رییس جمهور مکزیک: سیاست تحریمی آمریکا برای عصر حجر است

رییس جمهور مکزیک به عنوان بخشی از پیشنهاد جامع برای مقابله با بحران مهاجرت این کشور آمریکای لاتین، از آمریکا خواست تا به تحریم اقتصادی ونزوئلا پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آندرس مانوئل لوپز اُبرادور، رییس جمهور مکزیک با اشاره به اینکه سیاست تحریمی آمریکا منسوخ است، از این کشور خواست تا به تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا و کوبا پایان دهد.

ابرادور در نشستی مطبوعاتی طرح چندمرحله‌ای مکزیک برای رسیدگی به معضل افزایش مهاجرت در سراسر این کشور را توضیح داد و گفت که از آمریکا خواسته است تا برای این طرح ۲۰ میلیارد دلار اختصاص و به حدود ۱۰ میلیون نفر از ساکنان اسپانیایی‌زبان شاغل در آمریکا، روادید بدهد.

وی همچنین گفت که ماه گذشته در جریان مذاکرات با مقامات ارشد آمریکایی، از واشنگتن خواسته است تا به تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا و ونزوئلا پایان داده و در عوض «سیاستی انسانی با جنبه‌ای اجتماعی» اتخاذ کند.

رییس جمهور مکزیک تاکید کرد: واشنگتن باید سیاست‌های ۲۰۰ سال پیش را کنار بگذارد. سیاست هژمونی و اعمال تحریم اقتصادی و اهرم فشار، برای عصر حجر و با دنیای امروز بیگانه است.

ابرادور همواره به شدت از سیاست‌های تحریمی آمریکا انتقاد و تاکید کرده است که این اقدامات تنها به وخیم‌تر شدن بحران مهاجرت در مکزیک منجر شده است. او در جریان یک سخنرانی در ماه اکتبر متعهد شد که «به پافشاری بر رسیدگی به ریشه‌های مهاجرت، سرمنشاء آن ادامه دهد» و در ادامه، یک بار دیگر بر «لزوم برداشته شدن تحریم‌ علیه کشورها تاکید کرد.»

تحریم‌های شدید واشنگتن علیه کوبا مدت‌هاست که جریان دارد و تحریم اقتصادی همه‌جانبه از سال ۱۹۶۲ و به‌دنبال سرنگونی فولخنسیو باتیستا، رییس جمهور دیکتاتور کوبا، علیه این جزیره اعمال شده است. تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا نیز اخیرا اعمال شده است و دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ صنعت نفت این کشور را تحریم و رفته رفته در سال‌های بعد آن را تشدید کرد و تسری داد.

اظهارات اخیر ابرادور چند روز پس از آن مطرح شده است که پلیس مکزیک ۳۲ مهاجر ونزوئلایی و هندوراسی را که در تلاش برای ورود به آمریکا، ربوده‌شده بودند نجات داد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا