چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

طومار ۴۱۰ هزار چینی برای آزادی دارایی‌های افغانستان

رسانه‌های چین اعلام کردند که بیش از ۴۱۰ شهروند این کشور با امضای طوماری خواستار آزادی دارایی‌های مردم افغانستان توسط آمریکا شدند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از ۴۱۰ شهروند چینی با امضای طوماری از آمریکا خواستند تا دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.

 

این درحالی است که پیش از این نیز بارها مقام‌های چین از برخورد آمریکا نسبت به توقیف دارایی‌های افغانستان انتقاد کرده بودند.

 

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این در واکنش به فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر تاکید کرده بود که این اقدام آمریکا غارت آشکار مردم افغانستان است.

 

چونینگ در توئیتی نوشته بود: ثروتمندترین کشور جهان بطور آشکار در حال غارت فقیرترین است! به هر بهانه‌ای که باشد، ثروت مردم افغانستان باید در اختیار خودشان باشد و آن را کنترل کنند، به ویژه در زمانی که بسیار به آن نیاز دارند.

 

«ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز هفته گذشته با تاکید بر آزادی بی قید و شرط دارایی‌های مردم افغانستان اظهار داشت که آمریکا مسئله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را سیاسی کرده است.

 

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، جون گفته بود: کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به عنوان ابزاری برای چانه زنی، ابزار سیاسی و اهرم فشار استفاده می‌شود.

 

وی تاکید کرده بود: این اقدام بازی با سلامتی و جان ۳۸ میلیون افغان است که بشدت نیازمند کمک هستند. این از نظر اخلاقی غیرقابل پذیرش و از نظر استراتژیک کوته‌بینانه و خطرناک است.

آیا اویغورها «کارگرهای بَرده»اند؟

ادامه گزارش “کار اجباری اویغورها” همچون پدیده‌ای مهلک در زمینه حقوق بشر در چین همچنان مطرح است. عمده‌ترین خاستگاه چنین گزارش‌هایی، مؤسسهٔ سیاست راهبردی استرالیا به‌نام ” اسپی” (ا= Aspi) است که در سال ۲۰۲۰ / ۱۳۹۹ گزارشی را به‌نام “اویغورها برای فروش” منتشر کرد که در آن ادعا می‌شود دولت چین در حال تنظیم ... آیا اویغورها «کارگرهای بَرده»اند؟

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, دیدگاه, سازمان بین‌المللی کار, شرق آسیا, کارگری, مقاله

چین اوکراین را به حل مناقشه با روسیه از طریق مذاکره ترغیب کرد

«وانگ یی» وزیر امورخارجه چین همتای اوکراینی‌اش را چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین، به حل مناقشه با مسکو از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره ترغیب کرد.

ادامه

اوکراین, تحریم, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, ناتو