بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

روسیه عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله لهستان را متوقف می‌کند

کشور آلمان با ۳۵ درصد، بزرگترین خریدار گاز روسیه است

 

به گزارش العربیه، شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد که عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله‌ای که از لهستان می‌گذرد را متوقف خواهد کرد.

 

تصمیم «گازپروم» در حالی اتخاذ می‌شود که روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، با توجه به اقدام روسیه در کاهش گاز صادراتی خود به آلمان، مسکو را متهم کرد که از منابع انرژی خود به عنوان سلاح علیه اروپا استفاده می‌کند.

 

به گفته دولت آلمان، واحد «گازپروم ژرمانیا » وابسته «گازپروم»، دریافت تمام مقادیر وعده داده شده را متوقف کرده است.

 

روسیه نیز تعامل با «گازپروم ژرمانیا»، یکی از شرکت‌های وابسته به «گازپروم» را پس از اینکه این واحدهای تحت مدیریت آلمان در معرض موج تحریم‌های غربی اعمال شده علیه مسکو قرار گرفتند، متوقف کرد.

 

آلمان بزرگترین خریدار گاز روسیه است که حدود ۳۵ درصد از عرضه گاز این کشور را خریداری می‌کند این میزان واردات گاز روسیه از سوی آلمان اما در مقایسه با قبل از تهاجم پوتین به اوکراین در اواخر فوریه گذشته، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 

حامل‌های انرژی، بخش مهمی از ترکیب انرژی مصرفی بزرگترین اقتصاد اروپا را تشکیل می‌دهد. در مقایسه با کمتر از ۹ درصد در سال ۲۰۰۰ در شرایط کنونی حدود ۱۵ درصد از برق آلمان از گاز تولید می‌شود.

 

آلمان در جهت حذف تدریجی استفاده از انرژی هسته‌ای و زغال سنگ، گام برمی‌دارد.

 

حامل‌های انرژی همچنین برای گرمایش خانه‌ها و فرآیندهای صنعتی در دو بخش مواد شیمیایی و دارویی از اهمیت برخوردارند.

 

در واکنش به اقدامات تحریمی غرب به ویژه در زمینه انرژی، مسکو تعامل با شرکت «گازپروم ژرمنیا» و شرکت‌های مختلف تابعه آن را که اکنون تحت کنترل سازمان تنظیم کننده انرژی آلمان هستند، ممنوع کرده است.

 

این ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی روسیه، شرکت وارد کننده انرژی «ویگاس جی.ام.بی.اچ»، شرکت ذخیره‌سازی گاز اروپا، بازوی تجاری شرکت «یوروپول گاز» و «گاز پروم» در لندن و مالک بخش لهستانی خط لوله «یامال» اروپا که روسیه را به آلمان متصل می‌کند را شامل می‌شود.

 

در این حال وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور گفت، برلین در حال حاضر برای تحریم گاز طبیعی روسیه آماده نیست.

 

به گزارش اسپوتنیک، «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم بر گاز (روسیه) تحریم وضع کنیم. چندین بار در این مورد صحبت کرده‌ام. اگر مخالف آن اتفاق بیفتد و گاز روسیه قطع شود، ذخایر گازی ما ۴۰ درصد گاز دارند.

 

او با این حال گفت، آلمان آماده است تا تحریم نفت روسیه را در نظر بگیرد، اما آن‌ هم بی سروصدا نخواهد بود و عواقب خود را دارد.

 

هابک گفت: اقتصاد (آلمان) سقوط نمی‌کند، اما قیمت‌ها افزایش یافته و زنجیره‌های تجارت مختل می‌شود.

 

او تصریح کرد: در رابطه با گاز، باید شفاف و قاطعانه بگویم که هنوز خیلی از تحریم‌ها دور هستیم.

مخالفت سناتور آمریکایی با لایحه اختصاص کمک۴۰ میلیارد دلاری به‌اوکراین

سناتور ایالت کنتاکی ایالات متحده جلوی تصویب لایحه مربوط به تخصیص کمک مضاعف به اوکراین به مبلغ بی‌سابقه ۴۰ میلیارد دلار در سنای آمریکا را گرفت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا

نقش جنبش کارگری و نیروهای چپ در شکل‌گیری بدیل مترقی و دموکرات در برابر دیکتاتوری ولایی

به‌رغم وجود منابع طبیعی فراوان و سرمایه‌های انسانی چشمگیر و کارآ در ایران، مردم کشور ما به دلیل سیاست‌های ضدملی جمهوری اسلامی ایران روز به روز با معضل‌ها و چالش‌های بیشتری برای گذران زندگی و تأمین معاش روبه‌رو می‌شوند.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, جهان, چین, روسیه, سرمایه‌داری, فساد, کارگری, محیط زیست, مقاله, نئولیبرالیسم

به‌دنبال طبقه کارگر، آزادسازی‌ها قشرهای میانه جامعه را نیز به زیر خط فقر می‌کشد/ تنها ۵ درصد ایرانی‌ها توان خرید برنج ایرانی را دارند

آیا واقعاً سایر کالاهای اساسی گران نمی‌شوند؛ درست است که مجوز رسمی در کار نیست یعنی فعلاً در کار نیست اما بازار به هم‌پیوسته‌ای اقتصاد چه حکمی صادر می‌کند؟

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

لاوروف: سرقت اموال خارجی عادت غرب شده است

وزیر خارجه روسیه ایده رئیس دیپلماسی اروپایی مبنی بر صرف دارایی‌های مسدود شده روسیه برای بازسازی اوکراین را “سرقت” خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب