کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سایه افزایش نرخ بهره‌ها در آمریکا در پی کاهش تولید اوپک

کشورهای عضو اوپک اعلام کردند که کاهش تولید نفت خود را با هدف ایجاد ثبات در بازارهای انرژی تداوم می‌بخشند؛ رویکردی که به اعتقاد تحلیلگران رویترز موجب نگرانی‌ در زمینه تداوم رکود اقتصاد جهانی و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره‌ها در آمریکا شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ عربستان و روسیه روز دوشنبه کاهش تولید نفت برای ماه اوت را اعلام کردند که این مساله بر روی نگرانی‌ها از رکود اقتصاد جهانی و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره‌ها در آمریکا سایه انداخته است.

قیمت‌های نفت نیز با کاهش تولید از سوی روسیه و عربستان افزایش پیدا کرده است. وست تگزاس اینترمدیت به بیش از بشکه‌ای ۷۰ دلار رسیده و نفت خام برنت هم به ۷۶ دلار نزدیک شده است.

عربستان سعودی درحالیکه تبادل کنندگان بازار نفت انتظار آن را داشتند، اعلام کرد که این کشور کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز را تا پایان ماه اوت ادامه می‌دهد.

بی‌درنگ پس از اعلام عربستان الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه نیز گفت که مسکو صادرات خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت کاهش می‌دهد.

وزارت انرژی الجزایر نیز پس از آن اعلام کرد که برای حمایت از تلاش‌های روسیه و عربستان برای توازن و ثبات در بازارهای نفت، تولید خود را در ماه اوت ۲۰ هزار بشکه دیگر کاهش می‌دهد. این کاهش داوطلبانه علاوه بر کاهش ۴۸ هزار بشکه ای در آوریل خواهد بود.

محمد اون وزیر وزیر نفت لیبی هم اعلان داشت که این کشور از تصمیم عربستان که تاثیر مثبت بر توازن بازار بین تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی دارد، استقبال می‌کند.

این اقدام‌ها را می‌توان آخرین تلاش‌ها از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفت برای ثبات بازارها که تحت تاثیر عواملی چون جنگ اوکراین و بازسازی اقتصادی پساکرونایی چین قرار گرفته، ارزیابی کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان در گزارشی روز دوشنبه اعلام کرد: این کاهش تا ماه اوت ادامه خواهد داشت و قابل تمدید است. با تمدید کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز، تولید عربستان حدود ۹ میلیون بشکه در روز باقی می ماند.

اوپک پلاس که حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تامین می‌کند پیش از این ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز معادل ۳.۶ درصد از تقاضای جهانی، را کاهش داده که ۲ میلیون بشکه آن سال گذشته مورد توافق قرار گرفت.

همچنین در مورد کاهش‌های تولید داوطلبانه به میزان ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز نیز در ماه آوریل توافق و تا دسامبر ۲۰۲۴ تمدید شده است.

بر اساس داده‌های تارنمای اویل پرایس (Oilprice) قیمت نفت خام برنت پس از تغییر و تحولات روز دوشنبه، امروز سه شنبه ۰.۸۲ درصد معادل ۶۱ سنت به ۷۵.۲۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز امروز سه‌شنبه با افزایش ۰.۸۷ درصدی معادل ۶۱ سنت به ۷۰.۴۰ دلار رسید.

با وجود کاهش فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه ژوئن که سریع‌تر از حد انتظار اتفاق افتاد، قیمت‌ها در اوایل آن دوره با سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش یافتند.

کاهش بیشتر رشد اقتصادی که تقاضای انرژی را نیز با کاهش مواجه می‌کند، نگرانی‌ها را در پی داشته است درحالیکه تورم ایالات متحده همچنان از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی پیشی می‌گیرد و انتظارات را برای افزایش مجدد نرخ بهره افزایش می‌دهد.

برخی کارشناسان مدعی هستند که نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند دلار را تقویت کند و کالاهایی مانند نفت را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند (مانند اروپا) گران‌تر کند. رشد فعالیت کارخانه‌ای در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام نیز در ماه ژوئن افت پیدا کرد.

تلاش‌های اخیر اوپک پلاس برای افزایش قیمت‌ها به وسیله کاهش تولید موفقیت آمیز نبوده است. در ماه آوریل، چندین عضو اوپک پلاس دست به کاهش تولید تا یک میلیون بشکه به صورت داوطلبانه زدند؛ اقدام تعجب آوری که مدت کوتاهی قیمت‌ها را افزایش داد اما در تداوم این مساله ناکام ماند.

نفت خام برنت از شروع سال جدید میلادی ۱۱ درصد و وست تگزاس اینترمدیت هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

وزارت دارایی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که میانگین قیمت نفت اورال روسیه ۵۲.۱۷ دلار در هر بشکه در جریان نیمه اول سال ۲۰۲۳ است درحالیکه در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۸۴.۰۹ دلار بوده است.

این کاهش قیمت نفت روسیه ناشی از اعمال سقف قیمت نفت در ماه دسامبر توسط گروه ۷، اتحادیه اروپا و استرالیا است.

عربستان سعودی روی قیمت‌های بالای نفت حساب می‌کند تا بتواند منابع مالی کشور را برای تنوع بخشی به اقتصادش تامین کند. شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز اعلام کرد که سال گذشته درآمد ۱۶۱.۱ میلیارد دلاری داشته و به ریاض اجازه داده اولین بار در حدود یک دهه گذشته مازاد بودجه سالانه خود را افزایش دهد.

تحلیلگران معتقد هستند که عربستان به قیمت نفت ۸۰ دلار نیاز دارد تا بتواند بودجه خود را متوازن کند.

مبارزه زحمتکشان علیه سرکوب مزدی، تغییر در قوانین تأمین اجتماعی و «برنامهٔ هفتم توسعه»

رژیم ولایت فقیه و دولت رئیسی با وخامت شرایط اقتصادی و ژرفش بحران برنامه‌ای برای برون رفت از بحران‌ها ندارند. تنها راه‌حل را مقابله با جنبش مردمی را و تشدید سرکوب و تلاش به حفظ حالت تهاجمی می‌دانند. ادامهٔ ارائه رانت در حمایت از کلان سرمایه‌داران و سرمایه‌داری انگلی در مقام پایگاه طبقاتی‌شان، “تدوین برنامه ... مبارزه زحمتکشان علیه سرکوب مزدی، تغییر در قوانین تأمین اجتماعی و «برنامهٔ هفتم توسعه»

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, اقیانوسیه, بازنشستگان, سازمان جهانی کار, سرمایه‌داری, فقر, کارگری, مقاله

بیزنس اینسایدر: اروپا برای برگرداندن روسیه به سوئیفت به تکاپو افتاد

بیزنس اینسایدر نوشت: بحران جهانی غذا به حدی وخیم شده که اتحادیه اروپا اکنون قصد دارد یک بانک تحریم شده روسیه را دوباره به سیستم مالی جهانی (سوئیفت) متصل کند تا روند عرضه غلات را حفظ کند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیزنس اینسایدر یادآور شد که اتحادیه اروپا ارتباط این بانک با نظام ... بیزنس اینسایدر: اروپا برای برگرداندن روسیه به سوئیفت به تکاپو افتاد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نشست مجازی سازمان همکاری شانگ‌های در دهلی‌نو

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز سه‌شنبه، میزبان اجلاس مجازی سازمان همکاری شانگ‌های (SCO) است. به گزارش ایسنا به نقل از ایندیا پرس، نارندرا مودی، نخست وزیر هند با استقبال از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های گفت: خوشحالم که بگویم ایران به عنوان یک عضو کامل به خانواده سازمان همکاری شانگ‌های می‌پیوندد. برای رئیس‌جمهور ... نشست مجازی سازمان همکاری شانگ‌های در دهلی‌نو

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امنیتی, اورآسیا, ایران, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تحریم, تروریسم, جنگ سرد, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شانگ‌های, قرقیزستان, گرجستان, گزارش, نئونازیسم, هندوراس

روایت دردناک سازمان ملل از سربازگیری گروههای تروریستی از کودکان سوری

جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد روایتی دردناک از چگونگی سربازگیری گروه شبه نظامی مورد حمایت ارتش آمریکا موسوم به «قسد» و سایر گروههای تروریستی از جمله «جبهه النصره» و عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه از بین کودکان سوری در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه ارایه کرده است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس ... روایت دردناک سازمان ملل از سربازگیری گروههای تروریستی از کودکان سوری

ادامه

آمریکا, اقتصادی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, فقر, گزارش