حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به ... حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

ادامه

آفریقا, آمریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, غرب آفریقا, نیجر

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

روسیه و سوریه: آمریکا کمک‌های سازمان ملل را به تروریست‌ها می‌دهد

روسیه و سوریه تأکید کردند: آمریکا کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل برای اردوگاه الرکبان را برای تأمین گروه‌های تروریستی این منطقه استفاده کرده و با ادامه اشغال خاک سوریه، مانع از احیای حاکمیت و بازگشت زندگی عادی این کشور شده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، طبق بیانیه مشترکی که امروز (دوشنبه) از سوی ستادهای هماهنگ کننده روسیه و جمهوری عربی سوریه منتشر شده، ایالات متحده با اعمال فشار بر سازمان ملل متحد، خواستار ارائه کمک‌های انسان دوستانه بیشتر برای پناهجویان سوری در اردوگاه الرکبان می‌شود، ولی در واقع از این محموله‌ها برای تأمین نیازهای گرو‌ه‌های تروریستی فعال در منطقه تحت کنترل خود استفاده می‌کنند و این مسئله بارها اتفاق افتاده است.

 

در بیانیه مشترک روسیه-سوریه، اردوگاه الرکبان به “نوار نقاله آمریکایی‌ها” تشبیه شده که از آن برای آماده سازی گروه‌های تندرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سند یادآوری شده است: «آمریکا مانع از برچیده شدن این اردوگاه می‌شود تا از این طریق از احیای حاکمیت سوریه و بازگشت زندگی عادی در این کشور جلوگیری کند. این در حالی است که دولت سوریه آمادگی دارد تا کلیه شهروندان سوری ساکن این اردوگاه را پذیرفته و امنیت و شرایط مناسب زندگی آنها را تأمین کند.»

 

علاوه بر این، دو طرف روسی و سوریه‌ای، واشنگتن را متهم به نقض ضوابط حقوق بین الملل می‌کنند و در این بیانیه تأکید کرده‌اند: «دولت ایالات متحده همچنان حملات هوایی خود به کشور مستقل سوریه را ادامه داده و به اشغال غیرقانونی خاک سوریه ادامه می‌دهند. این در حالی است که در مناطق تحت اشغال نظامیان آمریکایی، هیچ نشانه‌ای از تأمین امنیت و احیای زندگی عادی برای شهروندان سوری دیده نمی‌شود.

 

پیش از این، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به ادامه حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در خاک سوریه، تأکید کرد که مسکو بارها نگرانی خود در رابطه با اقدامات آمریکایی‌ها، از جمله در منطقه مسکونی التنف در نزدیکی مرز عراق را ابراز کرده است. به گفته وی، آمریکا همچنان به بازی با کارت جدایی طلبی در سوریه ادامه داده و از اهرم فشار بر دیگر کشورها به منظور ممانعت از ارسال هر گونه کالا به سوریه، حتی کمک‌های انسان دوستانه و محصولات مورد نیاز برای بازسازی زیرساختارهای اقتصادی و اجتماعی در این کشور استفاده می‌کند. این در حالی است که آنها بطور غیرقانونی از منابع هیدورکربنی در خاک سوریه نیز استفاده می‌کنند.

 

ضمن اینکه، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه نیز هشدار داده است که فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه التنف سوریه به نگهداری زورمدارانه پناهجویان سوری در اردوگاه الرکبان ادامه می‌دهد. طبق این اطلاعات، وضعیت انسانی در این اردوگاه همچنان رو به وخامت است و عدم تمایل طرف آمریکایی برای تأمین خروج گروه‌های مسلح غیرقانونی و همچنین پناهجویان سوری از منطقه التنف، تأیید کننده علاقه ایالات متحده به حفظ “وضعیت نابسامان” در این منطقه به منظور آموزش نیروهای تروریستی با هدف ادامه اعمال فشار بر مقامات دمشق است.

 

اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه و در منطقه التنف قرار دارد که تحت کنترل نیروهای آمریکایی است و حدود ۴۰ هزار نفر از پناهجویان سوری در آنجا نگهداری می‌شوند. بسیاری از ساکنین این اردوگاه، به دلیل بدی وضعیت زندگی، تلاش می‌کنند تا آنجا را ترک کنند، ولی نظامیان آمریکایی مانع از این کار می‌شوند.

پاکستان: از تلاش طالبان برای حکومت در افغانستان حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که کشورش برای پیشرفت روند صلح افغانستان تلاش کرده است و از سعی طالبان برای تصرف دوباره کابل نیز حمایت نمی‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه

سانا؛ نیروهای آمریکایی تعدادی از عناصر داعش را از حسکه به‌منطقه التنف انتقال دادند

نیروهای آمریکایی تعداد جدیدی از زندانیان داعش را از زندان‌های تحت کنترل گروه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در استان حسکه به پایگاه‌های خود در الشدادی در حومه جنوبی انتقال داده تا آنها را به پایگاه‌ خود در منطقه التنف انتقال دهند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

وزارت دفاع روسیه؛ کشته‌شدن بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ فرمانده در عملیات ضدتروریستی در سوریه

رسانه های روسیه اعلام کردند که شماری از تروریست‌های داعشی در جریان حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه به هلاکت رسیدند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه