دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

رسوایی کمک اطلاعاتی دانمارک به جاسوسی آمریکا در باره سران اروپایی بالا گرفت

با وجود پافشاری ترینه برمسن وزیر دفاع دانمارک بر غیرقابل پذیرش بودن جاسوسی از کشورهای هم‌پیمان، تحلیل‌گران و مقامات اروپایی در باره رسوایی کمک کپنهاگ به جاسوسی آمریکا در باره سیاستمداران بلندپایه و سران اروپا، هشدار دادند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نروژ و سوئد در پی انتشار گزارش هایی در باره کمک سازمان اطلاعات دفاعی دانمارک به عملیات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) در خاک کشورهای اروپایی در باره سران و سیاستمداران بلندپایه آنها، از کپنهاگ خواست توضیح کرده‌اند.

 

رادیو دانمارک گفته که سازمان اطلاعات دفاعی این کشور، امکان کارزار جاسوسی ان اس ای ایالات متحده را در باره بلندپایه‌ترین سیاستمداران و مقام های سوئد و نروژ فراهم کرده است.

 

پتر هالتکویست وزیر دفاع سوئد به شبکه خبری اس وی تی گفت که ما درخواست اطلاعات کاملی در باره موضوعات مرتبط با شهروندان، شرکت‌ها و منافع سوئد کرده‌ایم.

 

فرانک باکه ینسن وزیر دفاع نروژ نیز به شبکه رسانه‌ای ان آر کی این کشور گفت که ما این ادعاها را جدی تلقی می‌کنیم.

 

این ۲ وزیر دفاع بر خودداری برمسن همتای دانمارکی‌شان از آگاه کردن آنها در باره عملیات جاسوسی ان اس ای در باره همسایگانش، تاکید و ابراز نارضایتی کردند.

 

به گفته رادیو دانمارک، وزارت دفاع سوئد به صورت رسمی با مقام های فرانسه و آلمان تماس گرفته که سیاستمداران بلندپایه آن‌ها در معرض جاسوسی ان اس ای با همکاری سازمان امنیت دانمارک قرار گرفته بودند.

 

کلمنت بو وزیر مشاور امور اروپایی وزارت امور خارجه فرانسه در گفت و گو با شبکه رادیویی فرانس انفو، کارزار احتمالی جاسوسی احتمالی ایالات متحده را علیه سیاستمداران اروپایی، بسیار جدی دانست و خواستار راستی آزمایی بیشتر این گزارش شد که در صورت تائید شدن، بدون پیامدها نخواهد بود.

 

رادیو دانمارک همچنین فاش کرده که ان اس ای از شبکه های اینترنتی این کشور برای جاسوسی در باره شماری از مقام‌ها و سیاستمداران بلندپایه آلمان، نروژ، سوئد و فرانسه شامل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بهره برده است.

 

پیشتر نیز رادیو دانمارک در گزارشی فاش کرده بود که وزارتخانه ها و شرکت های دفاعی همچون شرکت صنایع دفاعی دانمارک (ترما) و گروه ساب شرکت سوئدی فعال در زمینه صنایع دفاعی و هواپیماسازی، هدف عملیات جاسوسی آمریکا بوده‌اند.

 

دانمارک متحد نزدیک ایالات متحده، میزبان چندین ایستگاه اصلی کابلهای اینترنتی زیر دریا به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است.

چین: آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشورها است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, فرانسه

همکاری دانمارک با آمریکا برای جاسوسی از رهبران اروپا

جاسوسی از رهبران و سیاستمداران کشورهای اروپایی توسط سازمان اطلاعات آمریکا (ان‌اس‌ای) موضوع جدیدی نیست. آنچه در این بین تازگی دارد، همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی است.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, گزارش

شرودر؛ تلاش‌های دنیای غرب برای منزوی کردن چین اصلا موفق نخواهد شد

گرهارد شرودر صدر اعظم پیشین آلمان در مصاحبه خود خواستار تقویت گفت و گو و همکاری اروپا با چین شد و با اعمال موضع سختگیرانه و تحریم‌های اروپا علیه چین مخالفت کرد.

ادامه

اروپا, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر