چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

در پاسخ به امریکا، چین نیز افزایش تعرفه بر واردات خودرو از آن کشور را قطع کرد

دفتر قوانین تعرفه شورای دولتی چین اعلام کرد از امروز دوشنبه یکم آوریل در راستای اجرای توافق رهبران چین و آمریکا در دیدار آرژانتین و با هدف ایجاد بستری مطلوب برای مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش تعرفه واردات خودرو از آمریکا را قطع کرده است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین، این اقدام پکن طبق قانون تجارت خارجی جمهوری خلق چین و قواعد عوارض گمرکی صادرات و واردات این کشور و با تصویب کمیته مرکزی حزب و شورای دولتی چین، صورت گرفته است.

 

دفتر قوانین تعرفه شورای دولتی چین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۸ با صدور پیامی اعلام کرد از یکم ژانویه سال ۲۰۱۹ به مدت سه ماه، افزایش تعرفه بر خودرو و قطعات یدکی آمریکا متوقف شود.

 

در مارس سال جاری آمریکا نیز اعلام کرد افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی چین را که از سپتامبر سال ۲۰۱۸ شروع شده بود، بار دیگر به تعویق می اندازد و تا پیش از ابلاغیه آینده، تعرفه افزوده در ۱۰ درصد حفظ می شود.

 

در پیام دفتر قوانین تعرفۀ شورای دولتی چین آمده است توقف افزایش تعرفه بر خودرو و قطعات یدکی تولید آمریکا واکنش مثبت به اقدام آمریکا برای تعویق افزایش تعرفه و مساعدت به مشورت اقتصادی و تجاری دو کشور است.

 

چین اظهار امیدواری کرده است آمریکا با تشریک مساعی با چین به رایزنی سرعت داده و برای پایان دادن به اصطکاک تجاری تلاش کند.

 

این اقدام چین در حالی است که آمریکا و چین در تازه ترین دور گفت و گوهای خود برای پایان دادن به جنگ تجاری و اقتصادی دو کشور در پکن، هم ناکام ماندند و چشمانشان را به دور بعدی مذاکرات که در واشنگتن برگزار می شود دوخته اند.
ایرنا

آمریکا معافیت ۴ کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می‌کند

تارنمای اس اند پی گلوبال پلاتز نوشت که آمریکا معافیت های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, هندوستان

زنگ خطر برای ترامپ؛ رشد اقتصادی آمریکا کاهش یافت

وزارت بازرگانی آمریکا پس از بازنگری در رشد اقتصادی این کشور اعلام کرد که با کاهش ۲/۲درصدی طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ مواجه بوده است؛ آماری که می تواند امیدهای دونالد ترامپ برای بهبود تولید ناخالص داخلی و شانس های انتخاباتی اش در سال ۲۰۱۹ را بر باد دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکای شمالی, جهان, خبر

همگرایی اروپا و چین برای مقابله با یکجانبه گرایی ترامپ

کاخ الیزه روزگذشته (سه شنبه- ۲۶مارس) میزبان نشست مشترک روسای جمهوری چین و فرانسه، صدراعظم آلمان و رئیس کمیسیون اروپا با سه محور اصلی ‘صلح و امنیت بین المللی’، ‘مساله آب و هوا’ و ‘همکاری ممتاز’ در شرایط اقتصادی بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, روسیه, فرانسه