افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

شبه نظامیان قسد به‌کمک آمریکا عده‌ای را از دیرالزور ربودند/ آوارگی بیش از ۱۴۰۰ خانواده سوری در پی حملات ترکیه

نیرو‌های دموکراتیک سوریه با حمایت بالگرد‌های آمریکایی تعدادی از غیرنظامیان را در حومه دیرالزور سوریه ربودند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سانا، شبه نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» امروز (شنبه) با پشتیبانی بالگرد‌های ارتش آمریکا، تعدادی از غیرنظامیان را در حومه شمالی دیرالزور ربودند.

 

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی اعلام کرد که شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی بالگرد‌های نیرو‌های اشغالگر آمریکایی سحرگاه امروز با یورش به منازل شهروندان در روستای العزبه در حومه شمالی دیرالزور تعدادی از آن‌ها را ربوده و به مقصد نامعلومی منتقل کردند.

 

در جریان این آدم ربایی، افراد مسلح با حمله به منازل مردم در خانه‌ها را شکستند و اموال صاحبان را به سرقت بردند.

 

پیش از این نیز شبه نظامیان قسد حملاتی را در مناطق تحت اشغال خود در سوریه انجام داده و صد‌ها نفر را در حومه دیرالزور، رقه و الحسکه ربودند و با هدف به عضویت درآوردن آن‌ها در گروه خود به اردوگاه‌های خود منتقل کردند. مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکایی و شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت آن‌ها در سوریه، بار‌ها شاهد خشم مردم از اقدامات تروریستی آن‌ها علیه شهروندان هستند.

 

آوارگی بیش از ۱۴۰۰ خانواده سوری در پی حملات ترکیه به الحسکه

 

صد‌ها خانواده سوری بعد از حملات ترکیه به حومه الحسکه مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند و به اردوگاه پناه‌جویان رفتند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مقامات شهر‌های «ابو راسین» و «تل تمر» در حومه «الحسکه» اعلام کردند هزاران نفر از مردم این شهر‌ها بعد از حملات مکرر نظامیان ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن مردم این مناطق شده، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و به اردوگاه‌های پناه‌جویان رفته‌اند.

 

«ابراهیم خلف» یکی از مقامات استان الحسکه در مصاحبه‌ای اعلام کرد در حالی که تعداد خانواده‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند به عدد ۱۴۹۱ رسیده است تیم‌های نظارتی مجبور هستند تا به این خانواده‌ها مدام سر بزنند تا نیاز‌های آنان را شناسایی و راه‌حلی برای آن بیابند.

 

شب گذشته نیز بر اثر حملات توپخانه‌ای نظامیان ترکیه و عناصر وابسته به آن به روستای الاسدیه شهر ابو راسین و چندین منطقه در حومه شمال غربی الحسکه ۳ غیرنظامی از جمله یک کودک و یک زن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 

ترکیه از سال ۲۰۱۹ در عملیاتی به شمال شرق سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم حمله کرد. بر اثر این حمله ۳۰۰ هزار نفر آواره شدند. با اینکه مقامات سوریه بار‌ها از سازمان ملل خواسته‌اند به اقدامات غیرقانونی ترکیه در این کشور پاسخ دهند و این کشور را مجبور به ترک شمال سوریه کنند، اما مقامات ترکیه بار‌ها اعزام نیرو به سوریه را تمدید کرده‌اند.

انهدام ۱۲ مقر عناصر مسلح ازبکستانی و حزب اسلامی ترکستانی در حملات هوایی روسیه در حومه ادلب

جنگنده‌های روسیه دیشب مواضع شبه‌نظامیان (حزب اسلامی ترکستان) را در جسر الشغور در غرب ادلب و همچنین پایگاه‌های عناصر مسلح ازبکستانی در جنوب استان را بمباران کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

افزایش کشته‌شدگان ائتلاف متجاوز در پی حملات موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه ائتلاف متجاوز

منابع پزشکی فاش کردند تعداد کشته شدگان انفجار‌های اردوگاه نظامی شبوه وابسته به ائتلاف متجاوز بعد از حملات نیرو‌های یمنی افزایش یافته است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, یمن