جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

دمشق: نیرو‌های آمریکایی فورا خاک سوریه را ترک کنند

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به تحرکات آمریکا علیه این کشور تاکید کرد که واشنگتن باید فورا نیروهای خود را از خاک دمشق خارج کند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا باید فورا نیرو‌های غیرقانونی خود را از خاک سوریه خارج کند و از حمایت از تروریست ها، مزدوران و شبه نظامیان جدایی طلب که برای تحقق اهداف و منافع محدود خود از آن‌ها استفاده می‌کند، دست بردارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: ادامه سیاست نفرت انگیز آمریکا مبنی بر سرقت نفت سوریه از مرز سوریه و عراق و انتقال آن به شمال عراق نشان دهنده سرقت و تلاش برای بازگشت به دوران کهنه استعمار است. سوریه ضمن یادآوری اینکه این اقدامات با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل مغایرت دارد، از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که آن را محکوم کرده و برای پایان دادن به آن اقدام کند.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: سوریه حق خود برای دریافت غرامت از واشنگتن برای تمام غارت و خساراتی که در نتیجه آن ایجاد کرده را محفوظ می‌داند.

 

منابع محلی مستقر در شمال شرق سوریه ساعاتی قبل اعلام کردند نظامیان آمریکایی ۵۰ تانکر دیگر از نفت سوریه را ربودند و بعد از عبور از گذرگاه غیر قانونی «المحمودیه» به پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق منتقل کردند.

 

منابع خبری مستقر در شمال شرق سوریه امروز (شنبه) نیز از ربوده شدن ۵۰ تانکر از نفت سوریه توسط ارتش آمریکا خبر دادند.

 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این تانکرهای نفت بعد از عبور از گذرگاه غیر قانونی «المحمودیه» وارد پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق شده است.

 

در همین حال خودرو‌های نظامی ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قسد» نیز این تانکرها را همراهی می‌کردند.

 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه آمریکا نفت سوریه را غارت می‌کند، از واشنگتن خواست به این چپاولگری پایان داده و خسارات وارده را جبران کند.

 

«وانگ وبین» با اشاره به اینکه اولین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی نفت سوریه را به سرقت می‌برند، افزود: اکنون آمریکایی‌ها بی‌پرواتر از گذشته این سرقت را انجام می‌دهند.

 

به گزارش وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش وزارت نفت سوریه را یادآور شد و اعلام کرد متوسط تولید روزانه نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه بود، اما نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان ۶۶ هزار بشکه از این نفت را به صورت روزانه سرقت کردند که معادل ۸۲ درصد کل تولید نفت این کشور است.

 

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

 

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بار‌ها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

سناتور سندرز: عربستان با همراهی روسیه به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند

برنی سندرز سناتور آمریکایی در پی همراهی عربستان سعودی با روسیه برای کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس، با توصیف ریاض به عنوان بدترین نقض کننده حقوق بشر در جهان، خواستار بیرون آورده شدن همه نیروهای نظامی آمریکا از عربستان و توقف فروش جنگ افزار به این کشور غرب آسیا شده است.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, عربستان سعودی

همبستگی حزب‌های کارگری وکمونیستی با مبارزهٔ شجاعانهٔ زنان ومردم ایران

پیام‌های همبستگی حزب کارگران بلژیک، حزب کار اتریش و هیئت اجرایی حزب کمونیست بریتانیا  با مبارزهٔ شجاعانهٔ زنان و مردم ایران

ادامه

اتریش, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, بلژیک, پیام, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیدگاه, زنان, سوسیالیسم, کمونیسم, همبستگی

درگیری نیروهای ارتش سوریه و نظامیان آمریکایی در «قامشلی»

منابع سوری از عملیات هلی برن نظامیان آمریکایی در استان الحسکه و درگیری آنها با نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی شهر قامشلی خبر داده و اعلام کردند در این درگیری ۳ نفر کشته و زخمی شدند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه