حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

دور جدید اعتراض کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز از سر گرفته شد

به گفته این کارگران، از ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه/ ۲ اسفند ماه) نزدیک به ۴۰۰ کارگر با برپایی یک تجمع صنفی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، انتقاد خود را نسبت به عملکرد مدیریت جدید اعلام کردند.

 

کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه عیدی و پاداش پایان سال خود را از کارفرما طلبکارند، در ادامه می‌گویند: از زمان تغییر مدیریت کارخانه با مشکلاتی مانند پرداخت نشدن سه ماه مزایای مزدی، و متوقف شدن فعالیت‌های کارخانه مواجهیم.

 

آن‌ها در رابطه با مطالبات صنفی خود، افزودند: فعالیت‌های کلیه خطوط تولید کارخانه از چندین ماه قبل متوقف شده است چراکه با تغییر مدیریت کارخانه قرار بود مشکلات کارخانه و کارگران برطرف شود اما مشکلات سابق به قوت خود باقی‌ست.

 

کارگران این کارخانه مدعی‌اند یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران مشخص نبودن وضعیت بازنشستگی حدود ۶۰۰ نفر از کارگران است که کارفرمای جدید همزمان با ورود در کارخانه اقدام به بازنشسته شدن این کارگران کرده بود.

 

این کارگران یادآور شدند: شرکت ملی فولاد ایران که شمار کارگران آن تا ۴ هزار نفر می‌رسد، در گذشته از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا محسوب می‌شده که پس از پیگیری قضایی ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مدیریت موقت آن به قوه قضاییه محول و مالکیت آن از بانک ملی به بخش خصوصی دیگر واگذار شده است.

ایلنا

اطلاعیه اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران / تشکل‌های کارگری به‌مخالفت با این بند و تبصره آن برخیزند

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران مخالفت جدی خود را با این ترفندهای ضد قانون اساسی دولت اعلام می‌کند. و تصور می‌کند، همه تشکل‌های کارگری ایران می‌باید در این مورد به مخالفت با این بند و تبصره برخیزند   دولت در مذاکرات سه جانبه گرایی مانند یک بازاری برای پایین آوردن قدرت خرید کارگران چانه ... اطلاعیه اتحادیه نیروی کار پروژه‌ای ایران / تشکل‌های کارگری به‌مخالفت با این بند و تبصره آن برخیزند

ادامه

اطلاعیه, ایران, حقوق بشر, کارگری

دست‌ها از سازمان تأمین اجتماعی کوتاه!

کارگران بیمه‌شده در کشورمان ماهیانه ۳۰ درصد از حقوق دریافتی‌شان را به “سازمان تأمین اجتماعی” می‌پردازند. قرار است یک‌سوم این سی‌درصدها صرف هزینه‌های درمان شود و یک‌سوم دیگر آن نیز برای پرداخت مستمری بازنشستگیِ کارگران ذخیره شود. مطابق گفته‌های نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: “۹۵ درصد از درآمدهای سازمان از محل پرداخت حق بیمه تأمین ... دست‌ها از سازمان تأمین اجتماعی کوتاه!

ادامه

ایران, خبر, کارگری, مقاله

طبقه کارگر بیشترین ضربه را از دولت آقای روحانی خورده‌ است

ارسال چنین پیشنهاداتی از سوی دولت و تایید آن‌ها از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت، قطعا موجب اعتراضات بسیار زیادی از جانب کارگران خواهد‌‌‌ شد. این اقدامات دست‌اندازی به اموال کارگران هست و اصلا قابل گذشت نیست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری