خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

در نخستین کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات: احتمال می‌دهم روس‌ها پشت هک‌های اخیر باشند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در نخستین کنفرانس خبری خود در ۱۶۷ روز گذشته با بیان اینکه احتمال می دهد روس ها پشت پرده حمله های اخیر به سامانه های حزب دمکرات بوده باشند، از عملکرد نهاد های اطلاعاتی در حفظ گزارش های محرمانه انتقاد کرد.

 

به گزارش ایرنا، ترامپ گفت که در حمله های سایبری اخیر اسامی و اطلاعات متعلق به حساب های (بانکی) ۲۲ میلیون آمریکایی لو رفته اما توجهی به آن نشده است. وی ادامه داد که احتمال می دهد چین پشت پرده این حمله سایبری باشد.

 
ترامپ با بیان اینکه نهادهای آمریکایی بارها از جانب دیگر کشورها هم هدف حمله قرار گرفته بودند، تأکید کرد که این ضعف سامانه های کمیته ملی حزب دمکرات بوده که نتوانسته مانع ورود هکرها شود.

 
اشاره ترامپ به ماجرای افشای ایمیل های مقام های ارشد حزب دمکرات به دست پایگاه اینترنتی ویکی لیکس است که در ماه ژوئیه و درست پیش از همایش ملی این حزب برای اعلام نامزدی «هیلاری کلینتون» رخ داد.

 
ایمیل های منتشر شده نشان می داد که مقام های کمیته ملی دمکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند، از همان ابتدای رقابت ها علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب کلینتون دسیسه چینی می کردند.

 

** افرادی گزارش های محرمانه را به رسانه ها لو می دهند

 
رئیس جمهوری منتخب در جریان کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود به گزارش اخیر شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» و تارنمای خبری «بازفید» که ادعا می کند مسکو اطلاعاتی رسواکننده در زمینه شخصی و مالی از او در اختیار دارد، اشاره و تأکید کرد که اسناد ۳۵ صفحه ای منتشر شده در این رابطه دروغ و بر اساس اطلاعات ساختگی است.

 
وی تأکید کرد که گزارش های محرمانه وی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، نباید تحت هیچ شرایطی به رسانه ها راه پیدا کند و او مطمئن است که افرادی که این اطلاعات را لو می دهند، در حلقه مشاوران او نیستند.

 
ترامپ با لحنی طعنه آمیز گفت که اگر انتشار گزارش های محرمانه کار مقام های اطلاعاتی باشد، لکه سیاهی در کارنامه آنها خواهد بود.

 
وی ادامه داد که اگر روسیه اطلاعاتی از وی و نیز حزب جمهوریخواه در اختیار داشت، تا به حال این اسناد را منتشر کرده بود. ترامپ ادعا کرد که کمیته ملی این حزب هم در جریان رقابت های انتخاباتی هدف حمله قرار گرفت، اما هکر ها به علت امنیت بالا، موفق به نفوذ به آن نشدند.

 
گفتنی است؛ وی در جریان کنفرانس خبری با گلایه از اینکه سی.ان.ان گزارش یاد شده را منتشر کرده و به شایعات در این زمینه دامن زده است، به نماینده این رسانه اجازه صحبت نداد.

 

** آینده سازمان تجاری ترامپ

 
وکیل ترامپ در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گزارشی درباره سرنوشت سازمان ترامپ ارائه داد و آنطور که مقرر شده، قرار است دو پسر ارشد ترامپ وظیفه اداره این غول تجاری را بر عهده داشته باشند.

 
در عین حال اعلام شد که سود هتل های خارجی ترامپ به خزانه آمریکا اهدا خواهد شد.

 

** «دیوید شالکین» گزینه پیشنهادی برای وزارت امور کهنه سربازان

 

ترامپ در خلال اظهارات خود «دیوید شالکین» معاون وزیر فعلی امور کهنه سربازان در امور پزشکی را به عنوان گزینه خود برای سرپرستی این وزارتخانه در دولت بعدی معرفی کرد.

 
بر این اساس، وزارت کشاورزی تنها وزارتخانه ای است که رئیس جمهوری منتخب آمریکا هنوز گزینه ای برای سرپرستی آن معرفی نکرده است.

 

** برای ساخت دیوار مرزی درنگ نخواهد شد

 
دونالد ترامپ در بخش دیگری از این کنفرانس خبری که ظهر چهارشنبه (به وقت آمریکا) برگزار شد، تأکید کرد که برای ساخت دیوار در مرز بین آمریکا و مکزیک درنگ نخواهد کرد و پیش از توافق با مکزیکو سیتی، ساخت این دیوار آغاز خواهد شد.

 
وی با تأکید بر اینکه برای دولت و ملت مکزیک احترام زیادی قائل است، گفت که مکزیک به طور قطع هزینه ساخت دیوار را تقبل خواهد کرد اما کار ساخت دیوار برای ممانعت از ورود پناهجویان غیرقانونی بزودی آغاز خواهد شد.

 
ترامپ ادامه داد که معاونش «مایک پنس» هم اکنون سرپرستی گروهی را بر عهده دارد که مشغول تخمین هزینه های لازم برای ساخت دیوار و کسب مجوز های لازم از نهادهای مربوطه است.

 

** جایگاه خالی آخرین قاضی دیوان عالی

 
«آنتونین اسکالیا» قاضی محافظه کار دیوان عالی که از مهم ترین نهاد های داوری در آمریکاست، سال گذشته میلادی در گذشت و از آنجایی که قضات دیوان عالی به صورت دائمی به این سمت منصوب می شوند، جمهوریخواهان کنگره آمریکا از تأیید گزینه پیشنهادی «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی برای پر کردن این جایگاه، خودداری کردند.

 
ترامپ روز چهارشنبه در این ارتباط نیز گفت که با افراد زیادی برای جانشینی قاضی فقید دیوان عالی مصاحبه کرده و گزینه نهایی خود برای این سمت را به احتمال زیاد در دو هفته نخست ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

 

** جایگزینی طرحی برای بیمه درمانی اوباما

 
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود بر این موضوع تصریح کرد که بزودی طرحی برای جایگزینی قانون بیمه درمانی همگانی اوباما (موسوم به اوباما کر) به مراجع قانونگذاری ارایه خواهد کرد.

مکزیک طرح دونالد ترامپ را برای ساختن دیوار در مرز میان این کشور و آمریکا نمی‌پذیرد

به گزارش رویترز،  «انریکه پنانیتو» رئیس جمهوری مکزیک با اعتراض به سخنان روز جهارشنبۀ دونالد ترامپ مبنی بر ایجاد دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک گفت «روشن است که مکزیک برای ایجاد چنین دیواری پولی نخواهد پرداخت». رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز گذشته باردیگر تاکید کرد که پس ازورود به کاخ سفید دستورایجاد دیوار ... مکزیک طرح دونالد ترامپ را برای ساختن دیوار در مرز میان این کشور و آمریکا نمی‌پذیرد

ادامه

جهان, خبر, مکزیک

دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار محکوم کرد

به گزارش اورشلیم پست، دادگاهی در آمریکا، ایران و سوریه را به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار غرامت به خانواده یک کودک اسرائیلی که در جریان حملات سال ۲۰۱۴ حماس در قدس کشته شده، محکوم کرد.   بر اساس این گزارش، دادگاه محلی واشنگتن همچنین روز سه شنبه تهران و دمشق را به دلیل آنچه این ... دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار محکوم کرد

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر

تیلرسون: روسیه و امریکا با تهدیدات تروریستی مشترکی روبرو هستند

کس تیلرسون، نامزد سمت وزیر خارجه امریکا چهارشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب و اطرافیان وی معتقدند روسیه و امریکا با تهدیدات تروریستی مشترکی روبرو هستند.   به گزارش اسپوتنیک، تیلرسون معتقد است تصمیم روسیه درباره استفاده از نیروهای مسلح خود برای مبارزه با تروریسم در سوریه باعث شد امکان حضور روسیه در ... تیلرسون: روسیه و امریکا با تهدیدات تروریستی مشترکی روبرو هستند

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه

ترامپ و روسیه اطلاعات منتشر شده در مدرک ۳۵ صفحه ای را “جعلی” دانستند

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه خبر دادند که مدیران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا یک گزارش خلاصه دو صفحه ای از یک مدرک ۳۵ صفحه ای را در اختیار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا قرار داده‌اند. این مدرک نشان میدهد که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در مورد زندگی شخصی، سکسی و ... ترامپ و روسیه اطلاعات منتشر شده در مدرک ۳۵ صفحه ای را “جعلی” دانستند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه