دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

دو وزیر دولت جدید لیبی ربوده شدند

رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که گروهی مسلح وابسته به نخست‌وزیر فعلی این کشور دو وزیر دولت جدید را ربوده‌اند.

 

به گزارش فارس، رسانه‌ها، امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که گروهی مسلح در لیبی دو وزیر دولت جدید این کشور را ربوده‌اند.

 

برخی از رسانه‌های محلی لیبی در این خصوص گزارش دادند که عده‌ای افراد مسلح وابسته به «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر فعلی این کشور دو وزیر دولت جدید را بازداشت کرده‌اند. لحظاتی بعد خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع در دولت جدید لیبی این گزارش را تأیید کرد.

 

رویترز به نقل از دو منبع نزدیک به دولت «فتحی باشاغا» نخست‌وزیر جدید این کشور خبر داد که یک گروه مسلح مرتبط با الدبیبه وزیران فرهنگ و امور خارجه را که قرار بود امروز پنجشنبه سوگند یاد کنند، دستگیر کرده‌اند.

 

این اقدام در حالی صورت گرفته است که فتحی باشاغا روز چهارشنبه گفت که عبدالحمید الدبیبه حریم هوایی لیبی را بسته است تا وزیران جدید از پرواز به طبرق برای ادای سوگند جلوگیری کند.

 

عبدالحمید الدبیبه نیز در یک سخنرانی که رسانه‌های لیبیایی آن را پوشش دادند، پارلمان این کشور را به تقلب در رأی گیری متهم کرد و گفت که رأی اعتماد به فتحی باشاغا به حدنصاب نرسیده است.

 

رسانه‌های لیبیایی، بیست و یکم بهمن‌ماه، گزارش دادند که فتحی باشاغا با رأی اکثریت قاطع پارلمان این کشور به عنوان نخست‌وزیر جدید و جانشین عبدالحمید الدبیبه انتخاب شده است. «عبدالل بلیحق» سخنگوی رسمی پارلمان لیبی اعلام کرده بود: «مجلس نمایندگان به فتحی باشاغا به عنوان نخست‌وزیر به اتفاق آرا رأی اعتماد داده است».

 

دولت جدید لیبی ادای سوگند کرد

 

دولت جدید لیبی با ریاست “فتحی پاشاغا” در مقابل پارلمان طبرق و در غیبت چند وزیر کابینه سوگند یاد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فتحی پاشاغا، نخست‌وزیر جدید لیبی به همراه تعدادی از وزرای دولتش پنجشنبه در مقابل پارلمان طبرق سوگند یاد کردند.

 

این درحالی است که سه وزیر به دلیل بازداشت توسط یک گروه مسلح نتوانستند در جلسه پارلمان حاضر شوند.

 

وزیر اقتصاد نیز قبل از برگزاری جلسه کناره‌گیری خود را از دولت اعلام کرد و چند وزیر دیگر نیز به دلیل( بسته شدن حریم هوایی لیبی) در جلسه حضور نیافتند.

 

پاشاغا در سخنرانی خود بعد از ادای سوگند گفت: ما در حرف و در عمل خواهان صلح هستیم اما امروز برخی می‌خواهند ما را به جنگ بکشانند ولی ما به آنها فرصت نخواهیم داد و نمی‌گذاریم یک قطره خون از یک نفر ریخته شود. ما از طریق قانونی قدرت را در طرابلس تحویل گرفتیم. ما برای پایان مراحل انتقالی و برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم.

پارلمان لیبی به دولت پاشاغا رأی اعتماد داد/ دولت الدبیبه: به کارمان ادامه می‌دهیم

منابع خبری درحالی از رأی اعتماد پارلمان لیبی به کابینه پیشنهادی فتحی پاشاغا با اکثریت آرا خبر دادند که دولت وحدت ملی تاکید کرد حاضر به تحویل دولت نیست.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

تظاهرات لیبیایی‌ها با درخواست برای برگزاری انتخابات و انحلال پارلمان و دولت

مردم لیبی روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای با درخواست برای پایان دادن به دوره انتقالی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی

عضو رهبری حزب کمونیست سودان: هیچ امکانی برای گفت‌‏وگوی واقعی با رژیم نظامی وجود ندارد

تحول‌های سیاسی سودان همچنان در کانون توجه نیروهای مترقی است. اخیراً دکتر صدقی عوض کبلو، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست سودان و کارشناس اقتصادی، گفت‌وگویی با رادیو دبنقا در سودان داشت و دربارهٔ انقلاب سودان، فروپاشی اقتصادی، و ناممکن بودن یافتن راه‌حلی پایدار در تعامل با عاملان کودتای نظامی در آن کشور صحبت کرد.‏

ادامه

امریکا, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, سودان, شرق افریقا, صلح, صندوق بین‌المللی پول, مقاله

در تظاهرات میلیونی سراسری سودان یک کشته و ۹۲ تن زخمی شدند

در حالیکه تظاهرات روز یکشنبه در خارطوم پایتخت سودان یک کشته و ۹۲ زخمی بر جای گذاشته است که حال بسیاری از آنها وخیم است، گروههای مخالف حاکمیت نظامیان خواستار حضور میلیونی مردم در سراسر این کشور و اعلام مخالفت با محدودیت ها شدند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, شمال افریقا