ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

آفریقا با مداخله خارجی در بحران ونزوئلا مخالفت کرد

نماینده دائم آفریقای جنوبی مداخله خارجی در امور داخلی کشورها را یادآور دوران رژیم نژادپرستانه و سرکوبگر آپارتاید دانست و گفت: آفریقا گفت و گوی طرف های ونزوئلا را تنها راه حل برای بحران این کشور می‌داند.

 

جری ماتجیلا عصر سه شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع ونزوئلا برگزار شد، افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد است که مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، امروز به امور داخلی کشورهای عضو پرداخته است.

 

وی ادامه داد: حتی برخی به استفاده از زور علیه تمامیت ارضی و استقلال سیاسی جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان عضو سازمان ملل متحد تهدید می‌کنند.

 

نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه این رفتار با اهداف سازمان ملل متحد است که برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر پایه برابری و استقلال تمام اعضای آن تاسیس شد، متناقض است، اضافه کرد: مهم است توجه داشته باشید که منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی، تهدید به زور را ممنوع می‌کند.

 

ماتجیلا با یادآوری دخالت آمریکا در قاره آفریقا و کشور متبوعش برای تغییر رژیم با استفاده از ابزار غیر دیپلماتیک، تصریح کرد: در اصل ما به شدت از مداخله خارجی برای حل هر گونه مشکل مخالف هستیم. این رویکرد حقوق اولیه مردم کشور را برای تعیین سرنوشت خود از بین می‌برد.

 

وی با تاکید براینکه بگذارید مردم ونزوئلا آینده خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: همه چیزهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به آنها کمک کنیم، اما تصمیم با آنهاست. ما فرایندهای دمکراتیک را در ونزوئلا برای انتخاب رئیس جمهوری به رسمیت می‌شناسیم در حالی که به مشکلات زندگی مردم این کشور هم توجه داریم.

 

نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد یادآور شد: ما با توجه به تجربیات خود در غلبه بر رژیم های نژادپرست و سرکوبگر معتقدیم که گفت و گوی داخلی و جامع، تنها راه اجرایی و پایدار برای پایان دادن به بحران سیاسی در ونزوئلا است.

 

ماتجیلا افزود: گفتگوی سیاسی باید نخستین اقدام منطقی و فراخوان باشد اما اعمال برخی از اعضای جامعه بین‌المللی برای این رویکرد، مفید و دلگرم کننده نبوده است. منزوی کردن یک طرف و فراهم کردن زمینه اقدام برای طرف دیگر تنها مانع گفت و گو می‌شود و به درگیری مسلحانه کمک می‌کند.

 

وی تصریح کرد: این رفتار کاملا با اهداف شورای امنیت سازمان ملل متحد در تناقض است. در حالی که آفریقای جنوبی اعتقاد ندارد که وضعیت در ونزوئلا تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، می خواهد که تلاش‌های شورای امنیت بر اساس فصل ششم منشور ملل متحد انجام شود.

 

نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد خواستار تشویق طرف ها برای یافتن راه حل از طریق مذاکره، تحقیق، میانجی گری، مصالحه، داوری، حل و فصل قضایی یا سایر ابزار صلح آمیز به انتخاب خود آن‌ها شد.

 

ماتجیلا با طرح این سوال که چه راه حل جایگزینی جز گفت و گو وجود دارد، ادامه داد: راه حل‌های دیگر به خصوص استفاده از نیروی نظامی، تنها مردم ونزوئلا را بیش از پیش تضعیف می‌کند.

 

وی اضافه کرد: ما بر این باوریم که کمک های بشردوستانه نباید برای اهداف سیاسی طرفین بحران مورد استفاده قرار گیرد، بلکه باید از طریق دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد برای اطمینان از بی‌طرفی و اختصاصی کردن آن، تحویل داده شود.

 

نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه این شورا نمی‌تواند اراده مردم ونزوئلا را از پیش تعیین کند، گفت: جامعه بین‌المللی باید یک چارچوب گفت وگوی داخلی فراگیر ایجاد کند تا مردم ونزوئلا سرنوشت خود را مشخص کنند.

 

نشست شورای امنیت درباره ونزوئلا به درخواست آمریکا برگزار شد. آفریقای جنوبی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به مدت ۲ سال عضو غیر دائم این شورا است.

ایرنا

هشدار بولیوی به آمریکا: واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است

«ایوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی دوشنبه شب با هشدار به آمریکا، واشنگتن را به تلاش برای ترور نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی‌اش متهم و اعلام کرد، واشنگتن مسئول هرگونه آسیبی به مادورو است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا

لاوروف: برای جلوگیری از سناریوی نظامی در ونزوئلا تلاش می‌کنیم/ نگران کوبا و نیکاراگوئه هستیم

وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه، در نشست روسیه – هند – چین در ووژن گفت، مسکو در حال همکاری با تمام کشورهایی است که نگرانی مشترکی نسبت به احتمال اجرای سناریوی نظامی در ونزوئلا دارند تا مانع از بکارگیری قوه قهریه برای حل این بحران شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

سفیر ونزوئلا: اتحادیه اروپا به‌ دنبال تصاحب نفت ماست / کالاهای ارسالی آمریکا تاریخ‌گذشته است

سفیر ونزوئلا در روسیه با اشاره به ارسال محصولات غذایی و دارویی تاریخ‌گذشته از طرف آمریکا به این کشور، اتحادیه اروپا را به “برخورد دوگانه” با ونزوئلا متهم کرده هدف آنها را نه توسعه دموکراسی، بلکه تصاحب نفت این کشور نامید.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا