حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

جرمی کوربین؛ کل کشور، کارگران و جامعه در حال مبارزه با طمع، نابرابری و استثمار موجود هستند

تظاهرات کارگران انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های تورمی و عدم افزایش حقوق از روز سه شنبه در مقابل دفتر حزب حاکم محافظه کار در بیرمنگام برگزار شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه انگلیسی «خروج مردم»، روز سه شنبه هفته اخیر، بیش از یک‌صدهزار نفر در سراسر انگلستان به تظاهراتی که توسط کمپین «ریاضت اقتصادی بس است!» راه افتاده است، پیوستند.

 

تظاهرات کارگران انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های تورمی و عدم افزایش حقوق از روز سه شنبه نیز در مقابل دفتر حزب حاکم محافظه کار در بیرمنگام برگزار شده است.

 

از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر)، بسیج گسترده‌ای در بریتانیا علیه دولت محافظه کار (حزب محافظه کار) به دلیل ناتوانی در مقابله با بحران جاری هزینه‌های زندگی را در این کشور شاهد بودیم.

 

معترضان با کارگران پست و راه آهن که به دلیل حقوق بد و شرایط کاری اعتصاب کرده‌اند، ابراز همبستگی کردند. کادر تمام اتحادیه‌های کارگری بزرگ در کشور، از جمله اتحادیه ملی کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل (RMT)، اتحادیه کارگران ارتباطات (CWU) و جنبش پزشکان جوان و همچنین احزاب سیاسی مانند حزب کارگر بریتانیا و حزب سوسیالیست کارگران انگلستان (SWP) با اعتراضات ابراز همبستگی و در اجتماع شرکت کردند.

 

بخش‌های طبقه کارگر در سراسر اروپا تظاهراتی را سازماندهی کرده‌اند که خواستار راه‌حل‌های مشخص از دولت‌ها برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی و افزایش تورم در قیمت مواد غذایی و سوخت هستند. با توجه به ادامه جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا (EU) و ایالات متحده بر صادرات انرژی روسیه به اروپا، قیمت انرژی در کشورهای اروپایی به شدت افزایش یافته است. سودجویی تولیدکنندگان و تامین کنندگان انرژی چند ملیتی در بحبوحه این بحران وضعیت را بدتر کرده است.

 

جرمی کوربین، نماینده پارلمان از حزب کارگر در حمایت از اعتراضات روز دوشنبه گفت: «کل کشور، کارگران و جامعه در حال مبارزه با طمع، نابرابری و استثمار موجود هستند. هرچه که دستمزدهای حقیقی کاهش می‌یابد، نرخ سود ثروتمندان افزایش می‌یابد، پیام ما روشن است. ما اینجا نیستیم که مدیریت کنیم. ما برای دلالی اینجا نیستیم. ما اینجا هستیم تا بر دولتی عامل تورم و سیاست‌های سرمایه دارانه آن پیروز شویم.»

در پی اعتصاب کارگران، نیمی از جایگاه‌های سوخت پاریس خالی شد

پس از گذشت ۹ روز از اعتصاب کارکنان شرکت «توتال انرژی» فرانسه و جلوگیری از خروج سوخت از پالایشگاه‌ها، نیمی از جایگاه‌های سوخت این شرکت در پاریس خالی شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فرانسه, کارگری

در‌حالی‌که سرمایه‌داری غربی با بحران‌های مکرر مواجه است، چین سوسیالیستی به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابد

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری خلق چین، تحت رهبری حزب کمونیست، نه تنها جان سالم به در برد، بلکه به طور چشمگیری به موفقیت رسید. نیروهای بازار را برای ساختن سوسیالیسم مهار کرد و جامعه بسیار فقیرش را به آستانه شکوفایی متوسط رساند.

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, نئولیبرالیسم

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان خواستار عدم حضور معلمان در کلاس‌ها شد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه‌ای به مناسبت ۵ اکتبر روز جهانی معلم از فرهنگیان ایران خواسته تا در حمایت از اعتراضات مردمی روز سه‌شنبه ۱۲ مهر از رفتن به کلاس درس خودداری کنند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, ایران, حقوق بشر, خبر, راننده, روزنامه نگاران, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, همبستگی

راهپیمایی اعتراضی سراسری هزاران کارگر در انگلیس؛ «ریاضت دیگر بس است!»

کارگران بریتانیایی برای اهدافی از جمله حل بحران هزینه‌های زندگی و افزایش دستمزد تا حفاظت از محیط زیست انگلستان اجتماعات سراسری را شکل دادند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, کارگری