استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

طعنه مسکو به بروکسل: اتحادیه اروپا مرکز گیتی نیست

منابع رسانه‌ای غربی از مسکو خبر دادند، نیکولای کوبرینتز رئیس اداره «همکاری اروپایی» در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه از اتحادیه اروپا نخواهد خواست که تحریم‌هایش علیه مسکو را بردارد.

 

بنا بر گزارش فارس؛ رویترز به نقل از ریانووستی گزارش داد، به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه، این کشور به اندازه کافی از «حاشیه امن و ایمنی» برخوردار است و نیازی برای درخواست از اتحادیه اروپا برای برداشتن تحریم‌ها ندارد.

 

نیکولای کوبرینتز رئیس اداره «همکاری اروپایی» در وزارت خارجه روسیه همچنین به طعنه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا مرکز گیتی و کائنات نیست».

 

اظهارنظر این مقام ارشد روسیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که مسکو در اقدامی تلافی جویانه، تعدادی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، قانونگذاران و تعدادی از عناصر رسانه‌ای کشورهای اروپایی را تحریم کرد.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که لیست تحریم‌های جدید شامل نمایندگان دولتی و پارلمانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمیسیونرهای اتحادیه اروپا و سران ساختارهای نظامی کشورهای اروپایی و برخی چهره‌های رسانه‌ای و عمومی به دلیل رویکرد روس‌هراسانه می‌شود.

 

این وزارتخانه افزود: «سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه از تمامی مرزها فراتر رفته است. پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بروکسل به صورت خودسرانه شهروندان و شرکتهای روس را با رویکرد یکجانبه و به طور گسترده تحریم کرده است».

 

تنش‌ها در روابط روسیه با غرب به ویژه آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین از پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ شدت گرفت. از آن زمان تا کنون کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و تشدید تلاش‌ها برای منزوی کردن بین‌المللی روسیه هستند.

 

البته «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنجشنبه (دیروز) گفت که برخی کشورهای غربی از تحریم‌ها علیه روسیه خسته شدند. وی که با یک شبکه لهستانی صحبت می‌کرد، گفت: «به صراحت، شاهد آن هستیم که برخی از کشورها از تحریم‌ها خسته شده‌اند اما لهستان یکی از این کشورها نیست»

پشت حوادث اوکراین/ رئیس پارلمان اروپا؛ “شما برای ما می‌جنگید”

رئیس پارلمان اروپا در سفری اعلام نشده به کی‌یف و در دیدار با ولودیمیر زلنسکی از حمایت اروپا از اوکراین و همچنین حمایت پارلمان اروپا از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا سخن گفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

چین: ناتو باید همان ۳۱ سال پیش منحل می‌شد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از گسترش ناتو به شرق اروپا، گفت این ائتلاف نظامی باید در همان زمان فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، منحل می‌شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امنیتی, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

لاوروف: خواهان نظم جهانی متوازن هستیم

وزیر خارجه روسیه در سفر به هند، ضمن قدردانی از موضع دهلی نو در قبال مسئله اوکراین، از اهمیت رابطه راهبردی دو کشور و علاقمندی به برخورداری از نظم جهانی متوازن سخن گفت.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هندوستان