسه مزایای واکسن کرونا “خیلی بیشتر” از عوارض جانبی محتمل آن ارزیابی شده است.

 

کارشناسان در حال حاضر مشغول بررسی ارتباط دریافت واکسن‌های “پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی” از شرکت‌های مدرنا و بیونتک/فایزرز و بروز التهاب ماهیچه قلب (میوکاردیت) و التهاب مزمن کیسه غشایی دربرگیرنده قلب (پریکاردیت) در مردان جوان هستند.

 

به این منظور داده‌های مربوط به ۳۰۰ مورد تاییدشده ابتلا به میوکاردیت در نوجوانان و بزرگسالان جوانی که واکسن کرونا با تکنولوژی ام‌آران‌ای دریافت کرده بودند در حال بررسی است. ماتیو اوستر، متخصص قلب کودکان در این ارتباط گفت: «میوکاردیت بیماری نادر است اما بیماری جدیدی نیست. تاکنون تصور می‌شد که این بیماری معمولا با ویروس انتقال می‌یابد. اما به نظر می‌آید که واکسن ام‌آران‌ای نیز می‌تواند از عوامل جدید بروز این بیماری باشد.»

 

در آمریکا تاکنون ۵۰ میلیون دوز این نوع واکسن به افراد بین ۱۲ تا ۲۹ تزریق شده است. از این تعداد تا ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی در مجموع ۳۲۳ مورد تایید شده ابتلا به میوکاردیت یا پریکاردیت در رده سنی زیر ۳۰ سال پس از دریافت واکسن‌های “پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی” ثبت شده است.

 

بر این اساس میزان ابتلا به میوکاردیت و پریکاردیت پس از دریافت این نوع واکسن در این گروه سنی در مقایسه همچنان بسیار پایین اما از حد انتظار بیشتر است. هفته گذشته راچل والنسکی، مدیر سازمان سلامت آمریکا اعلام کرد که بخش بزرگی از این افراد “با حفظ آرامش و با استفاده از روش‌های درمانی، سلامت کامل خود را بازیافته‌اند.” با این حال قرار است پیش از تزریق واکسن‌های مدرنا و بیونتک/فایزرز در این ارتباط هشدارهای لازم داده شود.

 

در روش سنتی تولید واکسن‌ علیه بیماری‌های ویروسی معمولا از ویروس ضعیف شده، کشته شده یا اجزای پروتئینی آن برای تحریک سیستم ایمنی بدن انسان استفاده می‌شود. بار دیگر که بدن آن ویروس معین مواجه می‌شود، پادتن(آنتی‌بادی) ویژه‌ای تولید می‌کند..

 

شرکت‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا اما برای اولین بار از فناوری جدید “پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی” یا “ام‌آر‌اِن‌اِی” در تولید واکسن کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند.

 

در ساخت واکسن‌های “پیام‌رسان آر‌اِن‌اِی” نیازی به ویروس نیست، بلکه بخشی از رمز ژنتیکی ویروس پس از تزریق، به داخل سلول‌های بدن راه پیدا می‌کند و پروتئین شاخکی ویروس را تولید و به سیستم ایمنی ارائه می‌دهد و باعث تولید پادتن و سلول‌های ایمنی تی برای مبارزه با بیماری می‌شود. البته در ساخت این نوع واکسن استفاده از خود ویروس به کلی منتفی نیست، بلکه کمی از آن برای تعیین توالی ژنوم و آزمایش واکسن استفاده می‌شود.

 

اسرائیل نخستین کشوری بود که احتمال وجود ارتباط بین دریافت واکسن‌های ام‌آران‌ای و بروز التهاب عضله قلب را مطرح کرده بود.

 

کارشناسان این کشور نیز اکنون مشغول انجام بررسی‌های دقیق‌تر در این زمینه هستند.

 

در ایالات متحده آمریکا به نوجوانان بالای ۱۲ سال تنها واکسن بیونتک/فایزرز تزریق می‌شود. واکسن مدرنا برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز است.

 

بومیان کانادا صدها گور بی‌نشان دیگر در محل یک مدرسه سابق یافته‌اند

یک گروه بومی کانادایی از کشف “وحشتناک و شوکه‌کننده” صدها قبر گمنام در محل یک مدرسه پانسیونی سابق خبر داد. چند هفته پیش هم کشف بقایای صدها کودک دیگر این کشور را در شوک فرو برد.

ادامه

امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کانادا, نسل کشی

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا؛ پنتاگون قصد دارد تلاشش را روی مقابله با نفوذ چین متمرکز کند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع دستور خروج برخی سامانه‌ها و نیروها از خاورمیانه را طی این تابستان داده است اما این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت.

ادامه

اردن, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, کویت