بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتراضی کارگران درسراسر هندوستان برعلیه سیاست‌های ضدکارگری دولت هند

کارگران و اتحادیه‌های کارگری هند نسبت به سیاست‌های ضدکارگری دولت معترض هستند. به همین دلیل تجمعات اعتراضی کارگران در سراسر هندوستان برگزار شد. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند این اعتراض مسالمت‌آمیز بوده و کارگران رفتاری پرخاشگرانه نداشته‌اند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از تلویزیون هندوستان، کارگران تنها گروه معترض نسبت به سیاست‌های دولت نیستند بلکه کارمندان دولت نیز در این تجمعات اعتراضی شرکت کرده‌اند. اتحادیه کارمندان بانک مرکزی هندوستان نیز در این اعتصاب یک روزه در پنج شنبه بیست و پنجم نوامبر شرکت کردند.

 

شماری از اتحادیه‌های کارگری کشور هندوستان نسبت به سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت درباره وضعیت معیشت خود معترض هستند. اگرچه گسترش کرونا در هندوستان سبب بیکاری بسیاری از کارگران شده ولی دولت همچنان از تمامی کارگران و حتی افراد فاقد درآمد مالیات دریافت می‌کند. اتحادیه‌های کارگری خواهان دریافت وام بلاعوض ۷۵۰۰ روپیه‌ای برای کارگران بدون درآمد و ۱۰ کیلو سهمیه رایگان غذایی برای هر نفر به صورت ماهانه هستند.

 

اتحادیه‌های کارگری هندوستان حقوق و مزایای دیگری نیز مطالبه کردند. آنها تضمین امنیت شغلی کارگران روستایی از سوی دولت می‌خواهند و درباره امنیت شغلی معتقد هستند که کارگران روستایی باید حداقل ۲۰۰ روز در سال مشغول به کار باشند. امنیت شغلی کارگران شهری نیز از مطالبات اتحادیه‌های کارگری است که با شیوع کرونا به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

 

کارگران و اتحادیه‌های کارگری این کشور معتقدند؛ دستمزد دریافتی آنها ناچیز است و تامین‌کننده نیازهای زندگی آنها نیست. کارگران به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و ناچیز بودن مزد دریافتی، افزایش حداقل دریافتی کارگران را مطالبه کردند. اتحادیه‌های کارگری از دولت می‌خواهند از تمامی قوانین «ضد کشاورزی و ضد کارگری» خود دست بردارد و خصوصی‌سازی بخش‌های مالی مثل شرکت‌های تولیدی و خدماتی را متوقف کند.

سازمان بین‌المللی کار؛ سطح دستمزدها برای تامین هزینه‌های زندگی۷۶درصد از کارگران کافی نیست

دریافتی برخی از کارگران در سراسر جهان، از حداقل دستمزد تعیین شده در کشورهای خود کمتر است. آنها معتقدند با این دستمزد از تامین حداقل‌های زندگی محروم هستند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, گزارش

انگلس و مبارزهٔ امروز در راه سوسیالیسم

متن سخنرانی رفیق جرونیمو دوسوزا، دبیرکل حزب کمونیست پرتغال، در همایش این حزب با عنوان ”انگلس و مبارزهٔ امروز در راه سوسیالیسم“   به نمایندگی از حزب کمونیست پرتغال مایلم به همهٔ شما شرکت‌کنندگان در این همایش ما که با عنوان “فردریش انگلس و مبارزهٔ امروز در راه سوسیالیسم” برگزار می‌شود، صمیمانه‌ترین درودها را تقدیم ... انگلس و مبارزهٔ امروز در راه سوسیالیسم

ادامه

اختلاف طبقاتی, امپریالیسم, پرتغال, جهان, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, عدالت اجتماعی, کارگری, کمونیسم, مارکسیسم

گاردین: اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانون «حداقل دستمزد کارگران» / سوئد و دانمارک مخالفند

اتحادیه اروپا به دنبال قانونی کردن حداقل دستمزد کارگران برای کشورهای عضو این اتحادیه است ولی تمامی اعضا با این طرح موافق نیستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, سوئد, کارگری