عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

رویترز: بولتون تمرکز خود را از ایران به ونزوئلا تغییر داده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تغییر تمرکز مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ایران به ونزوئلا و قرار گرفتن این کشور در کانون حملات لفظی او خبر داد.

 

رویترز در این گزارش نوشت: در دیوار اتاق جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصویر جدیدی نصب شده که او را در حال رویاپردازی برای زندانی کردن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نشان می‌دهد.

 

به نوشته رویترز، این در حالی است که دیوار افتخارات بولتون در دفتر کارش تاکنون مملو از کاریکاتورهای اولویت اول جنگ با ایران بود به طوریکه یکی از این تصاویر، خروج آمریکا از برجام را نشان می‌دهد.

 

تصویر جدید در اتاق بولتون حاکی از آن است که او جنگ طلبی خود را متوجه هدفی جدید کرده که کنار زدن مادورو از قدرت است و این امر در پیام های توئیتری او نیز مشهود است.

 

براساس گزارش رویترز، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دو ماه گذشته بیش از ۱۳۰ پیام توئیتری علیه مادورو منتشر کرده که برابر با سه چهارم کل فعالیت توئیتری او در این مدت و یک سوم کل پیام های او از زمان انتصابش به این سمت بوده است.

 

بولتون که از سوی منتقدان سیاستمداری جنگ طلب شناخته می شود، بیش از هر موضوع دیگری در این زمان به ونزوئلا پرداخته است. تنها ۳۴ مورد از توئیت های او درباره ایران و ۲۹ مورد درباره خاورمیانه و سوریه بوده است.

 

حملات لفظی بولتون علیه مادورو به حدی بوده که «خورخه آره آسا» وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست خبری در سازمان ملل متحد گوشی تلفن همراه خود را به سوی خبرنگاران گرفته و پیام های بولتون را به آن ها نشان داد.

 

آره آسا درباره این پیام های بولتون که در آن ها نسبت به خرید نفت و طلا از ونزوئلا به دیگر کشورها هشدار داده بود، گفت: کاری که او در صدد انجام آن است، فرمان دادن به دیگر کشورها است.

 

وی افزود: لحن و تهدیدهای گانگستری بولتون حاکی از شگفت آورترین مشی های دیپلماتیک است. اسفناک است که سیاست خارجی آمریکا در دستان چنین گانگستری قرار گرفته است.

 

بولتون پیشتر در یک گفت و گوی رادیویی اعلام کرد: مادورو یا باید از قدرت کناره گیری کرده و دوران بازنشستگی خود را در ساحلی زیبا بگذراند، و یا در ساحلی دیگر مثل گوانتانامو باشد.

ایرنا

مسکو: تلاش آمریکا برای باز کردن مرز ونزوئلا شکست خورد

به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه، گفت که تلاش آمریکا برای باز کردن مرز ونزوئلا به بهانه ورود کمک‌های بشردوستانه با شکست مواجه شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

آفریقا با مداخله خارجی در بحران ونزوئلا مخالفت کرد

نماینده دائم آفریقای جنوبی مداخله خارجی در امور داخلی کشورها را یادآور دوران رژیم نژادپرستانه و سرکوبگر آپارتاید دانست و گفت: آفریقا گفت و گوی طرف های ونزوئلا را تنها راه حل برای بحران این کشور می‌داند.

ادامه

افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر

هشدار بولیوی به آمریکا: واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است

«ایوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی دوشنبه شب با هشدار به آمریکا، واشنگتن را به تلاش برای ترور نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی‌اش متهم و اعلام کرد، واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا