راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

ربایش ۲ افسر صهیونیست در خارج از فلسطین اشغالی+ فیلم

شبکه «الجزیره» در برنامه‌ای فاش کرد یک جنبش ناشناس، ۲ افسر صهیونیست را هنگام انجام مأموریت محرمانه در خارج از فلسطین اشغالی ربوده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره» در برنامه «ما خفی اعظم» فاش کرد، یک جنبش ناشناس به نام «الحریه» دو افسر صهیونیست را حین انجام مأموریتی محرمانه در خارج از فلسطین اشغالی ربوده است.

 

در ادامه این برنامه، مدارک شناسایی و عکس یکی از ربوده‌شدگان قبل از ربایش نشان داده می‌شود بدون اینکه به محل فعلی نگهداری آنها اشاره شود.

 

دو افسر مذکور اسامی خود را «دیوید بِری» و «دیوید بن روزی» معرفی می‌کنند و در پیامی تصویری از اسرائیل می‌خواهند که آنها را نجات دهد.

 

جنبش الحریه خواستار آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل شده و تل‌آویو تا کنون هیچ واکنشی در این خصوص نداشته است.

 

بر اساس این گزارش، دیوید پری یک مأمور مخفی و بن‌‍روزی یک کارشناس پتروشیمی است و در دو عملیات جداگانه ربوده شده‌اند.

 

بن‌روزی در این ویدئو میگوید که وضعیت آنها وحشتناک است و در ادامه خواستار کمک می‌شود.

 

شکنجه شدید اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

 

الجزیره در این برنامه خود به شکنجه شدید اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم اسرائیل بویژه پس از فرار شش اسیر از زندان «جلبوع» در سپتامبر گذشته پرداخت.

 

در این گزارش اظهارات صوتی از یک اسیر که در جریان حفر تونل در زندان جلبوع در سال ۲۰۱۴ شرکت داشته و نیز اظهارات اسیر سابق در زندان جلبوع «صهیب زقیلی» درباره شکنجه اسرا پخش شد.

 

یکی از اسرا که در جریان شکنجه اسرای فلسطینی در پی فرار شش اسیر از جلبوع در سپتامبر گذشته هست، در این برنامه اعلام کرد، شعار زندانبانان صهیونیست این بود: بشکنید (استخوا‌هایشان را)… قانونی وجود ندارد.

 

اسیر دیگری به نام «نزار شحاده» که پیش‌تر در زندان «النقب» زندانی بوده، می‌گوید، زندانبانان صهیونیست سگ‌ها را به روی بدن اسرا می‌انداختند و این سگ‌ها از یک اسیر به اسیر دیگر می‌پریدند و اسرا از شدت شکنجه هر لحظه فکر می‌کردند که جان خود را از دست خواهند داد.

 

در ادامه این برنامه، اسامی و تصاویر افسرانی که در شکنجه اسرا در زندان النقب در سال ۲۰۱۹ شرکت داشته‌اند، منتشر شده است.

 

بر اساس آمارها، ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی در ۱۹ زندان رژیم اسرائیل زندانی هستند که ۵۴۴ نفر آنها محکوم به حبس ابدند.

 

مسکو؛ شهرک‌سازی‌های اسراییل غیرقانونی‌ست/ آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اعلام مناقصه رژیم اسراییل برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و ۸۳ واحد در شرق بیت‌المقدس اعلام کرد که شهرک‌سازی اسراییل به تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ضربه می‌زند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه

غزه در آستانه انفجار و خارج شدن از کنترل

کارشناس نظامی اسرائیلی در ارزیابی اوضاع جاری در اراضی اشغالی فلسطین می‌نویسد که همه امور در نوار غزه، در حال خارج شدن از کنترل است و در چنین شرایطی تل‌آویو باید هرچه سریع‌تر رویکرد خود را از میان دو گزینه موجود مشخص کند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, فلسطین, مقاله

صدور حکم بازداشت و ممنوعیت خروج عاملان نشست اربیل

وزارت کشور عراق اعلامیه فوری را درباره اسامی و مشخصات کسانی که در نشست سازش با رژیم اسرائیل در اربیل شرکت کرده بودند، برای گذرگاه‌های زمینی و فرودگاه‌ها فرستاد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین