بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

سندرز: آمریکا نباید ۶ تریلیون دلار در جنگ‌های بی پایان هزینه کند

برنی سندرز با انتقاد از به تاخیر افتادن تصویب بسته کمک مالی کرونا توسط ترامپ گفت: آمریکا نیازی به صرف ۶ تریلیون دلار در جنگ‌های بی پایان ندارد.

 

به گزارش ایرنا، سناتور دمکرات آمریکا بامداد سه شنبه در پیام توییتری نوشت: بگذارید شفاف باشیم، شرکت‌های بزرگ یک درصدی در آمریکا نیازی به تخفیف مالیاتی یک تریلیون دلاری ندارند و آمریکا نیز نیازی به هزینه ۶ تریلیون دلار در جنگ‌های بی پایان ندارد.

 

به نوشته سندرز، طبقه میلیاردرها نباید مالیاتی کمتر از ۹۰ درصد جامعه آمریکا بپردازند. این در حالی است که طبقه کارگر کشور نیازمند چک دو هزار دلاری برای ادامه بقاء خود هستند.

 

سندرز در ادامه تاکید کرد که ترامپ باید با همکاری میچ مک کانل و دوستان جمهوری خواهش در مجلس سنا بسته کمک مالی دو هزار دلاری به طبقه کارگر را تصویب کند.

 

رییس جمهوری آمریکا که پیشتر مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کنگره برای حمایت از خانواده‌های آمریکایی در شرایط کرونایی را نپذیرفته بود، سرانجام تسلیم شد اما از کنگره خواست درباره تقلب در انتخابات تحقیق کند.

 

دونالد ترامپ، شامگاه یکشنبه مصوبه دو حزبی کنگره آمریکا را امضا کرد تا به موجب آن هم از تعطیلی دولت جلوگیری شده باشد و هم به هر نفر از آمریکایی‌ها، ۶۰۰ دلار پرداخت شود.

 

در بیانیه مطبوعاتی ترامپ که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده آمده است: من به عنوان رئیس جمهوری به کنگره گفته‌ام که می‌خواهم هزینه‌های بیهوده کمتری داشته باشم و پول بیشتری در اختیار مردم آمریکا در قالب چک‌های ۲ هزار دلاری برای هر بزرگسال و ۶۰۰ دلار برای هر کودک قرار دهم.

انحصارهای امپریالیستی، نیروی کار ارزان و استثمار کارگران کشورهای فقیر

“قانون مسئولیت‌پذیری و احترام به حقوق انسانی” قانونی که باید از جانب شرکت‌های آلمانی در خارج از کشور اجرا و رعایت شود، برای تصویب از طرف دولت آلمان بازهم به‌تعویق افتاد. اکنون این شرکت‌ها و کارتل‌ها می‌دانند که چه باید بکنند!

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, المان, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, گزارش

کرونا نقص چتر حمایت اجتماعی اروپا را برملا کرد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: کرونا شکاف شبکه‌های حمایت‌های اجتماعی اروپا را که اغلب دارای استانداردهای طلایی توصیف می‌شوند بر ملا کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اختلاف طبقاتی, اروپا, اسپانیا, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, فرانسه, قبرس, کارگری, یونان

اعتراضی کارگران درسراسر هندوستان برعلیه سیاست‌های ضدکارگری دولت هند

کارگران و اتحادیه‌های کارگری هند نسبت به سیاست‌های ضدکارگری دولت معترض هستند. به همین دلیل تجمعات اعتراضی کارگران در سراسر هندوستان برگزار شد. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند این اعتراض مسالمت‌آمیز بوده و کارگران رفتاری پرخاشگرانه نداشته‌اند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, فقر, کارگری, گزارش, هندوستان