هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

پارلمان جزایر سلیمان، وزیر خارجه سابق این کشور را که معتقد به روابط نزدیک با چین است را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد. به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، مجله کثیرالانتشار «ایندیاتودی» در گزارشی، انتخاب «جرمیا مانل» به عنوان نخست وزیر جزایر سلیمان را یک پیروزی برای چین ارزیابی کرد. براساس این گزارش، نمایندگان پارلمان جزایر ... نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امنیتی, جزایر سلیمان, جنوب اقیانوس آرام, جهان, چین, شرق آسیا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

رایزنی نظامی عربستان سعودی و چین

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و وزیر دفاع چین درباره همکاری‌های نظامی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از ادعای شبکه «سی‌ان‌ان» درباره همکاری ریاض و پکن در زمینه ساخت موشک‌های بالستیک، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، امروز (چهارشنبه)، با «وی فونگخه» وزیر دفاع جمهوری خلق چین به صورت ویدئو کنفرانسی در زمینه مسائل نظامی گفت‌و‌گو کرد.

 

بنابر گزارش امروز خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دو طرف در این گفت‌و‌گوی تصویری روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه دفاعی و نظامی و راه‌های توسعه آن را به همراه مسائل مورد اهتمام مشترک مورد بحث و بررسی قرار دادند. «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد کل، «خالد بن حسین البیاری» دستیار امور اجرایی وزیر دفاع، «مسفر بن سویلم آل غانم» رئیس سازمان عملیات‌ نیروهای مسلح، ‌«هشام بن عبدالعزیز بن سیف» مدیرکل دفتر معاون وزیر دفاع و همچنین «سعد بن محمد الشهری» مدیر اداره همکاری‌‌‌های بین‌المللی عربستان سعودی در این دیدار مشارکت کردند.

 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در ادامه اضافه کرد که رئیس دفتر همکاری‌ بین‌المللی وزارت دفاع ملی و معاون رئیس دفتر همکاری‌ بین‌المللی وزارت ملی چین نیز در این گفت‌و‌گو شرکت کرده‌اند.

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که  شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» دی ماه ادعا کرد، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که عربستان سعودی با کمک چین در حال ساختن موشک‌های بالستیک است.سی‌ان‌ان مدعی شده بود که تصاویر ماهواره‌ای به‌دست‌آمده توسط این شبکه نشان می‌دهد که پادشاهی (عربستان سعودی) در حال حاضر سلاح‌ها را حداقل در یک مکان تولید می‌کند.

 

دو منبع مطلع از تازه‌ترین ارزیابی‌های اطلاعاتی به این رسانه خبر داده بودند، مقام‌های ایالات متحده در سازمان‌های متعدد از جمله شورای امنیت ملی در کاخ سفید، در ماه‌های اخیر در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای (محرمانه‌ای) که از انتقال چندگانه فناوری موشک‌های بالستیک در مقیاس بزرگ بین چین و عربستان سعودی خبر می‌داد، مطلع شدند.

استقرار ۱۲۰ هزار نظامی اوکراینی نزدیک مرز روسیه/ مسکو؛ انتظار حمله اوکراین و آمریکا را داریم

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خودخوانده «دونتسک» گفت حضور حدود ۱۲۰ هزار نظامی اوکراینی در نزدیکی خط تماس در دنباس مشاهده می‌ شود که دائماً تجهیزات نظامی در حال منتقل شدن به آنهاست.

ادامه

المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, بلاروس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق افریقا

مجوز واشنگتن به متحدانش برای ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا به انگلیس، لیتوانی، لتونی و استونی اجازه ارسال موشک و تسلیحات آمریکایی موجود در انبارهایشان به اوکراین را داد.

ادامه

استونی, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی

هشدار مسکو به آمریکا؛ احتمال استقرار نظامی روسیه در کوبا و ونزوئلا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده و ناتو درخواست کلیدی مسکو برای تضمین جلوگیری از گسترش این ائتلاف نظامی به اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق را رد کرده‌اند و افزود که تفاوت فاحش در رویکردها باعث ایجاد تردید در مورد امکان ادامه گفت‌وگوها می‌شود.

ادامه

اتحاد شوروی, اتریش, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, کوبا, ناتو, ونزوئلا

افشاگری رئیس واحد اطلاعات خارجی دانمارک از همکاری جاسوسی کپنهاگ با آمریکا، او را روانه زندان کرد

این در حالی است که فرانس ۲۴ در این خصوص گفته است کمک جاسوسی دانمارک به آژانس امنیت ملی آمریکا امر تازه‌ای نیست و این کشور دست‌کم از سال ۲۰۱۲ در ارائه داده‌های اطلاعاتی به آمریکا نقش داشته است.

ادامه

اروپای شمالی, المان, امریکا, امنیتی, جهان, خبر, دانمارک, سوئد, فرانسه, نروژ