خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

ریزش آوار ناشی ازبارندگی جان کودک ۹ ساله زاهدانی را گرفت/ کوهنورد ارومیه‌ای براثر سقوط بهمن جان باخت

مدیر مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براثر بارندگی شدید یک منزل مسکونی در زاهدان ریزش کرد که منجر به فوت کودک ۹ ساله این خانواده شد.

 

دکتر فریبرز راشدی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب در خیابان رسالت ۲ زاهدان رخ داد.

 

وی ادامه داد: بعد از اعلام این حادثه بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که با وجود اقدامات احیا مصدوم به دلیل شدت ضربه وارده فوت کرد.

 

بارندگی از ظهر امروز در زاهدان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 

بسته شدن پنج محور در جنوب استان و تعطیلی مدارس شیفت صبح شهرستانهای زاهدان، خاش، دلگان و سرباز از نتایج این بارندگی ها است.

 

سیلاب ۹ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

 

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: ۹ مسیر از روز گذشته تاکنون در جنوب این استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه های فصلی بسته شده است.

 

عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مسیرها شامل دلگان – زهکلوت، دلگان – بزمان، دلگان – ایرانشهر، دلگان – هودیان، ایرانشهر – مهرستان، فنوج – رمشک، ایرانشهر – خیرآباد، پیشین – بازاچه مرزی پیشین و چاهان – زرآباد بسته است.

 

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی تا امروز شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.

 

بارش ۱۰ ساعته و بی وقفه باران وضعیت کهنوج کرمان را بحرانی کرد

 

وحدت عیدی رئیس ستاد بحران شهرستان کهنوج گفت: بارش ۱۰ ساعته و بی سابقه باران در کهنوج، ۸۲ میلی متر ثبت شده که این بارش سبب ایجاد سیلاب و طغیان تمامی رودخانه های فصلی این شهرستان شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، وضعیت بحرانی برای شهروندان و روستاییان حاشیه رودخانه ها اعلام شده و از مردم این مناطق خواست تا منازل خود را تخلیه و به نقاط امن تر مراجعه کنند.

 

فرماندار کهنوج تصریح کرد: تعداد زیادی از محلات شهری و روستاهای بخش چاه مرید و بخش مرکزی این شهرستان دچار آبگرفتگی منازل، مزارع و گلخانه ها شده اند که پس از بررسی های بیشتر تعداد و میزان خسارات اعلام خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: به دستور استاندار کرمان رئیس ستادهای بحران جیرفت، عنبرآباد و منوجان برای کمک به ستاد بحران شهرستان کهنوج ملحق شده اند.

 

فرماندار کهنوج ادامه داد: ستاد بحران این شهرستان از ساعات اولیه آغاز بارش باران در حال خدمت رسانی به سیل زدگان است.

 

مرکز شهرستان کهنوج در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان است.

 

سیلاب در رودبار جنوب استان کرمان راه ارتباطی پنج هزار نفر را مسدود کرد

 

فرماندار رودبار جنوب گفت : بارش باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی دهستان کوهستان رودبار جنوب را با پنج هزار نفر جمعیت مسدود کرد.

 

ابوذر عطاپور شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل جاری شدن سیلاب مسیر ارتباطی ۱۶ روستا در حوزه برجک و ۲۳ روستا در حوزه طبق نمداد رودبار جنوب مسدود شده است.

 

فرماندار رودبار جنوب از تشکیل ستاد بحران در ساعات نخستین بارش باران در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون اعضای ستاد بحران رودبار جنوب در حال آماده باش هستند.

 

وی افزود: طبق گزارش های رسیده تاکنون بارش باران و بروز سیلاب هیچ خسارت جانی به اهالی مناطق مختلف روبار جنوب وارد نکرده و خسارات مالی ناشی از این حوادث نیز در حال برآورد است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

عطاپور به دامداران حاشیه باتلاق جازموریان هشدار داد هرچه سریعتر دام های خود را از این منطقه خارج کنند.

 

رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است و در فاصله ۳۳۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

 

مدارس چند شهرستان استان کرمانشاه تعطیل شد

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدارس چند شهرستان استان کرمانشاه براثر بارش برف و برودت هوا در روز شنبه تعطیل شد.

 

جلیل بالایی جمعه شب در گفت و گو با افزود: بنا به تصمیم مدیریت ستاد بحران استان کرمانشاه در پی بارش و برودت هوا، مدارس شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، دالاهو و گیلانغرب در نوبت صبح فردا (شنبه ۱۱ اسفند) تعطیل خواهد بود.

 

به گفته او، مدارس شهرستان پاوه همه مقاطع تحصیلی، شهرستان ثلاث باباجانی (به استثنای بخش ازگله) پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول، شهرستان دالاهو پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول و شهر سرمست پیش دبستانی، دبستان و متوسطه اول تعطیل است.

 

کوهنورد ارومیه ای بر اثر سقوط بهمن جان باخت

 

رییس هیات کوهنورد آذربایجان غربی گفت: صبح امروز /جمعه/ سه کوهنورد در ارتفاعات کوه سیر ارومیه بر اثر سقوط بهمن دچار سانحه شدند که یکی از این کوهنوردان به نام «حمید عفیفی» جان خود را از دست داد.

 

محمد نوبخت نیا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: رضا حبیب پور، فریبا حسن زاده و حمید عفیفی کوهنوردانی بودند که صبح امروز پس از عبور از قله نخست کوه سیر قصد صعود به قله دوم را داشتند که با سقوط بهمن مواجه شدند.

 

وی بیان کرد: ۲ تن از این کوهنوردان که به صورت کامل زیر بهمن فرو نرفته و سر آنان بیرون از برف بود، به صورت معجزه آسایی نجات پیدا کردند ولی نفر سوم (حمید عفیفی) به علت مدفون شدن کامل در زیر برف سنگین جان خود را از دست داد.

 

وی با اشاره به اینکه حال عمومی۲ کوهنورد دیگر خوب است، ادامه داد: این کوهنوردان پس از رهایی از زیر بهمن بلافاصله به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شدند.

 

رییس هیات کوهنوردی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در اواخر زمستان خطر صعود به قله کوه بیشتر است، گفت: صعود این سه کوهنورد به کوه سیر ارومیه بدون اطلاع و هماهنگی با هیات استان و شهرستان ارومیه و به صورت خودسرانه انجام شد و چنین مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

 

 

صدراعظم اتریش؛ رویکرد متفاوت برسر بسیاری از موضوعات با آمریکا داریم

صدر اعظم اتریش در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست تصریح کرد، این کشور با آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات از جمله خط لوله گاز ‘نورد استریم ۲’ و تغییرات آب وهوایی رویکردی متفاوت دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اسراییل, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر

رد پای سیاست‌های غلط انتقال آب دولت در فاجعه سیل خوزستان / مسئولان عکس و فیلم تبلیغاتی می‌گرفتند و می‌رفتند

عدم لایروبی کرخه مهم‌ترین دلیل طغیان آب بود. رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم می‌ریزد. چند عدد بیل مکانیکی کافی بود تا در طول دو تا سه هفته کرخه و رودهایی که به این رودخانه می‌پیوندد، لایروبی شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, دهقانی, کارگری, گزارش, محیط زیست

٢٢ استان متاثر از سیلاب، برف و کولاک بوده‌اند / ۵ نفر در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی مفقود شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مفقود شدن پنج نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی در استان‌های خراسان جنوبی (اسدیه ٢ نفر)، هرمزگان (رودان یک نفر)، سیستان و بلوچستان (میرجاوه یک نفر) و فارس (ممسنی یک نفر) خبر داد.

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست