شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

شرکت داروسازی دولتی اندونزی تاثیر واکسن چینی کرونا را ۹۷ درصد اعلام کرد

شرکت داروسازی دولتی اندونزی Bio Farma اعلام کرده که داده‌های ناشی از آزمایش واکسن چینی شرکت Sinovac حاکی از تاثیر ۹۷ درصدی آن است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، نماینده Bio Farma گفت: «گروه ما که آزمایشات بالینی را در دوره یک ماهه انجام داده ، مشاهده کرده است که داده های میان دوره ای تاثیر واکسن را تا ۹۷ درصد نشان می‌دهد.»

 

وی خاطر نشان کرد که Bio Farma انتظار دارد، سازمان ثبت کشور تا پایان ژانویه اجازه استفاده از واکسن Sinovac را در شرایط اضطراری صادر کند.

 

پیشتر رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو گفته بود که کشور قصد دارد واکسیناسیون گسترده ضد کرونا را در پایان سال جاری آغاز کند. به گفته ی وی ، اولویت در این مسئله امنیت واکسن است. اولین واکسیناسیون را کادر پزشکی، پلیس و نظامیان انجام می دهند.

تلاش برای بی اعتبار کردن واکسن روسی کرونا

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اقدامات اطلاعاتی با تأمین مالی خارجی، به منظور بی‌اعتبار کردن واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا در حال انجام است، ولی انتشار این اطلاعات کاذب ، باعث افزایش خواص درمانی واکسن‌های خارجی نمی‌شود.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

ریانووستی از مرگ ۶ نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا شرکت فایزر خبر داد

پایگاه خبری روسی ریانووستی به نقل از اداره غذا و دارو آمریکا اعلام کرد که شش نفر پس از دریافت واکسن آزمایشی تولید شده توسط شرکت داروسازی آمریکایی “فایزر” و شرکت آلمانی “بایون تک” جان خود را از دست دادند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

اذعان مجله «فورچون» آمریکا، به برتری واکسن‌های کرونای چین در جهان

مجله آمریکایی «فورچون» در گزارشی به این موضوع پرداخت که واکسن‌های ضد کرونای تولید شده توسط کشور چین چطور می‌توانند خلأهای باقی مانده در پروسه تولید و تامین واکسن‌های تولید شده توسط شرکت‌های آمریکایی «فایرز» و «مودرنا» و شرکت انگلیسی «آسترازنکا» را پر کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اندونزی, انگلستان, جهان, چک, دانش, مقاله

دکتر مینو محرز: واکسن ایرانی کرونا مشابه چین و روسیه است

محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی با اشاره به جزییات روند تولید واکسن کرونای ایرانی که به تازگی مجوز سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق را برای ورود به فاز مطالعات انسانی دریافت کرده است، گفت: اگر نتایج مطالعات انسانی این واکسن هم مانند فاز حیوانی آن خوب و موفقیت‌آمیز باشد، امیدواریم تا ... دکتر مینو محرز: واکسن ایرانی کرونا مشابه چین و روسیه است

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, چین, روسیه, گزارش