قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

روسیه: هدف ما در اوکراین کنترل کامل دونباس و اتصال آن به کریمه است

یک فرمانده روسی روز جمعه اعلام کرد مرحله دوم «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین شروع شده و هدف آن کنترل کامل بر دونباس و اتصال آن به شبه‌جزیره کریمه است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از رسانه‌های روسی، «روستم مینکایف» فرمانده حوزه مرکزی ارتش روسیه گفت، مرحله دوم عملیات در اوکراین از دو روز قبل شروع شده است.

 

این فرمانده روسی توضیح داد: «یکی از وظایف ارتش روسیه این است که دونباس و جنوب اوکراین را تحت کنترل کامل درآورد».

 

این مقام روس گفت: «این کار به ما اجازه خواهد داد گذرگاهی به سمت کریمه ایجاد کنیم و بر بخشی حیاتی از اقتصاد اوکراین اثر بگذاریم».

 

مینکایف افزود، کنترل بر جنوب اوکراین مسیر دیگری را به سمت «ترانس‌نیستریا» (منطقه خودمختار طرفدار روسیه که بین شرق مولداوی و غرب اوکراین قرار دارد) باز خواهد کرد.

 

هم زمان با پیشرفت روسیه در اوکراین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: «یک بار دیگر تکرار می‌کنم، همانطور که دیروز گفتم، فرمول‌بندی‌های ما، در واقع آخرین نسخه به دست مخالفان ما به هیأت مذاکره‌کننده اوکراینی داده شد».

 

مذاکره‌کننده ارشد اوکراینی هم روز سه‌شنبه گفت به دلیل محاصره ماریوپل توسط روسیه و آنچه به گفته او تمایل مسکو برای تقویت موقعیت خود از طریق یک حمله نظامی جدید است، پیش‌بینی اینکه چه زمانی ممکن است مذاکرات صلح روسیه و اوکراین از سر گرفته شود، دشوار است. در نهایت روز پنجشنبه کنترل ماریوپل به‌دست روسیه افتاد.

 

اروپایی‌ها مخفیانه از روسیه نفت می‌خرند

یک پایگاه غربی نوشته کشورهای اروپایی علی‌رغم تهدید روسیه به تحریم همچنان در حال خرید نفت از این کشور به صورت مخفیانه هستند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گزارش

اولتیماتوم عمران‌خان به دولت پاکستان؛ یا انتخابات یا خروش میلیونی مردم

«عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان بار دیگر مخالفت خود با دولت جدید کشور را اعلام کرد و هشدار داد: دولت فعلی ناشی از تبانی با توطئه خارجی است؛ لذا اگر انتخابات زودهنگام برگزار نشود، تظاهرات گسترده و خروش مردم معترض، سرنوشت پاکستان را مشخص خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش

مسکو، مقام‌های بلندپایه کاخ سفید و پنتاگون را ممنوع الورود کرد

مسکو روز پنجشنبه در واکنش به فشارها و تحریم های تازه واشنگتن، ورود کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس حمهوری آمریکا و ۲۸ مقام دیگر را به همراه شماری از صاحبان کسب و کار و روزنامه نگاران این کشور، به خاک روسیه ممنوع اعلام کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا