رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه استماع کنگره اعتراف کرد که عضویت اوکراین در ناتو در تضاد با منافع ملی روسیه است. او همچنین به ذکر دلایل مخالفت کشورش با حملات کی‌یف علیه پالایشگاه‌های روسیه پرداخت. به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: مطمئنا اگر ... رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: وزارت خارجه فنلاند امروز پنجشنبه معاهده امنینی این کشور و اتحادیه اروپا را عامل تضعیف حاکمیت فنلاند به حساب آورد. طبق گزارش روسیا ... فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

لکساندر استپانوف محقق ارشد موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو نزدیک به ۱۰ سال است که قطب شمال را تبدیل به منطقه نظامی کرده اند تا زیرساخت‌های نظامی را برای کشورهای هم مرز روسیه فراهم کنند. به گزارش ایرنا از تاس، استپانوف توضیح داد: ایجاد مناطق نظامی ... روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

سلاح‌های ارسالی به اوکراین علاوه بر دست تبهکاران در فنلاند، در سوئد، دانمارک و هلند نیز کشف شده‌اند

رئیس اداره تحقیقات ملی فنلاند ضمن ابراز نگرانی از اینکه تسلیحات پیشرفته ارسال شده به اوکراین به دست تبهکاران در فنلاند افتاده، از کشف آنها در دیگر کشورهای اروپایی همچون سوئد، دانمارک و فنلاند خبر داد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رادیو “اوله” فنلاند، اداره ملی تحقیقات این کشور (NBI) می گوید برخی سلاح های ارسال شده به اوکراین به دست تبهکاران در فنلاند افتاده است.

 

دفتر تحقیقات ملی فنلاند (NBI) اعلام کرده اطلاعاتی بدست آورده که جنایتکاران در فنلاند تسلیحات نظامی پیشرفته مانند تفنگ‌های تهاجمی که برای اوکراین فرستاده شده بود، در اختیار دارند.

 

«کریستر آلگرن» بازرس ارشد اداره تحقیقات فنلاند در این خصوص به رادیو اوله گفت: «سلاح‌هایی که [کشورهای مختلف] به اوکراین ارسال کرده اند، در سوئد، دانمارک و هلند نیز کشف شده‌اند».

 

رسانه‌های بین‌المللی پیش از این گزارش داده‌ بودند که “یوروپل” آژانس مجری قانون اروپا پیش‌بینی کرده است که باندهای تبهکار در مناطق مرزی سلاح‌ها را به صورت قاچاق وارد کشورهای دیگر می‌کنند. در تابستان سال جاری نیز یوروپل در بیانیه‌ای هشدار داد که گسترش تسلیحات و مواد منفجره در اوکراین می‌تواند منجر به افزایش قاچاق اسلحه به اتحادیه اروپا از طریق مسیرهای قاچاق یا پلتفرم‌های آنلاین شود.

 

آلگرن در بخش دیگری از اظارات خود به رادیو اوله از ادامه تحقیقات در این خصوص خبر داد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

 

وی تشریح کرد: سه تا از بزرگترین باندهای غیرقانونی موتورسیکلت (یک خرده فرهنگ که مبنای آن به دوران پس از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و اعضای آن به پایبندی به قانون معتقد نیستند) در جهان که درواقع بخشی از سازمان‌های بین‌المللی بزرگتر می‌باشند، در فنلاند فعال هستند. یکی از آنها با عنوان “باندیدوز نیشن” Bandidos MC است که در هر شهر بزرگ اوکراین یک شعبه دارد.

 

آلگرن با بیان اینکه از زمان جنگ در یوگسلاوی، کشورهای بالکان با قاچاق غیرقانونی اسلحه دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه داد: اوکراین تاکنون حجم زیادی تسلیحات از کشورهای غربی دریافت کرده و این خوب است. اما از جمله پیامدهای این ارسال گسترده تسلیحات این است که ما دستکم ده ها سال باید  با چالش های آن دست به گریبان باشیم.

 

چرا مسکو بمب افکن‌های اتمی خود را در حالت آماده باش در مرزهای ناتو قرار داد؟

بمب افکن توپولف ۱۶۰ روسی که به عنوان بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای جنگی تاریخ شناخته می‌شود، می‌تواند ۴۰ تن مهمات را روی هواپیما حمل کند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, غرب, ناتو

روسیه؛ دانمارک عاملان حمله به خط لوله‌های گازی نورد استریم را می‌شناسد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، مسکو مانورهای نظامی اخیر آمریکا و ژاپن در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را تهدیدی برای امنیت خود می‌بیند.

ادامه

تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, دانمارک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا

مشاور اسبق پنتاگون: احتمالا آمریکا و انگلیس پشت پرده حادثه نورد استریم هستند

مشاور وزیر دفاع رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که احتمالاً واشنگتن و لندن پشت پرده انفجارهای خط لوله نورد استریم هستند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دانمارک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, لهستان