تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس ۴۰۰ را فعال کند تحریم خواهد شد

سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص فعال سازی سامانه اس ۴۰۰ از سوی ترکیه و موضع آمریکا گفت: ما به صراحت موضع خود را به طرف ترک اعلام کرده‌ایم که اگر فعال شود این کشور مشمول قانون کاتسا خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص فعال سازی سامانه موشکی اس ۴۰۰ از سوی ترکیه که به دوره پس از کرونا موکول شده است، گفت: آمریکا موضع خود در این خصوص و اینکه در صورت فعال شدن این سامانه، ترکیه را تحت تحریم قرار خواهد داد به صراحت به طرف ترک نشان داده است.

 

وی افزود: در صورت فعال شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰، کنگره آمریکا آماده اعمال تحریم‌هاست و این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

 

روز گذشته ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود که به دلیل شیوع کرونا، عملیاتی‌شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰ که قرار بود این ماه انجام گیرد به تعویق افتاده است اما طبق برنامه دنبال خواهد شد.

 

سفیر آمریکا با اشاره به کمک‌های پزشکی ترکیه به این کشور نیز عنوان کرد: ما روابط خوب و پرباری داریم، اما مسائلی نیز وجود دارد که یکی از آنها همین سامانه موشکی اس ۴۰۰ است و برای اینکه روابط را توسعه و گسترش دهیم باید این مسائل را حل و فصل کنیم.

 

ساترفیلد درباره توافق سواپ بین دو کشور نیز گفت: این روند در حال دنبال شدن است، مسائل موجود از جنس سیاسی نبوده بلکه فنی است و باید آنها را حل کنیم. مسائلی که بین دو بانک مرکزی وجود دارد مانند موضوعات مالی و اعتباری که باید به آنها پرداخته شود.

 

وی درباره خسارت‌های مالی وارد شده به اقتصاد کشورها که در نتیجه شیوع کرونا به وجود آمده است، گفت: آمریکا و برخی کشورها همچون ترکیه به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند غرامت دریافت کنند. ترامپ و اردوغان نیز در این خصوص گفتگویی تلفنی داشتند.

استقبال فلسطین از گزارش دیوان کیفری بین‌الملل درباره محاکمه اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای به محاکمه کشاندن اسرائیل استقبال کرد.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی

بیانیه جبهه ملی ایران – اروپا به مناسبت روز۲۴ آوریل، یکصد و پنجمین سالگرد نسل کشی ارمنیان

جبهه ملى ایران- شاخه اروپا با صدور بیانه اى نسل کشى ارامنه در سال ١٩١۵ میلادى توسط حکومت ترکیه عثمانى را بطور رسمى محکوم کرده است. در ذیل متن کامل این بیانیه درج مى گردد.

ادامه

ارمنستان, ایران, جهان, خبر