زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

“سندرز” ضمن انتقاد از ترور سردار سلیمانی؛ ما نمی‌توانیم دور دنیا راه‌ بیفتیم و آدم ترور کنیم!

“برنی سندرز” یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مناظره جمعه شب (دیشب) نامزدهای حزب دموکرات در ایالت نیوهمپشایر بار دیگر از اقدام دولت ترامپ در ترور “سردار سلیمانی” انتقاد کرده و این اقدام را یک ترور دولتی دانست.

 

به گزارش عصرایران، مجری مناظره در مناظره دیشب از سندرز پرسید: “سناتور! شما از این اقدام (ترور سردار سلیمانی) به عنوان ترور کردن یک مقام رسمی کشور دیگر نام بردید. یعنی شما چنین دستوری نمی‌دادید؟”

 

سندرز در پاسخ گفت:” بله درست است. رهبران بسیار بدی در دنیا وجود دارد. مانند رهبر کره‌ی شمالی یا محمد بن‌سلمان یا پوتین در روسیه و … شما که نمی‌توانید راه بیافتید در کشورهای مختلف و بگویید ما شما را ترور می‌کنیم چون آدم بدی هستید! اگر این کار را انجام دهید، در را برای آشوب جهانی باز کرده‌اید.”

 

او افزود:” چیزی که ترامپ نمی‌فهمد این است که ما باید توانایی‌های دیپلماتیک در وزارت خارجه را تقویت کنیم، نه این‌که فقط دنبال تقویت ارتش باشیم. ما باید کشورهای دنیا را گرد هم آوریم و بگوییم بیایید اختلافات خود را با مذاکره و گفتگو حل کنیم.

 

در این مناظره دیگر نامزدهای حزب دموکرات نیر تاکید کردند اگر آنها رییس جمهوری آمریکا بودند دستور چنین تروری را صادر نمی‌کردند.

 

سندرز درباره نگرانی های داخل حزب دموکرات از چسبانده شدن انگ “سوسیالیست” به او از سوی ترامپ نیز گفت:” مهم نیست ترامپ چه می‌گوید. تنها با بالاترین مشارکت انتخاباتی تاریخ آمریکا می‌توانیم او را شکست دهیم. با جذب طبقه کارگر که اعتقاد دارند کسی درد آن‌ها را احساس نمی‌کند و با درگیر کردن جوانان در فرآیندهای سیاسی. این کاری است که در آیووا انجام دادیم.”

 

سندرز با انتقاد از نژادپرستی سفیدان در جامعه آمریکا گفت:”جامعه ما غرق در نژادپرستی است. هیچ دلیلی ندارد که ثروت خانواده‌های سفیدپوست ۱۰ برابر خانواده‌های سیاه‌پوست باشد و سهم سیاه‌پوستان از زندان‌ها به مراتب بیشتر…ما در آموزش و اشتغال برای جوانان‌مان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و نه حبس و زندان بیشتر. به زندان‌های خصوصی و مراکز بازداشت پایان می‌دهیم. ”

 

او افزود: “همین امشب در آمریکا ۲۰۰ هزار نفر در زندان هستند بدون اینکه جرم‌شان ثابت شده باشد. ۲۰۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند چون ۵۰۰ دلار پول وثیقه ندارند. ما به وثیقه نقدی پایان می‌دهیم.”

 

سندرز در نخستین انتخابات مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات در ایالت “آیوا” با اختلاف ۶ هزار رای مردمی بیشتر بر دیگر نامزدهای دموکرات پیروز شد اما به لحاظ کسب “دلگیت” انتخاباتی تنها با اختلاف بسیار اندکی پس از “پیت بوتجج” دیگر نامزد حزب دموکرات در مقام دوم قرار گرفت.

 

نامزدهای حزب دموکرات این هفته قرار است در ایالت نیوهمپشایر رقابت کنند.

ایندیپندنت؛ هشدار آمریکا به لندن درخصوص توافق تجاری با چین

معاون رئیس جمهور آمریکا به انگلیس هشدار داد، توافق این کشور با شرکتی چینی می‌تواند برای توافقات تجاری لندن و واشنگتن مشکل ایجاد کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا

با بروز تناقض‌های مکرر؛ رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا خواهان بازشماری آرای «آیووا» شد

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در واکنش به بروز مشکلات و تناقضات متعددی که اعلام نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا را با تأخیر مواجه ساخت، خواستار بازشماری آرا توسط مقامات محلی شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فساد

لاوروف: آمریکا برای تغییر وضعیت آمریکای لاتین سرنگونی حکومت‌ها را هدف گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا برای تغییر وضعیت منطقه آمریکای لاتین، سرنگونی حکومت مخالف سیاست های خود شامل کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را هدف قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کوبا, مکزیک, نیکاراگوئه, ونزوئلا