چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

ضرب و شتم وحشیانه جوان آمریکایی توسط ۳ مامور پلیس+فیلم

در شرایطی که خشونت نژادپرستانه در آمریکا صدای بسیاری را در این کشور درآورده است، فیلمی از برخورد خشن ماموران پلیس ایالت آرکانزاس با یک جوان آمریکایی جنجال‌های زیادی ایحاد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی درباره ضرب و شتم وحشیانه یک جوان آمریکایی در شهر مولبری ایالت آرکانزاس منتشر شده که اوج خشونت سه مامور پلیس علیه یک جوان آمریکایی را نشان می‌دهد.

 

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، این فیلم نشان می‌دهد که سه مامور پلیس روی سر یک جوان آمریکایی ریخته‌اند و با خشونت تمام در حال ضرب و شتم او هستند.

 

هر یک از این سه مامور پلیس شهر مولبری ایالت آرکانزاس، در این ضرب و شتم وحشیانه حضور فعالی دارند و در حالی که جوان آمریکایی روی زمین زیر دست و پای آنها است، با حملات شدید آنها مواجه شده است.

 

این فیلم توسط یک خانم سرنشینان خودروی حاضر در صحنه ضبط شده است و در آن صدای دو خانم شنیده می‌شود که ضمن ابراز تعجب از شدت خشونت نیروهای پلیس، از ماموران می‌خواهند که آن جوان آمریکایی را رها کنند.

 

در بخشی از این فیلم در حالی که یک مامور پلیس با زانو روی شکم و بدن جوان آمریکایی ضربه می‌زند، یکی دیگر از ماموران سر او را گرفته و به زمین می‌کوبد.

 

در این لحظه یکی از خانم‌های حاضر در صحنه و سرنشین خودرو، نیروهای پلیس را صدا می‌زند و از آنها می‌خواهد به ضرب و شتم آن جوان خاتمه بدهند.

 

یکی از ماموران پلیس شهر مولبری ایالت آرکانزاس به خانمی که در حال فیلم گرفتن است، اشاره می‌کند و به او دستور می‌دهد که فیلم نگیرد.

 

در این بین، خانمی که در حال فیلم برداری با گوشی همراه خودش است، احساس خطر کرده و به دیگر سرنشین خودرو می‌گوید، «بهتر است که (از اینجا) برویم».

 

با دست به دست شدن بسیار این فیلم در شبکه‌های مجازی و جنجال‌های بسیار در خصوص خشونت شدید نیروهای پلیس علیه این جوان، «جیمی دامانته» کمیسر پلیس این منطقه بیانیه صادر کرد.

 

این مقام پلیس اعلام کرد که در زمان تحقیقات پلیس ایالتی ارکانزاس درباره این صحنه، ماموران پلیس دخیل در این پرونده از کار تعلیق خواهند شد.

 

اداره پلیس مولبری هم با انتشار یک بیانیه از آغاز «تحقیقات جدی» درباره این ماجرا خبر داد و البته تلاش کرد که خشونت شدید نیروهای خودش را توجیه کند.

 

به گفته این اداره، مردی که هدف خشونت سه مامور پلیس مولبری قرار گرفته بود، پیش از آن حاضران یک فروشگاه در این شهر را تهدید کرده بود.

 

اداره پلیس مولبری همچنین اعلام کرد، جوانی که هدف نیروهای پلیس قرار گرفته، نامش «رندال ورچستر» جوان ۲۷ ساله اهل «گوس کریک» در ایالت کالیفرنیای جنوبی است.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس هم به دنبال شدت گرفتن انتقادات از رفتار نیروهای پلیس با این جوان آمریکایی به این ماجرا واکنش نشان داد. به گفته پلیس ایالتی، رندال ورچستر برای معاینه و درمان به یک بیمارستان فرستاده شد و بعدا به زندان شهرستان کراوفورد» در شهر «ون بورن» منتقل شد.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس اتهامات رندال ورچستر را که به خاطر آن او زندانی شده است، به شرح ذیل اعلام کرد: دزدی درجه دو، مقاومت در برابر دستگیری، امتناع از تسلیم، داشتن ابزار جرم، تجاوز مجرمانه، شرارت، تهدید تروریستی و حمله درجه دوم.

 

پلیس ایالتی آرکانزاس با توجه به حجم انتقادات شدید درباره رفتار خشن سه مامور پلیس علیه این جوان آمریکایی، همچنین از تحقیقات درباره «توسل به زور» این سه مامور پلیس خبر داد.

 

انتقادات شدید درباره ضرب و شتم وحشیانه رندال ورچستر توسط نیروهای پلیس آمریکا واکنش «آسا هاچینسون» فرماندار ایالت آرکانزاس را هم به دنبال داشت و او در پیامی اعلام کرد که از پلیس ایالتی خواستار تحقیقات و محاکمه خاطیان احتمالی شده است.

AMRIKA

آمریکا سلاح مخوف«اکسکالیبر- M۹۸۲» به اوکراین ارسال می‌کند

آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

نشنال اینترست: آمریکا بازنده جنگ روسیه و اوکراین است

نشریه نشنال اینترست در تحلیلی از پیامدهای مداخلات واشنگتن در جنگ روسیه و اوکراین نوشت که فارغ از آنکه چه طرفی در این درگیری پیروز شود، آمریکا بازنده راهبردی این مناقشه خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, امریکا, امریکای شمالی, اورآسیا, اوکراین, ایران, بالتیک, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی, لهستان, هندوراس

مصادره منازل اطراف پایگاه “العمر” سوریه توسط نظامیان آمریکایی

منابع محلی سوری یکشنبه شب گزارش دادند که نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد طرفداران آنها، منازل شهروندان سوری در شرق سوریه را مصادره کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا