رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه استماع کنگره اعتراف کرد که عضویت اوکراین در ناتو در تضاد با منافع ملی روسیه است. او همچنین به ذکر دلایل مخالفت کشورش با حملات کی‌یف علیه پالایشگاه‌های روسیه پرداخت. به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: مطمئنا اگر ... رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: وزارت خارجه فنلاند امروز پنجشنبه معاهده امنینی این کشور و اتحادیه اروپا را عامل تضعیف حاکمیت فنلاند به حساب آورد. طبق گزارش روسیا ... فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

لکساندر استپانوف محقق ارشد موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو نزدیک به ۱۰ سال است که قطب شمال را تبدیل به منطقه نظامی کرده اند تا زیرساخت‌های نظامی را برای کشورهای هم مرز روسیه فراهم کنند. به گزارش ایرنا از تاس، استپانوف توضیح داد: ایجاد مناطق نظامی ... روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

سوئد: عکس نمایندگان پارلمان با پرچم پ‌ک‌ک، مذاکره با ترکیه را دشوار کرده است

در پی انتشار تصویری از نمایندگان یک حزب محلی در سوئد با پرچم‌های گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک‌ و ی‌پ‌گ، وزیر خارجه سوئد گفت که مذاکره با ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو دشوارتر شده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آن لینده، وزیر خارجه سوئد گفت رسانه‌های ترکیه دائما این تصویر و دیگر وقایع مشابه را مطرح می‌کنند.

 

او گفت گرچه این اقدام نمایندگان مجلس این کشور با آزادی بیان در قانون اساسی سوئد هم‌راستا بوده، اما دولت را در «وضعیت بسیار نامناسبی» قرار داده است.

 

در هفتم ژوئیه، چند تن از نمایندگان حزب «چپ» در پارلمان سوئد عکسی با پرچم‌ حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) منتشر کردند.

 

ماگدالنا آندرسون، نخست‌وزیر سوئد این اقدام را محکوم کرد.

 

ترکیه که از اعضای ناتو است، اعلام کرده که اگر نگرانی‌های امنیتی‌اش برطرف نشود، با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو مخالفت خواهد کرد. این دو کشور برای عضویت در ناتو به موافقت تمامی اعضای این اتحاد نظامی، از جمله ترکیه، نیاز دارند.

کشورهای ناتو در فکر قطع دسترسی روسیه به دریای بالتیک

فنلاند و استونی در حال بررسی ایده یکپارچه‌سازی توان موشکی ساحلی خود هستند که به این دو کشور عضو ناتو این امکان را می‌دهد تا مسیر کشتی‌های روسیه در خلیج فنلاند را مسدود کنند.

ادامه

استونی, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

جنگ اوکراین سوئد را در آستانه بحران برقی تاریخی قرار داده است

کشور سوئد به دلیل کمبود انرژی ناشی از جنگ اوکراین در آستانه بحران برقی تاریخی قرار گرفته به گونه‌ای که مقامات این کشور درباره وقوع اولین خاموشی‌ها در تاریخ این کشور هشدار داده‌اند.

ادامه

اروپا, اروپای شمالی, المان, اوکراین, بالکان, جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند

روسیه: ناتو در صدد سلطه بر دریای بالتیک است

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نائب رییس شورای امنیت روسیه پنجشنبه شب گفت که ناتو درصدد سلطه بر دریای بالتیک است و روسیه در این زمنیه پاسخ مناسب خواهد داد.

ادامه

بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو