تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

رزمایش ناوهای هواپیمابر هند با جت‌های میگ-۲۹ ناونشین

وزارت دفاع هند از انجام رزمایشی در شمال اقیانوس هند با مشارکت ناوهای هواپیمابر و جنگنده، با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع هند روز یکشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی هند توانایی انجام عملیات با چند ناو هواپیمابر را به دست آورده است.

به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع هند، این تمرین‌ها با مشارکت ۲ فروند ناو هواپیمابر این کشور، جنگنده‌های ناونشین «میگ-۲۹» و انواع بالگردهای رزمی اخیرا در بخش شمالی اقیانوس هند حد فاصل دریای عمان برگزار شد.

وزارت دفاع هند اعلام کرد: «این ماموریت نمایش قدرت دریایی هند در حفاظت از منافع ملی، حفظ ثبات منطقه‌ای و تقویت مشارکت‌های مشترک در حوزه دریایی است.»

وزارت دفاع هند در این بیانیه تاکید کرد که این رزمایش‌ها عزم و نقش محوری هند را در حفظ صلح در منطقه هند و اقیانوس آرام به شرکا نشان می‌دهد.

هند بر این باور است که اهمیت ناوهای هواپیمابر در شکل دادن به راهبرد دفاعی کشور و ارتقای ثبات منطقه‌ای بسیار مهم خواهد بود.

ناوهای هواپیمابر هند «ویکرا مادیتیا» و «ویکرانت» هستند. «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در مراسم به آب انداختن این ناوهواپیمابر بومی در سواحل «کوچی» در جنوب این کشور، ساختن این ناو را «نماد استثنایی اتکای هند به خود» توصیف کرد.

وی گفت: «این نمادی از توان بومی، منابع داخلی و مهارت‌های بومی است و فولاد نصب شده در این پایگاه هوایی (ناو هواپیمابر) نیز بومی است».

مودی افزود: «امروز هند به فهرست کشورهایی که قادر به ساختن چنین کشتی‌های غول‌پیکری هستند، وارد شده است. ویکرانت اعتماد جدیدی به هند برانگیخته است. ویکرانت، بزرگ، متمایز و خاص است. ویکرانت فقط یک کشتی نیست بلکه گواهی بر کار سخت، استعداد و تعهد هند در قرن بیست و یکم است».

نیروی دریایی هند قصد دارد علاوه بر جنگنده‌های میگ-۲۹، از جنگنده‌های «رافال» ساخت فرانسه و «اف-۱۸» ساخت آمریکا نیز استفاده کند. تحقیقات درباره امکان فرود این هواپیماها بر روی عرشه ناوهای هواپیمابر هند آغاز شده است.

نیروی دریایی هند نیم نگاهی به چین و پاکستان به عنوان دو رقیب جدی خود دارد. نیروی دریایی چین به انواع تجهیزات پیشرفته از جمله «ناوهای هواپیمابر» مجهز است . زمزمه‌‌هایی نیز از خرید زیردریایی اتمی توسط پاکستان به گوش می‌رسد.

یک مجله آمریکایی از دو «دستاورد» سازمان (سیا) در افغانستان، مواد مخدر و سازمان تروریستی «القاعده» می‌نویسد

ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ به اسم مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و این جنگ ۲۰ سال به طول انجامید. طی این دوره جنگ و درگیری در افغانستان، اقتصاد آن ورشکسته شد و مردمش آواره شدند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ پس از خروج نیروهای آمریکا افغانستان باز هم در آشفتگی باقی ماند. ... یک مجله آمریکایی از دو «دستاورد» سازمان (سیا) در افغانستان، مواد مخدر و سازمان تروریستی «القاعده» می‌نویسد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, افغانستان, اقتصادی, تحریم, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فقر, کودکان, کودکان کار, مقاله

عمران خان: برکنار شدنم نتیجه فشار و توطئه آمریکایی‌ها بود

روز پنجم اسفند ۱۴۰۰ و همزمان با سفر عمران خان نخست سابق پاکستان به روسیه و ملاقات با ولادیمیر پوتین، درست زمانی که عمران خان در مسکو حضور داشت، روسیه عملیات نظامی علیه اوکراین را شروع کرد و حالا عمران خان معتقد است همین موضوع یکی از بهانه‌های آمریکایی‌ها برای اعمال فشار علیه پاکستان و ... عمران خان: برکنار شدنم نتیجه فشار و توطئه آمریکایی‌ها بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, هندوستان

عفو بین‌الملل؛ برخورد زن‌ستیزانه طالبان مصداق جنایت علیه بشریت است

عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ خود عملکرد طالبان در قبال زنان افغانستان را مصداق جنایت علیه بشریت و آزار جنسیتی مستقیم علیه زنان عنوان کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، در گزارش تازه عفو بین‌الملل آمده است که از سال ۲۰۲۱ به این‌سو، برخلاف وعده‌های اولیه طالبان درمورد احترام به حقوق زنان، ... عفو بین‌الملل؛ برخورد زن‌ستیزانه طالبان مصداق جنایت علیه بشریت است

ادامه

آسیای میانه, افغانستان, تبعیض جنسیتی, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, سازمان ملل, گزارش

ماجرای حق آبه هیرمند چیست و چرا تا کنون محقق نشده است؟

مسئولان کشور افغانستان چه پیش از طالبان و چه بعد از به قدرت رسیدن طالبان، همواره با بهانه تراشی‌هایی از تحویل حق آبه ایران در هیرمند خودداری می کردند و کار به جایی رسید که با احداث سازه هایی، مسیر طبیعی روان آب ها به سمت ایران را نیز منحرف کردند. به گزارش طنین؛ بر ... ماجرای حق آبه هیرمند چیست و چرا تا کنون محقق نشده است؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, انگلستان, ایران, جنوب آسیا, حقوق بشر, خاورمیانه, محیط زیست, مقاله