رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی؛ بحران کرونا تا یک سال دیگر ادامه خواهد داشت

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بحران همه‌گیری کرونا به دلیل عدم واکسیناسیون کشورهای فقیر، یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش ایلنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بحران همه‌گیری کرونا به دلیل عدم واکسیناسیون کشورهای فقیر، یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

«بروس ایلوارد» از مدیران ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت که به همین دلیل، بحران همه‌گیری کرونا دست کم تا اواخر سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

 

وی از کشورهای ثروتمند خواست برای در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کشورهای کم‌درآمد همکاری کنند.

 

وی گفت که کشورهایی که تابستان امسال در اجلاس گروه هفت در کورنوال وعده اعطای واکسن داده بودند، باید ببینند تا چه حد به قول خود عمل کرده‌اند.

.

روند شیوع کرونا در اروپا همچنان صعودی است

 

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که قاره اروپا هفته گذشته با رشد هفت درصدی در شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا تنها منطقه‌ای بود که افزایش شمار موردهای ابتلا به این ویروس را تجربه کرد.

 

به گزارش یورونیوز؛ در ارزیابی هفتگی سازمان جهانی بهداشت از وضعیت شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در سطح جهان آمده است که دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی هفته گذشته شناسایی شد. بنا به همین گزارش بیش از ۴۶ هزار نفر نیز هفته گذشته بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» جان باختند.

 

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا هفته گذشته در دو قاره اروپا و آمریکا به ثبت رسید.

 

کشورهای بریتانیا، روسیه و ترکیه بیشترین موارد ابتلا به «کووید ۱۹» در اروپا را داشتند. این برای سومین هفته پیاپی است که اروپا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو است.

 

رکورد شناسایی موارد جدید ابتلا به «کووید ۱۹» در روسیه طی هفته گذشته چند بار شکسته شد. میزان ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا نیز طی هفته گذشته از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) بی‌سابقه بود.

 

روسیه با ثبت بیش از ۲۲۵ هزار مرگ بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» بیشترین قربانی را بر اثر همه‌گیری این بیماری در اروپا داشته است. مقامات روسیه به دلیل نگرانی‌ شهروندان از اثرات جانبی واکسن کرونا برای واکسینه کردن جمعیت این کشور با مشکل روبرو شده‌اند. تاکنون تنها ۳۲ درصد از جمعیت روسیه به طور کامل در برابر «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند.

پارلمان انگلیس؛ هزاران نفر با جان خود تاوان اشتباهات لندن را دادند

طبق گزارش پارلمانی انگلیس در خصوص همه‌گیری کرونا، تأخیر در قرنطینه و عدم اولویت‌بندی مراقبت‌های اجتماعی در این کشور به هزاران مرگی منجر شد که قابل اجتناب بود.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, غرب اروپا, گزارش

گوترش: چهار میلیارد نفر فاقد حمایت اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و امنیت شغلی هستند

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد از نابرابری دسترسی به واکسن بین کشورهای مرفه و فقیر، افزود کرونا ۱۰۰ میلیون نفر را در جهان از ابتدای همه‌گیری به فقر کشانده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی

با فشار کشورها بر دولت بایدن، آمریکا واکسن‌های دارای مجوز سازمان جهانی بهداشت را تائید کرد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که مسافران کشورهای دیگر که با واکسن‌های کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و داروی آمریکا واکسینه شده باشند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, هندوستان