شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

شبکۀ خبری اسرائیل؛”تصفیه‌های خونینی در درون نیروی قدس و رژیم ایران در پیش است”

شبکۀ اسرائیلی i24 در مصاحبه ای اختصاصی با یک “منبع داخل ایران” که از آن در عین حال به عنوان “مخالف” حکومت این کشور یاد کرده خبر داد که قتل های اخیر افسران نیروی قدس در  داخل کشور نتیجۀ تصفیه های درونی رژیم اسلامی و سرآغاز تصفیه های خونین دیگر است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ این “منبع داخلی” به شبکۀ خبریi24  گفته است که رژیم جمهوری اسلامی ایران گرفتار مشکلات و تنگناهای اقتصادی فزاینده در نتیجۀ تحریم های بین‌المللی است که اکنون به تهدیدی برای رژیم آیت الله خامنه‌ای و سپاه پاسداران تبدیل شده‌اند. نارضایتی‌ها در بین مردم ناتوان از تأمین مایحتاج اولیه خود رو به افزایش است و دولت حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد.

 

به گفتۀ “منبع داخلی” شبکۀ i24 شرکت های وابسته به سپاه پاسداران همگی ورشکسته شده‌اند و فساد در درون نظام رو به افزایش است.

 

“همین منبع” سپس دربارۀ قتل‌های هدفمند داخل ایران گفته است که حذف فیزیکی افسران نیروی قدس در داخل نتیجۀ تصفیه های درونی است و نه عملیات سرویس های اطلاعاتی خارجی. به گفتۀ “منبع داخل کشور” i24 این تصفیه‌ها در درون نیروی قدس آغاز شده و شماری از افسران آن توسط خود رژیم اسلامی ایران کشته شده‌اند.

 

به گفتۀ “منبع” شبکۀ خبر اسرائیل در نتیجۀ این قتل ها یک ترس و نگرانی روانی بزرگ به وجود آمده و باعث شده که برخی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران نسبت به محافظان خود نیز ظنین و بدبین شوند و شب ها از خوابیدن در منازل خود پرهیز کنند.

 

فرد “مخالف” حکومت ایران به شبکۀ خبری i24 گفته است که یک زمین لرزه حقیقی در درون نظام ایران روی داده است و از وقوع قتل‌های دیگر خبر می دهند. به همین خاطر، قتل های اخیر در داخل ایران تنها آغاز قتل های پیش رو است.

 

همین “منبع” “سپس افزوده است که اختلافات جاری میان محسن رضایی و ابراهیم رئیسی منشاء بخش بزرگی از این جدال های درونی قدرت در ایران است و برخی قتل های صورت گرفته در  کشور طی سال های اخیر که به موساد نسبت داده شده فضای ترس و نگرانی را در درون نظام ایران تشدید کرده‌اند.

 

i24 یادآوری کرده است که طی هفته های گذشته شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران برکنار یا جابجا شده‌اند، زیرا مقامات ارشد حکومت ایران دیگر حتی به مأموران و کارگزاران خود اعتماد ندارند. به گفتۀ “منبع داخل کشور” شبکۀ i24 درز اطلاعات در ایران آنقدر گسترش یافته که رهبران ایران از این پس از سایۀ خود نیز می‌ترسند به طوری که اکنون ماهها است که کسی مجتبی خامنه‌ای را ندیده است.  شبکۀ i24 به نقل از کارشناسان می افزاید که این تغییرات بی ارتباط با تلاش های جاری برای ترمیم ساختار ضدجاسوسی رژیم ایران نیست.

 

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر و معاون رئیس جمهوری پیشین ایران، محمد خاتمی، گفته است که ضربات اخیر اسرائیل به ساختار امنیتی حکومت ایران، نظام اسلامی را سخت متزلزل کرده است. در روزهای گذشته منابع خبری اطلاع دادند که در پی برکناری حسین طائب، رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، سردار علی نصیری، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران به ظن جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شده است. همچنین گفته می شود که دستگیری او همزمان بوده است با دستگیری دهها تن دیگر از کارکنان برنامه های هسته ای و موشکی ایران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل.

ضرورت سازمان‌یافتگی و عملکرد مؤثر نیروهای سیاسی و اتحاد عمل در جنبش برای گذار از دیکتاتوری ولایی

به‌رغم تبلیغات رسانه‌یی دربارهٔ سفرهای استانی ابراهیم رئیسی و سخنوری‌های او، و حضور او در انواع جلسات فرمایشی، این روزها وضعیت بحرانی و به بن‌بست رسیدن دولت سیزدهم حکومت ولایت فقیه کاملاً مشهود است.  

ادامه

اسلام سیاسی, اقتصادی, امریکا, امنیتی, سیاسی, عدالت اجتماعی, مقاله

برای نخستین بار در تاریخ کلمبیا، یک چپگرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

«گوستاوو پترو» نماینده ائتلاف «پیمان تاریخی» و شهردار سابق بوگوتا با کسب اکثریت آرا در دور دوم انتخابات کلمبیا، به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ این کشور، سکان ریاست دولت برای ۴ سال آینده را به دست می‌گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, سیاسی, کلمبیا, ونزوئلا