دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

زخمی‌شدن شماری از نظامیان آمریکایی در حملات راکتی به اربیل

حملات راکتی دوشنبه‌شب به فرودگاه بین‌المللی اربیل به زخمی‌شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی منجر شده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، بامداد امروز به‌وقت تهران، روایت‌های متعددی درباره تعداد تلفات حملات راکتی دوشنبه‌شب به فرودگاه بین‌المللی اربیل (مرکز منطقه کردستان عراق) و حومه آن منتشر شده است.

 

وزارت بهداشت منطقه کردستان عراق ساعاتی پس از این حملات راکتی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که در این حمله، سه نفر زخمی شده‌اند که یکی از زخمی‌ها، نگهبان یکی از کنسولگری‌های خارجی در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق است.

 

ائتلاف بین‌المللی به‌فرماندهی آمریکا اعلام کرد که در این حملات، یک پیمانکار غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی و همچنین یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند.

 

«وین موراتو» سخنگوی ائتلاف آمریکا در توئیتی نوشت: بر اساس گزارش‌های اولیه، آتش‌ غیرمستقیم در پایگاه ائتلاف در اربیل فرود آمد. یک پیمانکار غیرنظامی کشته شد، پنج غیرنظامی پیمانکار زخمی شدند و یک نیروی نظامی آمریکایی زخمی شد.

 

از سوی دیگر، شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) گزارش داد که یک غیرنظامی آمریکایی کشته شده است و شش نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

 

همزمان یک مقام وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده، تعداد آمریکایی‌هایی را که در اربیل زخمی شده‌اند، پنج نفر اعلام کرده است.

 

از طرف دیگر، تعداد دقیق راکت‌های شلیک‌شده به‌سمت اربیل مشخص نیست و درباره آن نیز روایت‌های مختلف منتشر شده است.

 

برخی منابع امنیتی منطقه کردستان عراق اعلام کردند که دوشنبه‌شب ۸ راکت به‌سمت این شهر شلیک شده است که چند فروند آن به نزدیکی کنسولگری آمریکا و فرودگاه بین‌المللی اربیل اصابت کرده است.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که ۳ راکت در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل اصابت کرد که در پی آن سه تن زخمی شدند.

 

خبرنگار فاکس‌نیوز در توییتی نوشت که در حملات دوشنبه‌شب به نزدیکی فرودگاه اربیل، ۱۴ راکت شلیک شده که ۴ راکت به داخل پایگاه نظامی آمریکا و ۱۰ راکت دیگر نیز به خارج از این پایگاه اصابت کرده است.

 

برخی منابع امنیتی عراق نیز تعداد راکت‌های شلیک‌شده را بیش از ۲۰ فروند اعلام و تأکید کردند که این حملات با استفاده از راکت‌های ۱۰۷میلی‌متری و از فاصله حدود ۸کیلومتری غرب اربیل انجام گرفته است.

 

در نهایت، مسئولیت این حملات راکتی را گروه موسوم به «سرایا اولیاء الدم» به‌عنوان یک گروه تازه‌تأسیس به‌عهده گرفته است.

 

در پی اصابت این راکت‌ها، کنسولگری آمریکا در اربیل آژیر خطر خود را به صدا درآورده است و نیروهای آمریکایی مستقر در مقر کنسولگری به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

 

گفته می‌شود که یکی از راکت‌ها به دیوار ساختمان کنسولگری چین اصابت کرده است.

عضو کمیسیون امنیت عراق: قدرتهای بزرگ از داعش برای برهم زدن امنیت منطقه حمایت می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (سه شنبه) گفت که برخی قدرت‌های بزرگ از باقی مانده گروه تروریستی «داعش» برای برهم زدن امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کنند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق

شبه نظامیان وابسته به‌آمریکا انبارهای گندم الحسکه و‌قامشلی را غارت کردند

شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد با زور و تهدید، آسیاب‌های عمومی دو شهر حسکه و قامشلی در شمال سوریه را تصرف کردند و انبارهای گندم، آرد و سبوس مردم را غارت کردند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه