دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران کاملاً اشتباه است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران را کاملاً اشتباه خواند و تأکید کرد کاخ سفید نباید بدون مشورت با کشورهای اروپایی از برجام خارج می‌شد.

 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی در واکنش به درخواست «مایک پنس» معاون ترامپ از کشورهای اروپایی برای پیروی از سیاست‌های آمریکا و خروج از برجام اظهار داشت: «معاون رئیس‌جمهور به‌نوبه خود یک سخنگوی خبره است اما من رویکردهای او و دولت ترامپ به ایران را کاملاً اشتباه می‌دانم. باید بگویم خوشحالم که او با واکنش چندان مثبتی [از سوی کشورهای اروپایی] مواجه نشد».

 

نانسی پلوسی سپس در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران منجر به بروز یک شکاف بزرگ بین آمریکا و متحدانش در اروپا خواهد شد، خاطرنشان ساخت: «قطعاً من آرزو می‌کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد. خوشبختانه ما و اروپایی‌ها نقاط مشترک زیادی داریم؛ با این حال من فکر می‌کنم بهتر بود دولت ترامپ قبل از تصمیم‌گیری برای خروج از توافقنامه هسته‌ای و خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، با متحدانمان نیز مشورت می‌کرد و به دیدگاه‌های آنها احترام می‌گذاشت».

 

در ماه‌های اخیر نانسی پلوسی بارها بر سر مسائل مختلف با دونالد ترامپ دچار تنش شده و هدف حملات لفظی وی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که مخالفت صریح وی با سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران چه واکنشی را از سوی رئیس‌جمهور آمریکا در پی خواهد داشت.

تسنیم

کردهای سوریه؛ اروپایی‌ها به مسؤولیت‌شان در قبال ۳۰۰۰ داعشی و خانواده‌هایشان عمل کنند

به گزارش شبکه روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از حدود ۳۰۰۰ داعشی بازداشت شده در زندان‌های خود و خانواده‌های آنها به مثابه “بمب‌های ساعتی” یاد کردند و از اروپا خواستند که به تعهدات خود در قبال این افراد عمل کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

عملیات مشترک نظامی روسیه، ترکیه و ایران در ادلب

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه، ایران و ترکیه می توانند عملیات مشترک نظامی علیه گروه های رادیکا در ادلب (سوریه) اجام دهند.

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

فشار آمریکا بر کشورهای عربی خلیج‌ فارس برای خودداری از عادی‌سازی روابط با سوریه

۵ منبع آگاه به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال لابی و رایزنی با کشورهای خلیج فارس است تا همچنان انزوای سوریه را حفظ کرده و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دمشق از سر نگیرند.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, قطر