رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در مطلبی تصریح کرد، همچنان که فشارهای ناشی از جنگ غزه و حمایت‌ از اسرائیل در این جنگ چالش بزرگی برای جو بایدن در سال انتخابات به وجود آورده، او با چالش‌های عظیم دیگری نیز در داخل دست به گریبان شده که چشم‌انداز رقابت انتخاباتی را برای او تیره و تار می‌سازند. ... دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اقتصادی, جهان, جوانان, دانشجویی, فلسطین, گزارش

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

سناتور آمریکایی: ادامه بمباران غزه خطای فاحش راهبردی و اخلاقی خواهد بود

نماینده مجلس سنای آمریکا آغاز مجدد بمباران غزه از سوی اسرائیل را «خطای فاحش راهبردی و اخلاقی» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، الیزابت وارن، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا از راهبرد نظامی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در غزه انتقاد کرده است.

طبق گزارش ان‌بی‌سی این سناتور آمریکایی گفته که راهبرد نظامی اسرائیل «باعث ایجاد فاجعه انسانی و مرگ هزاران غیرنظامی در غزه شده و ثبات منطقه در درازمدت را به خطر انداخته است.»

این نماینده مجلس سنا تصریح کرد: «من بارها از دولت اسرائیل خواسته‌ام بمباران در غزه را متوقف کند و بر ضرورت رساندن کمک‌های انسانی گسترده به غیرنظامی‌ها تأکید کرده‌ام.»

الیزابت وارد در بخش دیگری از سخنان از حماس خواست «گروگان‌های باقی‌مانده» را آزاد کند. او تصریح کرد: «دولت اسرائیل نباید بمباران در غزه را از سر بگیرد. انجام چنین کاری یک خطای فاحش راهبردی و اخلاقی خواهد بود.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات اسرائیل به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ غیرنظامی منجر شده است.

رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر که گروه حماس از آن با عنوان «طوفان‌الاقصی» یاد می‌کند غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و این منطقه را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است. ارتش اسرائیل از چند هفته قبل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است.

اسرائیل هدف نهایی خود از این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل خود فلسطین اشغالی به توانایی تل‌آویو برای تحقق این هدف به دیده تردید می‌نگرند.

آمریکا و متحدان این کشور از عملیات رژیم اسرائیل در غزه، علی‌رغم منجر شدن آن به تلفات بالای غیرنظامیان و بروز فاجعه انسانی در این منطقه حمایت کامل کرده‌اند.

واشنگتن از جمله اصلی‌ترین کشورهای مخالف برقراری آتش‌بس در غزه بوده. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا چنین تصمیمی در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود.

موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در شرایطی انجام شده که خیل گسترده‌ای از مردم و حتی مقام‌های رده‌ پایین‌تر دولت این کشور خواستار آتش‌بس در غزه و قطع حمایت‌های بی‌دریغ از اسرائیل شده‌اند.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

این نامه تنها یکی از چند نامه اعتراضی است که در روزهای گذشته در همین خصوص به مقام‌های بلندپایه آمریکا ارسال شده است.

در همین حال شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته شاهد برگزای تظاهرات در حمایت از مردم غزه و علیه جنایت‌های اسرائیل بوده است.

السیسی: کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه به مصر، خط قرمز ماست

رئیس جمهور مصر با اشاره به مخالفت شدید این کشور با کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه، گفت که مردم فلسطین، باید در کشور خود باقی بمانند. به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که این کشور هیچ گاه گذرگاه مرزی رفح را نبسته است و صهیونیستها چهار ... السیسی: کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه به مصر، خط قرمز ماست

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, مصر

۱۶۰۰ نظامی اسرائیلی تاکنون در جنگ غزه دچار معلولیت شدند

اسرائیل در گزارشی اعتراف کرد که از آغاز جنگ در غزه (هفتم اکتبر)، ۱۶۰۰ نظامی دچار معلولیت شده‌اند. به گزارش مهر، مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه چهارشنبه به نقل از منابع عبری اعلام کرد رادیو ارتش اسرائیل به نقل از رییس انجمن معلولان ارتش این رژیم اعلام کرد که از هفتم اکتبر (آغاز جنگ در ... ۱۶۰۰ نظامی اسرائیلی تاکنون در جنگ غزه دچار معلولیت شدند

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

ده‌ها هزار کوبایی در حمایت از مردم فلسطین در هاوانا راهپیمایی کردند

ده‌ها هزار کوبایی پنجشنبه با راهپیمایی در مقابل سفارت آمریکا در هاوانا، نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه را محکوم کردند. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این راهپیمایی به رهبری میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا و در امتداد مسیر ساحلی هاوانا که مقر دیپلماتیک ایالات متحده در آن قرار دارد، برگزار شد. ... ده‌ها هزار کوبایی در حمایت از مردم فلسطین در هاوانا راهپیمایی کردند

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, خبر, فلسطین, کمونیسم, کوبا, نسل کشی, همبستگی

سران بریکس خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

سران کشورهای گروه بریکس در بیانیه پایانی نشست خود خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سران کشورهای گروه بریکس در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد جنایات جنگی ارتکابی در نوار غزه مطابق با استانداردهای بین‌المللی شده و تاکید کردند: وضعیت وخیم انسانی ... سران بریکس خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, امنیتی, بیانیه, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, صلح, فلسطین